Power/Rest Button Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:21
Beste tweakers!,

Het spijt me als ik dit in het foute topic heb gepost, dit was de beste optie voor zover ik weet.

Ik heb het hele google afgezocht xP!. Toch kom ik er niet uit! Zou iemand mij kunnen helpen. Ik heb 2 switches gekocht, wil namelijk een reset en een power knop maken. De volgende buttons heb ik besteld.
- 19MM Bulgin Black / White LED (6 Polen met schroefjes)
- 16MM Vandal Black / Blue LED (5 Polen)
Ik heb echter geen idee hoe ik ze moet aansluiten. Heb de bijbehorende kabel ook meebesteld.
- Bulgin Power Switch Kabel Set ||2x||

Om het nog duidelijker te maken heb ik even een fototje gemaakt van de switches. Ben bezig met een kast te bouwen, dus ik heb de switches echt nodig haha.. (een eigen houten kast).

Ik heb voordat ik de oude kabels van mijn moederbord afhaalde even opgeschreven hoe ze zaten, zodat het me veel moeite zou schelen met trial & error bij het proberen hoe de kabeltjes ook alweer zaten. Misschien worden jullie er nog wat wijzer van als ik deze er ook bij zet.

|B|W|Z|R|
|R|W|W|B|

B= Blauwe kabeltje
W= Witte kabeltje
R= Rode Kabeltje
Z= Zwarte kabeltje

Linksonder is de HDD
rechtsonder is de Reset
Rechtsboven is de Power
Linksboven is de LED.
Afbeeldingslocatie: http://sjoit.nl/images/bulgin.jpg
(sorry weet niet hoe ik het plaatje moet resize)
Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen et het aansluiten ervan..

Groetjes Joey,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Afbeeldingslocatie: http://www.the12volt.com/installbay/uploads/bulgin_switch.gif

Ik denk dat het deze kan zijn... :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
Die heeft 4 polen. Dus het is hem niet :(. Heb ook 2 verschillende das nog vervelender. Want volgens mij moet alles goed aangesloten zijn, wil je PC uberhaupt aangaan. Dus ik weet pas dat ze goed aangesloten zijn als me PC aangaat.

Maarjah weet niet hoe je ze moet aansluiten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulgin Power Switch Kabel Set
Met deze kabel set kunt u een Bulgin schakelaar direct op uw moederbord aansluiten.
De set bestaat uit 4 kabels (2 paren) van elk circa 60CM lang. Een wit/wit paar voor de aan-en-uit schakel functie en een rood/zwart paar voor de LED.
Alle 4 kabels zijn voorzien van een stekker/plug, waarmee u het zonder problemen op uw moederbord kan aansluiten.
http://waterkoelingshop.b...t=products&product_id=661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
Haha jah niet dus :P..
Ik krijg t niet voor elkaar.
Heb die kabels al gekocht zoals ik dat in mijn eerste post al vermeld. Heb voor de knop met de schroefcontactpunten de uiteindes eraf gehaald zodat deze in de contactpunten kunnen. De andere kan ik idd zo aansluiten. Maar hoe moet ik ze aansluiten?

Ik snap de volgorde op het Moederbord niet, althans hij doet het niet zoals ik dacht dat het aangesloten zo moeten worden. Verder snap ik niet in welke schroefcontacten de draadjes moeten?

edit:
Dit heb ik al gevonden. Het lukt me echter nog niet helemaal.
http://www.aquatuning.nl/...schroefcontactpunten.html

[ Voor 17% gewijzigd door SoniQ op 11-02-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Heb je een multimeter? De aan knop en reset knop is gewoon een kwestie van een verbinding maken.
Dus de weerstand tussen de 2 polen moet van oneindig naar zeer weinig gaan als je de knop indrukt.
En de LED kan je dan testen op polariteit als je multimeter een halfgeleider test modus heeft.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
heb ik niet :(. Dit is echt frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SoniQ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:11:
Haha jah niet dus :P..
Ik krijg t niet voor elkaar.
Heb die kabels al gekocht zoals ik dat in mijn eerste post al vermeld. Heb voor de knop met de schroefcontactpunten de uiteindes eraf gehaald zodat deze in de contactpunten kunnen. De andere kan ik idd zo aansluiten. Maar hoe moet ik ze aansluiten?

Ik snap de volgorde op het Moederbord niet, althans hij doet het niet zoals ik dacht dat het aangesloten zo moeten worden. Verder snap ik niet in welke schroefcontacten de draadjes moeten?

edit:
Dit heb ik al gevonden. Het lukt me echter nog niet helemaal.
http://www.aquatuning.nl/...schroefcontactpunten.html
dit plaatje zit in je link
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/600x400/5319_3.jpg

no = nomally open
nc = normally closed

dan is de schakelaar die je nodig hebt no

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
Maar het werkt niet haha :(.
Plaatje had ik ook gevonden, had ze eerst op NC staan. maar die deed niks. Kan het zo zijn dat ik bijvoorbeeld me LED of me HDD of me RESET switch nog fout heb staan, en dat die daardoor niks doet?.

Of zou er wel iets moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SoniQ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:33:
Maar het werkt niet haha :(.
Plaatje had ik ook gevonden, had ze eerst op NC staan. maar die deed niks. Kan het zo zijn dat ik bijvoorbeeld me LED of me HDD of me RESET switch nog fout heb staan, en dat die daardoor niks doet?.

Of zou er wel iets moeten gebeuren?
eerst even alles lostrekken en dan een voor een aansluiten als je niet zeker weet wat je hebt gedaan

Hij moet dus op normally open. heb je dat geprobeert ? haal ik niet echt uit de teksts namelijk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
Jah had ik. :( Hij doet het niet. Denk dat ik er morgen maar mee verder ga... Toch bedankt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

probeer anders met een multimeter gewoon die schakelaar uit.
zet m op continuïteit en kijk welke polen het moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 11-02-2011 22:27 . Reden: tHypo ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

SoniQ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:16:
heb ik niet :(. Dit is echt frustrerend :P
Als je geen multimeter hebt maar wel een zaklamp of fiets MET verlichting kan je het natuurlijk ook proberen.

batterij --- draadje ------ schakelaar ------- draadje ------- lampje ------- batterij.

En het moet natuurlijk een momentkontakt zijn.... dus alleen maar even een signaal geven. Niet constant aanblijven.

[ Voor 14% gewijzigd door GNOOM172 op 11-02-2011 22:35 ]

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is om de schakelaar door te meten met een multimeter op diode/piep-stand. Zet 1 meetpen op een metalen contactpunt, en met de andere ga je de andere metalen contactpunten af. Geen resultaat? Probeer hetzelfde, maar als je nu het volgende contactpunt wilt meten eerst de meetpen erop zetten, en de schakelaar 1x indrukken totdat je resultaten hebt. Opschrijven van de pin configuratie kan ook handig zijn :P.

De methode van GNOOM172 werkt in princiepe hetzelfde, echter word het moeilijker om de plus en min van de LED te vinden.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een multimeter is al te koop voor 5 euro bij een lokale elektroboer of een bouwmarkt. Dus ik zou zeggen haal er een.
Pagina: 1