Wifi printer connect wel met router/netwerk maar niet met pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een Canon Pixma MG 6150 gekocht waarbij ik wil dat mijn laptop (enige pc in huis) en ipad draadloos printopdrachten kunnen versturen. Nu kan de printer netwerkverbinding maken met mijn netwerk. Het indicatie lampje van de printer brand ten teken dat hij verbonden is.
Vervolgens kan de printer echter niet communiceren met mijn laptop. Bij het installeren van de printerdrivers kan de printer niet gevonden worden. Hiervoor had ik een HP Wifi printer gekocht met hetzelfde resultaat. Ik dacht dat dit misschien een software probleem van HP kon zijn en heb deze daarom geruild voor de Canon.

Beide helpdesks (KPN en Canon) kunnen mij niet verder helpen bij mijn probleem. Canon geeft aan dat het een routerinstelling kan zijn, en KPN zegt van niet. Mijn router is een KPN Experia box tg787 (ADSL).

Zoektochten naar 'lotgenoten' heeft mijn probleem (nog) niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
fortitudo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:46:
Het indicatie lampje van de printer brand ten teken dat hij verbonden is.
Dat indicatie lampje is aan als de WiFi actief is, of de printer juist verbonden is met je router is dan nog maar de vraag. Kun je wel printen van een ander apparaat dan, de iPad bijvoorbeeld?
Kijk eens bij Apparaatinstellingen->LAN-instellingen->LAN-instellingen bevestigen->Lijst draadloos LAN instellingen of er alles klopt. Surf als er een juist IP-adres is weergegeven eens daar naar toe in een browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:43
Heb je die printer geinstalleerd met de usbkabel aan de laptop en de printer? De HP die ik voor mijn ouders gekocht had installeerde zo het draadloze netwerk op de printer (door de netwerkinstellingen van de laptop te halen). Dit werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Log eens in op je router en kijk in je DHCP lijst of hij daar tussen staat. Voorkeur om deze om preffered te zetten en dan via de printerinstellingen een nieuwe TC/IP adres aanmaken op het ipadres wat je in je router hebt gevonden.

Vaak staat dit ook gewoon in de handleiding....

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
De iPad kan mijn printer ook niet vinden. Ik gebruik geen LAN, mijn laptop en ipad zijn beide via Wifi op het netwerk aangesloten. Ook heb ik de printer geprobeert te installeren met de USB kabel erin. Dit bleef hetzelfde probleem geven. In mijn router kan ik niet specifiek DHCP vinden, is deze optie wel beschikbaar bij een Thomson experia box? Als ik in de router kijk bij wireless, geeft hij aan dat hij geen apparaten gedetecteerd heeft, terwijl ik dus op mijn printer wel het netwerk kan vinden en inloggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Nivk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:46:
Kijk eens bij Apparaatinstellingen->LAN-instellingen->LAN-instellingen bevestigen->Lijst draadloos LAN instellingen of er alles klopt. Surf als er een juist IP-adres is weergegeven eens daar naar toe in een browser.
Dat op de printer doen bedoel ik, geeft hij dan een geldig IP-adres aan? Kun je er naar surfen/pingen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
fortitudo schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:11:
Ook heb ik de printer geprobeert te installeren met de USB kabel erin.
Dan moet je hem eerst "Delen"
In mijn router kan ik niet specifiek DHCP vinden, is deze optie wel beschikbaar bij een Thomson experia box? Als ik in de router kijk bij wireless, geeft hij aan dat hij geen apparaten gedetecteerd heeft, terwijl ik dus op mijn printer wel het netwerk kan vinden en inloggen. |:(
Waarschijnlijk niet, de experiabox is gemaakt voor digibeten, die hoeven de dhcp niet te veranderen
En dat is vreemd, je laptop en ipad staan daar ook niet tussen?

*Je hebt hier 1 lotgenoot, wiresless werkte hier gewoon totaal niet. Geen enkel appraat, laptop/ipod/psp kon verbinden*

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 13-02-2011 18:06 ]

Pagina: 1