Ik ben bezig met het samenstellen van een pc die gebruikt gaat worden voor het maken van muziek/composities.
De bedoeling is om een snel systeem te creeren voor een aanvaarbare prijs (tussen 750 en 800 euro).
Op het systeem gaan VST en VSTI software draaien, dit zijn virtuele muziekinstrumenten en audio effecten.
Een virtueel instrument laad een het eerste gedeelte van een sample in het geheugen in en streamt de rest van het geheugen. De virtuele instrumenten die ik gebruik zijn bij elkaar meer dan 200gb.
Ik heb dus veel geheugen nodig en snelle hardeschijven.
Daarnaast zijn meerdere processoren fijn want de software kan daar goed mee overweg.
Ik kom zelf tot onderstaand systeem.
Het is de bedoeling dat het OS op de kleine ssd komt te staan en de samples (VST, VSTI) op de 2 grote ssd's die in raid 0 moeten gaan draaien.
mijn vragen hierover: is dit moederbord een goede keuze qua stabiliteit en snelheid? het mooie is wel dat er onboard video opzit. ideaal.
is de voeding die meegeleverd wordt met de aopen kast genoeg voor deze configuratie?
ik ben benieuwd of dit systeem voor deze prijs nog beter kan.
De bedoeling is om een snel systeem te creeren voor een aanvaarbare prijs (tussen 750 en 800 euro).
Op het systeem gaan VST en VSTI software draaien, dit zijn virtuele muziekinstrumenten en audio effecten.
Een virtueel instrument laad een het eerste gedeelte van een sample in het geheugen in en streamt de rest van het geheugen. De virtuele instrumenten die ik gebruik zijn bij elkaar meer dan 200gb.
Ik heb dus veel geheugen nodig en snelle hardeschijven.
Daarnaast zijn meerdere processoren fijn want de software kan daar goed mee overweg.
Ik kom zelf tot onderstaand systeem.
Het is de bedoeling dat het OS op de kleine ssd komt te staan en de samples (VST, VSTI) op de 2 grote ssd's die in raid 0 moeten gaan draaien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
| 1 | AOpen ES45H | € 41,67 | € 41,67 |
| 1 | Kingston SSDNow S100 SS100S2/16G 16GB | € 48,41 | € 48,41 |
| 2 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB | € 175,- | € 350,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 76,- | € 76,- |
| 1 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition | € 198,81 | € 198,81 |
| 1 | Asus M4A78LT-M | € 45,55 | € 45,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,34 | |
mijn vragen hierover: is dit moederbord een goede keuze qua stabiliteit en snelheid? het mooie is wel dat er onboard video opzit. ideaal.
is de voeding die meegeleverd wordt met de aopen kast genoeg voor deze configuratie?
ik ben benieuwd of dit systeem voor deze prijs nog beter kan.