Ik kom er echt niet uit, probeer twee PC netwerkje met een hub te maken. Twee Edimax kaartjes (realtek 8139 chipset). een pC heefft tevens internetverbinding met een ISDN kaart. Nou werkte dit eerst prima, maar moets ik op de server win98se opnieuw installeren. Daarna alleeen maar ellende. heb alle fora en discussions afgezocht en weet zeker dat: alle netwerkinstellingen goed staan, kaarten en hub werken. Op de client draaide ME daarom heb ik de server ook maar ME gegeven maar dat hielp niet.
Als ik volledig netwerk wil doorzoeken vinden beide PC's alleen zichzelf, f ik krijg de gevreesde "kan netwerk niet doorzoeken" melding. Maakt niet uit welke PC ik eerst opstart.
Enige dat ik kan bedenken is het volgende. Op de server zitten op IRQ 10
1. NIC PCI
2. ISDN kaart PCI
3. videokaart (oude stealth 220 PCI
Kan hier het probleem inzitten? Zo ja, hoe kan ik dat veranderen want ik kan niet in WinME in de devicemanager de resources veranderen. Is het nodig IRQ's vrij te maken door compoort te disablen (in bios of in windows?) en kaart daadwerkelijk fysiek te verwijderen en herinstalleren voor WinME er een andere IRQ aan geeft?
sorry voor lange post
Als ik volledig netwerk wil doorzoeken vinden beide PC's alleen zichzelf, f ik krijg de gevreesde "kan netwerk niet doorzoeken" melding. Maakt niet uit welke PC ik eerst opstart.
Enige dat ik kan bedenken is het volgende. Op de server zitten op IRQ 10
1. NIC PCI
2. ISDN kaart PCI
3. videokaart (oude stealth 220 PCI
Kan hier het probleem inzitten? Zo ja, hoe kan ik dat veranderen want ik kan niet in WinME in de devicemanager de resources veranderen. Is het nodig IRQ's vrij te maken door compoort te disablen (in bios of in windows?) en kaart daadwerkelijk fysiek te verwijderen en herinstalleren voor WinME er een andere IRQ aan geeft?
sorry voor lange post