Gisteren is eindelijk mijn Intel Core i5 2500K binnen gekomen. Ik ben direct aan de gang gegaan met het assambleren van mijn PC. Dit is tevens mijn eerste keer dat ik een PC assambleer, maar bij mijn weten is correct aangesloten. Anyhoe, ik zet de PC aan, alle fans gaan draaien, en hij begint met opstarten. Het eerste beeldsignaal wat er doorkomt is linksboven een kleine streepje (lijkt op een liggende cursor) en rechtsonder de melding ''98'', ''99'' en vervolgens ''A2'. Uiteraard even op Google gezocht, wat die meldingen zijn:
98: Console Input Devices connect
99: Super IO Initialization
A2: IDE Detect
Wat houdt dit nou precies in?
Deze melding blijft ongeveer 10 sec staan en vervolgens gaat hij booten. Ik zie dus geen POST en hij geeft geen piepjes af.
Daarbij wil hij alleen naar Windows booten als mijn HD aangesloten zit op de SATA2 aansluiting, terwijl ik hem op de SATA3 wil hebben, maar dan zegt hij ''please select a proper boot device'' en ziet hij mijn HD niet. Ik neem aan dat er geen drivers voor moeten geinstalleerd worden? Ik heb dus een keer in mijn Windows geboot, waarna direct de melding kwam ''No graphics card information found''. De resolutie was alsof je in veilog modus opstart.
Als laatste nog mijn specs:
Intel Core i5 2500K
4 GB RAM KIngston HyperX
MSI P67-GD55
XFX Pro 650w
Nvidia ASUS GTX275
Samsung Spinpoint F3 en een Hitachi Deskstar
Creative X-fi Xtreme Music
98: Console Input Devices connect
99: Super IO Initialization
A2: IDE Detect
Wat houdt dit nou precies in?
Deze melding blijft ongeveer 10 sec staan en vervolgens gaat hij booten. Ik zie dus geen POST en hij geeft geen piepjes af.
Daarbij wil hij alleen naar Windows booten als mijn HD aangesloten zit op de SATA2 aansluiting, terwijl ik hem op de SATA3 wil hebben, maar dan zegt hij ''please select a proper boot device'' en ziet hij mijn HD niet. Ik neem aan dat er geen drivers voor moeten geinstalleerd worden? Ik heb dus een keer in mijn Windows geboot, waarna direct de melding kwam ''No graphics card information found''. De resolutie was alsof je in veilog modus opstart.
Als laatste nog mijn specs:
Intel Core i5 2500K
4 GB RAM KIngston HyperX
MSI P67-GD55
XFX Pro 650w
Nvidia ASUS GTX275
Samsung Spinpoint F3 en een Hitachi Deskstar
Creative X-fi Xtreme Music