Ubuntu 10.10 : Wegvallend Geluid bij MKV bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 09:09
Beste Tweakers,

Een tijd geleden Ubuntu 10.10 op mijn pc gezet en tot dusver niet echt problemen gehad.
Echter nu wil ik een favoriete serie van me kijken en merk ik dat bij ieder willekeurig MKV bestand het geluid na een bepaalde tijd weg valt.
Het is echter geen vaste tijd maar heel wisselvallig en in enkele gevallen komt het geluid na een aantal seconde weer terug.
Het is al bij verschillende MKV bestanden getest en allen vertonen ze de zelfde problemen.
Overige videoformaten lijken gewoon normaal te werken en vertonen helemaal geen problemen.

De video player wat ik gebruik is de standaard meegeleverde " Movie Player" en de codecs stonden standaard al in de installatie van Ubuntu.

Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Indien nodig, pc specs :

Asus p5n-e sli
Core 2 duo E8400 @ 3.3 ghz
Nvidia Geforce 7900GS 256mb
2 gb ddr2 667mhz RAM
Onboard 7.1 geluidskaart ( werkt overigens prima binnen windows omgevingen )
2x 80 gb sata 1x640gb sata hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kan het zijn dat je PC het niet helemaal bij kan benen? Je kunt ook even een andere speler als mplayer of VLC gebruiken om te kijken of het dan wel werkt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34
Ik denk niet dat het aan de traagheid van de PC kan liggen ,want dan zou mijn PC het helemaal niet kunnen afspelen. Ik zou ook voorstellen om VLC even te installeren en kijken wat dat die doet. Mocht je daar ook geluid verliezen, moet je eens kijken met 'top' of er effectief veel CPU belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Phas0r schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:00:
Kan het zijn dat je PC het niet helemaal bij kan benen? Je kunt ook even een andere speler als mplayer of VLC gebruiken om te kijken of het dan wel werkt ;)
Mijn pc zal het niet zijn... alleen al mijn videokaart kan HD films afspelen dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Overigens zoals ik al aangaf werkt het binnen Windows wel gewoon terwijl Windows een stuk meer system resources gebruikt.

VLC zal misschien een goede zet zijn dat ga ik proberen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
VLC lijkt tot dusver de mkv bestanden wel prima af te kunnen spelen :) Dankje voor de tip!