Ik ben niet zo lang geleden begonnen met het werken in html en php en loop nu tegen het volgende probleem aan. Ik heb een website opgebouwd uit meerdere divs. In deze divs wil ik content plaatsen, als je op een link klikt moet de content wisselen. Ik werk met 5 divs in een container div namelijk header, footer, main blok1 en blok 2. Nu pas ik in mijn main div de content op de volgende manier aan: (dit is een test website ik ben aan het oefenen dus alle tips zijn welkom)
Nu werkt dit allemaal zo als het hoort (waarschijnlijk vol schoonheidsfoutjes en gevaarlijk voor injecties e.d. maar daar weet ik nog te weinig vanaf).
Wat ik nu wil is een 2e div (blok1) ook laten veranderen als ik op een link klik alleen hoe kan ik dit doen en er ook voor zorgen dat de main div hetzelfde blijft? op dit moment ziet een link er als volgt uit: <a href="index.php?id=test">Test</a><br> alleen als ik wil dat de 2e div veranderd dan word de main div weer leeg. in welke richting moet ik de oplossing zoeken?
hopelijk is het duidelijk maar termen zijn nogal lastig. ik heb op google gezocht maar ik gebruik denk ik de verkeerde termen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| switch (isset($_GET['id'])) { case "test": include 'test.php'; break; case "test2": include 'test2.php'; break; case "": echo "Id is not set" ; break; } |
Nu werkt dit allemaal zo als het hoort (waarschijnlijk vol schoonheidsfoutjes en gevaarlijk voor injecties e.d. maar daar weet ik nog te weinig vanaf).
Wat ik nu wil is een 2e div (blok1) ook laten veranderen als ik op een link klik alleen hoe kan ik dit doen en er ook voor zorgen dat de main div hetzelfde blijft? op dit moment ziet een link er als volgt uit: <a href="index.php?id=test">Test</a><br> alleen als ik wil dat de 2e div veranderd dan word de main div weer leeg. in welke richting moet ik de oplossing zoeken?
hopelijk is het duidelijk maar termen zijn nogal lastig. ik heb op google gezocht maar ik gebruik denk ik de verkeerde termen.