[VBA] De VBA variant van INDEX in Excel 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een klein probleempje. In een sheet heb ik een tabel staan waaruit ik gegevens moet opzoeken. In de sheet heb ik daarvoor de onderstaande formule gemaakt(is werkend):

=INDEX(C3:G7;VERGELIJKEN(L5;B3:B7);VERGELIJKEN(L4;C2:G2))

Waarbij de VERGELIJKEN L5 zoekt naar de Rij en de VERGELIJKEN L4 zoekt naar een Kolom. Zo komt er een bepaalde coördinaat uit die zoekt in de matrix C3:G7.

Dit alles wil ik graag omzetten in VBA, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Ik heb tevergeefs gezocht naar een VBA alternatief voor Index, maar kwam geen passende oplossing tegen. Ben benieuwd of iemand van jullie hiervoor een oplossing weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat wil je precies bereiken... Die functie uitvoeren in VBA en 't resultaat verder gebruiken?

Visual Basic: vba
1
2
3
' zoek maar ff op deze twee functies ;)
Application.WorksheetFunction.Match(,,)
Application.WorksheetFunction.Index(,,)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> OFF

Verder: wat BtM909 zegt en anders zul je eens moeten gaan kijken naar een loop (for-next, while, do, etc.)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Excuses ivm topic plaatsing. Die functies zien er veel belovend uit, zal het eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Beetje lelijk anders. :)
Vergelijken kun je vervangen door de methode find, en index door de eigenschap cells(rij,kol), beiden van het range object.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Geeft niet dat het lelijk is :) Heb het nu geregeld met Index & Match. Moest tevens gegevens uit een andere worksheet halen. Dit opgelost met Application.Worksheets("SheetName").Range("Bereik").

Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1