Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MS Outlook] kopie...op server achterlaten automatisch aan

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Aangezien ik het meerendeel van mijn emails dubbel ontving in mijn inbox, ben ik uit gaan zoeken waar dit aan lag. Al snel bleek dat bij 4 van mijn 7 emailaccounts (allen POP) het selectievakje 'kopie van berichten op server achterlaten' stond aangevinkt. Nadat ik dit heb uitgevinkt, ontving ik mijn emails niet meer dubbel. Dit lijkt dus de oplossing.
Een aantal uren later, echter, ontvang ik mijn emails weer dubbel. Vervolgens controleerde ik weer mijn accounts op de instellingen 'kopie van berichten op de server achterlaten' en was dit bij de 4 accounts weer ingeschakeld. Blijkbaar wordt dat automatisch aangezet. Is dit een bekend fenomeen? Hoe kan ik dit voorkomen? Alvast bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat voor accounts zijn het? Ik weet namelijk dat het bij bijvoorbeeld Gmail een setting is die je ook in Gmail zelf aan kunt passen. Als jij hem in je outlook uit vinkt en hij blijft in Gmail aanstaan, dan weet ik niet wat er gaat gebeuren. Ik zou dus eens in je mail kijken of je het aan de server kant niet uit kunt zetten.

Desktop | Server | Laptop

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Murderer schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:03:
Aangezien ik het meerendeel van mijn emails dubbel ontving in mijn inbox, ben ik uit gaan zoeken waar dit aan lag. Al snel bleek dat bij 4 van mijn 7 emailaccounts (allen POP) het selectievakje 'kopie van berichten op server achterlaten' stond aangevinkt. Nadat ik dit heb uitgevinkt, ontving ik mijn emails niet meer dubbel. Dit lijkt dus de oplossing.
Nee, dat is een workaround ;)
Deze optie hoor je gewoon te kunnen gebruiken zonder dubbele berichten te ontvangen.
Murderer schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:03:
Een aantal uren later, echter, ontvang ik mijn emails weer dubbel. Vervolgens controleerde ik weer mijn accounts op de instellingen 'kopie van berichten op de server achterlaten' en was dit bij de 4 accounts weer ingeschakeld. Blijkbaar wordt dat automatisch aangezet. Is dit een bekend fenomeen? Hoe kan ik dit voorkomen? Alvast bedankt.
Outlook zet dit in ieder geval niet weer automatisch aan.

Over welke versie van Outlook hebben we het hier eigenlijk? (Dit hoorde al in je topic titel te staan, volgens de forum regels).

Verschillende oplossingen mbt het ontvangen van duplicates kun je hier vinden;
http://www.howto-outlook.com/faq/duplicates.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Excuus.
Het gaat om Outlook 2007 en om emailadressen van planet/kpn.
Aangezien alle aliassen onder 1 account vallen, worden ze dus dubbel binnengehaald als er een kopie op de server wordt bewaard. Vandaar dat ik het op die manier wilde uitschakelen. Waar denken jullie dat ik de oplossing moet zoeken? Alle emailadressen een eigen box geven?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Aangezien het maar 1 mailbox betreft hoef je de account ook maar 1 keer te configureren.

Als je als ieder adres wilt kunnen verzenden en de keuze wil maken via de Accounts knop, dan kun je de account inderdaad voor ieder adres configureren, maar dan moet je maar 1 account configureren om ook echt te ontvangen. Dit kun je instellen via je verzenden/ontvangen instellingen. Zie;
http://www.msoutlook.info/question/308

HowTo-Outlook | MSOutlook.info