Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Ik zal eerst even in het kort mijn situatie uitleggen.

Ik ben ca. 12 jaar werkzaam in een bepaalde bedrijfstak. Bij mijn huidige werkgever nu ruim 4 jaar als [Functie X]. Ik had het altijd prima naar mijn zin en kon goed overweg met mijn direct leidinggevenden (projectleider en projectmanager).
Ter info de hiërarchie is: Directie - Bedrijfsleider - Projectmanager - Projectleider - [Functie Y] - [Functie X]
Ik ben van mening dat ik mij de afgelopen 4 jaar ook goed ontwikkeld heb en eigenlijk uit mijn functie ben gegroeid (ik doe naast de taken van mijn huidige functie ook die van de functie boven mij).

Februari 2010
Ik heb (zoals elk jaar) een functioneringsgesprek gehad met zowel mijn projectleider als mijn projectmanager. Deze waren beide zeer tevreden over mij en ik heb op alle punten boven gemiddeld gescoord (allemaal D's in een range van A t/m E). In het verslag van dit functioneringsgesprek zijn onder andere de volgende zaken opgenomen:
  • Beheerst zijn taken volledig
  • Is een 'mentor' voor nieuw personeel
  • Is bijzonder correct naar opdrachtgevers, ook formeel en juridisch vastleggen gaat hem goed af. Weet zich intern ook goed te presenteren.
  • Zou door moeten groeien naar [functie X] omdat deze taken al door hem uitgevoerd worden
  • De deur staat open voor de volgende uitdaging in de functie van [functie Y]. Deze functie zou per 1-1-2011 vervuld kunnen worden
Tevens is door mijn projectleider de opleiding van Projectmanagement aangedragen om te volgen. Waar ik mee akkoord ging.

Maart 2010
Onze afdeling wordt gesplitst in 2 aparte afdelingen. Onze bedrijfsleider van toen heeft afdeling A onder zich gekregen en er is een nieuwe bedrijfsleider aangenomen voor afdeling B (waar ik onder val).

Juli 2010 2010
Projectleider stapt op naar een andere werkgever.

Oktober 2010
Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn bedrijfsleider betreffende mijn salaris. In dit gesprek werd echter medegedeeld dat mijn functie per 1-1-2011 niet zal wijzigen. Ik was hier erg over verbaasd en heb hem hier de reden van gevraagd. Ik kreeg te horen dat hij vond dat ik technisch wel goed onderlegd was maar mij anders moest opstellen naar buiten toe, manier van communiceren moest veranderen, etc. Iets wat in al mijn functioneringsgesprekken nooit is aangedragen (zie ook punt 3 hierboven). Daarnaast heb ik in mijn werk ook haast geen contact met hem (in een half jaar tijd heb ik hem misschien 5 keer heel kort gesproken). Ik ben dan ook van mening dat hij mij niet kan beoordelen, wat ik hem ook verteld heb. Hij geeft echter als weerwoord dat hij een hele goed mensenkennis heeft, en binnen 5 minuten iemand van A tot Z kan beoordelen 8)7

November 2010
Ik heb een gesprek met mijn projectmanager betreffende mijn functie per 1-1-2011. Zijn mening is nu veranderd en stelt zich op achter de bedrijfsleider (zijn mening is 180 gr. gedraaid)

Januari 2011 2010
Er wordt een nieuwe medewerker aangenomen als [functie Y]. Iemand zonder ervaring in deze bedrijfstak, 4 jaar jonger als mij, en via via kom ik er achter gekomen dat het een bekende is van de projectmanager en hij 650 euro meer verdiend als mij!!

Februari 2011
Over een paar weken heb ik opnieuw een functioneringsgesprek (ditmaal met projectmanager en bedrijfsleider) en weet eigenlijk niet hoe ik dit aan moet pakken. Projectleider waar ik het goed mee kan vinden is weg, projectmanager waar ik het goed mee kon vinden is 180 graden gedraaid, en een bedrijfsleider die me niet kent. Via via ben ik te weten gekomen dat ik neutraal beoordeeld zal worden (neutraal is een C, dit in tegenstelling tot allemaal D's vorig jaar) en geen promotie zal maken.

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit gesprek in moet gaan en aan moet pakken. Ik ben in ieder geval van plan om bij een neutrale beoordeling officieel bezwaar aan te tekenen en dit ook bij personeelsmanager en de directie weg te leggen.
Heeft er iemand toevallig goede tips hoe hier mee om te gaan?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Leg gewoon de feiten op tafel zou ik zeggen. Pak je beoordeling erbij van de vorige keer en vraag wat er veranderd zou worden en wat er anders moet. Een soort van, terughalende opbouwende kritiek. Vraag van hun wat zij willen, ipv hun laten vertellen wat zij verwachten. Zo bouw je een naar mijn idee psychische bovengestelde band. Probeer je op geen enkel moment boven de mensen te plaatsen die je beoordelen, zij moeten uiteindelijk jou de promotie gunnen, en je gunt iemand iets makkelijker als je hem aardig vind of echt onder de indruk bent van zijn/haar werkzaamheden.

oh nog een tip :P

Ga niet vragen waarom hij meer verdient als jou. Je kan laten doorschemeren dat jij jezelf meer vind passen in die taak, maar dan moet je wel kunnen beargumenteren waarom jij daar beter zou zitten als hij. Het is natuurlijk een lastige keuze voor managers om te maken. Iemand omhoog schuiven in een organisatie resulteert altijd ergens in een ontslag of terugplaatsing in functie (oftewel, gezeik in je organisatie want die andere persoon zal ook "not amused" zijn).

[ Voor 29% gewijzigd door w4rguy op 11-02-2011 15:53 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je klinkt alsof je nu goed de balen hebt van de hele toestand. Kan me ook goed voorstellen, maar besef je wel, hoe positiever je het gesprek ingaat, hoe groter de kans op een goede afloop.

Nu even de hamvraag: Wat wil je straks bereiken met het gesprek?
  1. Puur je promotie naar [Functie-Y]?
  2. Meer salaris (omdat die nieuwe medewerker meer verdient?)
  3. Uiten van je onvrede
  4. Ageren tegen je beoordeling in categorie C
  5. Kijken of je misschien een overstap kan krijgen naar je oude projectleider (en die organisatie?)
  6. Combinatie van bovenstaande?
Even nu een vraag, heb je zwart op wit dat je per 1-1-2011 naar die nieuwe functie zou gaan? Weet je ook zeker dat die nieuwe medewerker meer verdient (en komt dat misschien ook omdat hij meer diploma's heeft ofzo?)

Ik denk namelijk dat het heel belangrijk is dat je voor jezelf goed op een rij krijgt, wat je uit dit gesprek wil halen. Als je dat namelijk weet, kun je daarna gaan verzinnen hoe. Ook is het denk ik een tip om dit gesprek te gaan oefenen, en ook vantevoren verzinnen wat voor antwoorden ze kunnen geven, zodat je daar op kan anticiperen.

Heb je ook overwogen om te gaan solliciteren bij een ander bedrijf? Hoe onmisbaar ben je? Kun je dit eventueel aankaarten bij de directie? Kun je niet eens informeel gaan praten met je oude bedrijfsleider en projectmanager, om te kijken of zij wat voor je kunnen betekenen?

Veel vragen, ik weet het, maar ik hoop dat je met het nadenken over de antwoorden, voor jezelf helder krijgt waar de prioriteiten liggen, en hoe je die hopelijk het best voor elkaar kan krijgen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nieuwe bazen, nieuwe wetten.

Tijd om je CV online te zetten en ze bekijken het maar.

[ Voor 16% gewijzigd door demichel op 11-02-2011 16:17 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Sparhawk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:00:
Je klinkt alsof je nu goed de balen hebt van de hele toestand. Kan me ook goed voorstellen, maar besef je wel, hoe positiever je het gesprek ingaat, hoe groter de kans op een goede afloop.

Nu even de hamvraag: Wat wil je straks bereiken met het gesprek?
  1. Puur je promotie naar [Functie-Y]?
  2. Meer salaris (omdat die nieuwe medewerker meer verdient?)
  3. Uiten van je onvrede
  4. Ageren tegen je beoordeling in categorie C
  5. Kijken of je misschien een overstap kan krijgen naar je oude projectleider (en die organisatie?)
  6. Combinatie van bovenstaande?
Even nu een vraag, heb je zwart op wit dat je per 1-1-2011 naar die nieuwe functie zou gaan? Weet je ook zeker dat die nieuwe medewerker meer verdient (en komt dat misschien ook omdat hij meer diploma's heeft ofzo?)

Ik denk namelijk dat het heel belangrijk is dat je voor jezelf goed op een rij krijgt, wat je uit dit gesprek wil halen. Als je dat namelijk weet, kun je daarna gaan verzinnen hoe. Ook is het denk ik een tip om dit gesprek te gaan oefenen, en ook vantevoren verzinnen wat voor antwoorden ze kunnen geven, zodat je daar op kan anticiperen.

Heb je ook overwogen om te gaan solliciteren bij een ander bedrijf? Hoe onmisbaar ben je? Kun je dit eventueel aankaarten bij de directie? Kun je niet eens informeel gaan praten met je oude bedrijfsleider en projectmanager, om te kijken of zij wat voor je kunnen betekenen?

Veel vragen, ik weet het, maar ik hoop dat je met het nadenken over de antwoorden, voor jezelf helder krijgt waar de prioriteiten liggen, en hoe je die hopelijk het best voor elkaar kan krijgen.
Het belangrijkste wat ik wil bereiken is de promotie (waar dan automatisch ook een salarisverhoging aan vast hangt) en ik wil geen lagere beoordeling als vorig jaar. Dat laatste zou ik onterecht vinden.

Ik heb de nieuwe functie zwart op wit staan De punten die ik benoemde zijn 1 op 1 uit mijn functioneringsbeoordeling van vorig jaar overgenomen.

Daarnaast heb ik eventueel nog wel een andere baan achter de hand. De projectleider die vertrokken is zou mij graag willen hebben. Maar dat zal dan pas rond de zomer zijn.

Of ik onmisbaar ben? Niemand is onmisbaar binnen een bedrijf. Maar ik ben wel een behoorlijk belangrijke spil in het bedrijf.

Uiteraard wil ik me goed voorbereiden op dit gesprek en het een en ander erop papier zetten. Het grootste punt waar ik mee zit is dat mijn functioneren gewoon goed is, maar de bedrijfsleider zegt dat ik (en meerdere op mijn afdeling) vorig jaar niet kritisch genoeg zijn beoordeeld. hij zegt dus eigenlijk dat de projectmanager niet goed heeft gehandeld.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
BeaM-R schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:31:
[...]
Of ik onmisbaar ben? Niemand is onmisbaar binnen een bedrijf. Maar ik ben wel een behoorlijk belangrijke spil in het bedrijf.
Ter info de hiërarchie is: Directie - Bedrijfsleider - Projectmanager - Projectleider - [Functie Y] - [Functie X]
Dan zijn er in het bedrijf heel wat "behoorlijk belangrijke spillen" aangezien je op niveau X zit.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:17
demichel schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:16:
Nieuwe bazen, nieuwe wetten.

Tijd om je CV online te zetten en ze bekijken het maar.
Dus bij de eerste tegenslag kap je er direct mee? Beetje meer weerstand mag ook wel.
[...]
Uiteraard wil ik me goed voorbereiden op dit gesprek en het een en ander erop papier zetten. Het grootste punt waar ik mee zit is dat mijn functioneren gewoon goed is, maar de bedrijfsleider zegt dat ik (en meerdere op mijn afdeling) vorig jaar niet kritisch genoeg zijn beoordeeld. hij zegt dus eigenlijk dat de projectmanager niet goed heeft gehandeld.
Ik denk dat je hier moet beginnen. Bij de beoordeling en vooral waarom je nu de slechtere beoordeling krijgt. En wat zijn dan de punten waarop je precies kan verbeteren. En dan niet alleen "de communicatie naar klanten moet verbeteren". Nee, echt specifiek want met communicatie verbeteren kan je niet veel. Helemaal niet als je zelf vind/denkt dat je goed functioneerd.

Sowieso vind ik het een rare gang van zaken omdat je alles al op papier hebt. Hoe officieel is dit overigens? Compleet met krabbeltjes?

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

Het belangrijkste wat ik wil bereiken is de promotie (waar dan automatisch ook een salarisverhoging aan vast hangt) en ik wil geen lagere beoordeling als vorig jaar. Dat laatste zou ik onterecht vinden.

Ik heb de nieuwe functie zwart op wit staan De punten die ik benoemde zijn 1 op 1 uit mijn functioneringsbeoordeling van vorig jaar overgenomen.

Daarnaast heb ik eventueel nog wel een andere baan achter de hand. De projectleider die vertrokken is zou mij graag willen hebben. Maar dat zal dan pas rond de zomer zijn.

Ik zou, als ik jou was, gewoon alles goed op papier zetten. Dingen die je wilt melden in het gesprek. Gewoon zonder verwachtingen en boosheid het gesprek in gaan. Laat het lekker op je af komen en zit gewoon je tijd uit tot de zomer zodat je bij je oude projectleider aan de slag kan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
demichel schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:39:
[...]

[...]

Dan zijn er in het bedrijf heel wat "behoorlijk belangrijke spillen" aangezien je op niveau X zit.
Ter info het is een groot bedrijf, 10.000 werknemers. Onze afdeling bestaat uit ca. 50 mensen verdeeld over 2 vestigingen. Ik ben de schakel tussen uitvoering / opdrachtgevers / calculatie. Ik zit alleen in deze functie op mijn vestiging. Daarnaast zijn er de afgelopen 3 jaar heel veel mensen (en dus kennis) vertrokken waar onervaren medewerkers voor terug zijn gekomen. De mensen met ervaring en kennis zijn op 2 handen te tellen.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 14:56
Ik zou idd proberen om het gesprek zo positief mogelijk te houden.
Vraag waar je je eventueel kan verbeteren en geef ook goede argumenten waarom juist jij voor deze functie geschikt bent. Verder is het dan afwachten. Indien je merkt dat je geen doorgroeimogelijkheden hebt kan je natuurlijk altijd proberen verder te kijken en indien je iets moois krijgt aangeboden kan je hun ermee confronteren. Zan kun je ook gelijk zien hoeveel ze om je geven in het bedrijf.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Craven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:53:
[...]

Dus bij de eerste tegenslag kap je er direct mee? Beetje meer weerstand mag ook wel.
Heeft niet met tegenslag te maken imo maar meer met respect. Zeker als je erachter komt dat iemand die bevriend is eerder een bepaalde positie krijgt dan jij. In een bedrijf met een dergelijke cultuur zou ik niet graag willen werken. Je moet worden beoordeeld hoe je functioneert en wat je prestaties zijn en niet of je toevallig goede contacten hebt.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 21:09
stin schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Heeft niet met tegenslag te maken imo maar meer met respect. Zeker als je erachter komt dat iemand die bevriend is eerder een bepaalde positie krijgt dan jij. In een bedrijf met een dergelijke cultuur zou ik niet graag willen werken. Je moet worden beoordeeld hoe je functioneert en wat je prestaties zijn en niet of je toevallig goede contacten hebt.
Volgens mij is het anders redelijk normaal dat als persoon A ergens als manager wordt aangesteld dat persoon B, met wie persoon A jarenlang heeft samengewerkt, op een redelijk plek de organisatie in wordt gebracht. Juiste mensen op de juiste plek.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Red Nalie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:07:
[...]

Volgens mij is het anders redelijk normaal dat als persoon A ergens als manager wordt aangesteld dat persoon B, met wie persoon A jarenlang heeft samengewerkt, op een redelijk plek de organisatie in wordt gebracht. Juiste mensen op de juiste plek.
TS geeft aan dat het iemand is met weinig/geen ervaring ;)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
om eerlijk te zijn vind ik het volgende punt ...
De deur staat open voor de volgende uitdaging in de functie van [functie Y]. Deze functie zou per 1-1-2011 vervuld kunnen worden
... geen harde toezegging van een promotie.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 21:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

is ook mijn idee, zodra het naar vriendjespolitiek begint te rieken kan je er donder op zeggen dat je de politieke spelletjes nooit gaat winnen tenzij je erg goeie vriendjes bent met de mensen bovenaan de boom.

Natuurlijk kan je blijven zitten waar je zit, en op den duur toch je promotie krijgen, maar de kans is toch aanwezig dat je dat meer tijd gaat kosten dan je lief is. Als je bij je oude manager aan de slag kunt zou ik dat gaan regelen, en tot dan gewoon je tijd uitzitten.. sucks, maar zo werkt het als je in politieke spelletjes boven je niveau terecht komt

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Verwijderd

Pfoe, wat een ingewikkelde situatie zeg. De een zegt eerst wat toe, maar dan niet echt, een maand later is hij van mening verandert, enzovoort enzovoort.

Doe jezelf een plezier en ga op zoek naar iets anders. Ik denk dat het zonde van je tijd/energie is om je bezig te houden met dit soort politieke spelletjes. Als je écht uit je functie bent gegroeid en positieve beoordelingen hebt gehad, kan je net zogoed gaan solliciteren naar een functie die je wat meer aanstaat/beter bij je past.

Of: blijf er zitten, wacht tot je een ons weegt voor die promotie die (waarschijnlijk) niet zal komen en vreet jezelf op over die jongen die wat meer verdient dan jij. Ik zeg je alvast dit: wanneer je bezwaar gaat aantekenen en naar de directie gaat stappen hierover, kan je sowieso die promotie op je buik schrijven, maar daar was je zelf (hopelijk) al achter gekomen. :P

Verwijderd

Zijn er meer van dezelfde functies? Met andere woorden zou je alsnog op functie Y terecht kunnen komen als de nieuweling op zijn plek blijft zitten? Zo nee dan is het gewoon een kansloze zaak. De te volgen weg is om het functioneringsgesprek in te gaan daarbij als strategie aanhouden om meer salaris te krijgen en vervolgens overstappen.

Overigens neem ik toch aan dat je wist dat er een reorganisatie aan kwam? Dan is het toch de verwachten datr de kaarten opnieuw geschud worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 19:30 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Tijd om te gaan rondkijken elders lijkt mij.
Als jij je niet gewaardeerd voelt moet je kijken of je kan wegkomen ;)

Vind het overigens wel een hele diepe organisatie.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:23:
Zijn er meer van dezelfde functies? Met andere woorden zou je alsnog op functie Y terecht kunnen komen als de nieuweling op zijn plek blijft zitten? Zo nee dan is het gewoon een kansloze zaak. De te volgen weg is om het functioneringsgesprek in te gaan daarbij als strategie aanhouden om meer salaris te krijgen en vervolgens overstappen.

Overigens neem ik toch aan dat je wist dat er een reorganisatie aan kwam? Dan is het toch de verwachten datr de kaarten opnieuw geschud worden.
De nieuwe medewerker is is aangenomen in functie Y op de andere vestiging. Op mijn vestiging is de functie Y niet ingevuld. Ik doe zowel de taken van functie X als functie Y op mijn vestiging.

Een reorganisatie wil ik het niet noemen. Een afdeling is alleen gesplitst in 2 afdelingen en er ie een nieuwe bedrijfsleider bijgekomen.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
BeaM-R schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:23:
[...]

De nieuwe medewerker is is aangenomen in functie Y op de andere vestiging. Op mijn vestiging is de functie Y niet ingevuld. Ik doe zowel de taken van functie X als functie Y op mijn vestiging.

Een reorganisatie wil ik het niet noemen. Een afdeling is alleen gesplitst in 2 afdelingen en er ie een nieuwe bedrijfsleider bijgekomen.
Lijkt me wel een punt om aan te halen, als je niet goed genoeg zou zijn voor een functie die je al vervult zonder problemen dan is dat een tegenstelling. Je zou dit natuurlijk ook omhoog kunnen gooien naar een laag boven je bedrijfsleider.

En inderdaad gewoon rondkijken of sterker nog als je al een aanbod hebt voor over een paar maanden je opzegtermijn opzoeken en precies op tijd opzeggen. Ja het is flauw maar als ze je op deze manier passeren kunnen ze geen loyaliteit verwachten.
Ook geen rede om het eerder te melden natuurlijk want elke goede manager zou het aan kunnen zien komen dat je niet happy bent als ze je passeren.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 20:03
Ik sluit me aan wat bij eerder gezegd is.

Van wat ik zo kan inschatten houden ze je een ongelooflijk lekkere worst voor. Je kan er naar kijken, je kan er aan ruiken, maar je ligt aan een ketting, waardoor je er net niet bij kunt. Het 'spelletje' is nu dat je bij die worst moet zien te komen door jezelf los te rukken van de ketting.

Je losrukken kan op meerder manieren.

1. Meedoen aan politieke spelletjes, met als risico dat het spelletje anders uitpakt dan gewenst.
2. Ander werk zoeken bij een ander bedrijf.

Carrière technisch zou ik voor optie 2 gaan. Loop je de minste risico op een kruis in je CV.

Verwijderd

merauder schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:21:
Ik sluit me aan wat bij eerder gezegd is.

Van wat ik zo kan inschatten houden ze je een ongelooflijk lekkere worst voor. Je kan er naar kijken, je kan er aan ruiken, maar je ligt aan een ketting, waardoor je er net niet bij kunt. Het 'spelletje' is nu dat je bij die worst moet zien te komen door jezelf los te rukken van de ketting.

Je losrukken kan op meerder manieren.

1. Meedoen aan politieke spelletjes, met als risico dat het spelletje anders uitpakt dan gewenst.
2. Ander werk zoeken bij een ander bedrijf.

Carrière technisch zou ik voor optie 2 gaan. Loop je de minste risico op een kruis in je CV.
Lijkt mij ook een juiste zaak, als ook duidelijk wordt dat je de promotie niet gaat krijgen, gewoon die baan nemen bij je oude baas en zodra je daar zekerheid over hebt per direct de werkzaamheden die eigenlijk bij functie y horen totaal niet meer uitvoeren, daar wordt je immers toch niet voor beloond. Dit enkel doen indien de situatie dusdanig verslechterd is en je weg gaat. Weten ze tenminste wat jij allemaal daadwerkelijk deed. Er van uit gaande dat alles wat je zegt klopt.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Tjah, als je baan Y al doet kan je ook niet om een promotie vragen, maar enkel om een aanpassing van je functietitel? Dat is wat je eigenlijk echt wil.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Roenie
  • Niet online
qadn schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:01:
Tjah, als je baan Y al doet kan je ook niet om een promotie vragen, maar enkel om een aanpassing van je functietitel? Dat is wat je eigenlijk echt wil.
Inderdaad, het uitgangspunt is dat je het al doet, maar dat je titel en bijbehorende schaal aangepast wordt. En dat je van ze wilt weten of ze dat al geregeld hebben. Laat ze maar uitleggen wanneer ze dat gaan doen :)

Als iemand anders ook die andere functie Y gaat doen dan is het echt een verloren zaak. Dan kun je beter ergens anders voor die functie gaan.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen woorden meer aan vuil maken, maar opstappen. Als je dat niet wil/durft, slikken en blijven.
Je verwacht toch niet serieus dat ze de hele toestand gaan terugdraaien en jou die ene functie gaan geven omdat de vorige mgt dat gezegd heeft? Dus...trek je eigen conclusie. Bovendien: als een bedrijf zo met je omgaat, verdient het je loyaliteit niet. Time to leave zou ik zeggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Carrot on a stick verhaal dit. Herkenbaar, en het is vergif voor je eigen gevoel over je collega's en je baan. Het werkt niet bepaald motiverend.

Als er geen goede redenen zijn om te blijven zou ik een nieuwe baan zoeken met het loon wat je wilt hebben, en hier opstappen. Je hebt er niks aan om jezelf aan het lijntje te laten houden. Succes ermee.
Pagina: 1