Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse_R
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoi,

Heeft iemand ervaring met het behalen van CCNA via de LOI?

Ik heb een jaar of 3 geleden het CCNA boek van Cybex voor 80% doorgenomen en heb het toen door drukte "tijdelijk" naast me neer gelegd en nooit meer wat mee gedaan. Ik wil het eigenlijk toch een keer afronden. Niet eens omdat ik het nodig heb maar gewoon omdat ik het papiertje wil hebben.

Ik heb zitten kijken naar betaalbare cursussen en kwam tot mijn verrassing bij de LOI uit. Daar ben je voor +/- 500/600 euro klaar (incl. examen). Dat is natuurlijk wel weer zelfstudie maar dat vind ik niet zo'n probleem. Alleen heb ik geen idee hoe LOI werkt. Als het effectief gewoon weer het Cybex boek lezen is kan ik dat ook zonder de LOI wel.

Dat ik dan ook weer van vooraf aan moet beginnen vind ik ook geen probleem. De examen stof is toch voor een deel veranderd en zoals gezegd mijn laatste ervaringen zijn ook oud/roestig.

Concreet wil ik dus graag weten of het toegevoegde waarde heeft om dit via de LOI te doen of niet?

(Ter info: ik ben van plan dit prive te doen en niet zozeer vanuit mijn werkgever)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Van LOI krijg je dan natuurlijk de nodige begeleiding bij vragen, maar heb je dat echt nodig? Ik vind het namelijk nogal veel geld. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor de CCNA Simulator, inclusief CCENT en CCNA boeken (kosten ongeveer €170,00 bij elkaar). Daar kom je echt een heel eind mee. En als je vervolgens het een en ander wil testen kun je heel mooi gebruik maken van bijvoorbeeld GNS3, voor het emuleren van IOS images.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 08:13
Als je een basis ervaring netwerken hebt kun je ook kiezen voor de videotraining van cbtnuggets http://www.cbtnuggets.com/series?id=410 en vervolgens via VUE een examen plannen bij een opleidingsbedrijf ergens in de buurt.

De video's volgen en af en toe wat aantekeningen maken waren voor mij voldoende om ICND1 en ICND2 voldoende af te ronden.

Videotraning is ook wel via usenet te vinden, net als cisco's "packet tracer" waarmee je wat basis opstellingen kunt maken.

Voor een examen ben je al 109,48 kwijt. (icnd1 en icnd apart dus een kleine 220).s

[ Voor 16% gewijzigd door Fabian op 11-02-2011 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Voor LOI heb je de zelfde motivatie nodig als voor een zelfstudie met boeken. Ik zou dus gewoon het laatste proberen.

Mocht het echt niet lukken, kan je altijd overwegen om bijvoorbeeld een klasje te volgen.