Toon posts:

laptop vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik destijds een compact pressario 1220 'gekregen' maar er zit maar 200mhz in. Meerdere compuwinkel vertellen mij dat opwaardering niet mogelijk is. :( :(

Welk notebookmerk of soort of type laat wel vervanging toe van bijv proc.,mobo of hd. etc.????????????????????:?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Bij een notebook gaat dat volgens mij bijna nooit. Intel heeft ooit eens een tijdje kaartjes gehad waar de processor en een gedeelte van de chipset (Northbridge) op zat, zo zou je 't makkelijk kunnen vervangen.
Iemand had zo'n ding en postte hier op GOT een vraag waar 'ie ze kon krijgen.
Kwam er op neer dat dat niet te doen was. Ook geen succes dus. Wordt waarschijnlijk gewoon een nieuwe laptop :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Hangt een groot gedeelte af van je cpu.
Als je een Intel Mobille heb kan je over het algemeen met een bios wissel icm met een cpu wissel wel wat verder komen ( moet natuurlijk wel het zelfde voetje en fsb hebben ).
Dit moet denk ik met een amd ook kunnen , dat heb ik alleen nog nooit geprobeerd .

suc6

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ff uit mijn hoofd heet die toch een k6 procc, du kun je wel upppen volgens mij...

Ik heb het ook een paar keer gedaan voor een klant van ons.. beetje speciale opdracht, maar werkte wel, zelfs met behoud van de mans zijn garantie!
heb je voor mij het serienummer.. kan ik ff in de database van compaq kijken wat er precies inzit qua mobo en het maximale van het mobo, en kan ik zo voor je nagaan wat wel en niet kan...

mail of icq me maar ff...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
jammer, heb nog niet de info die ik hebbe wilde, wel weet ik dat die op 03-sept 98 een 2,1 gb nieuwe hdd gekregen heeft op Carry in niveau >:)

Denk wel dat het mogelijk is, maar probleem is dat je hem dan open moet schroevn om te kijken tot hoever het mainbord ondersteunt, heb helaas dat niet kunnen achterhalen, en je zal het gewoon moeten controleren. Nix ernstigs. Laat het wel ff doen door een compaq gecertificeerde partner. Die verneuken je ook niet en zullen echt de moeite nemen om hem open te maken en te kijken wat er mogelijk is. Hij is toch out of warrenty, aleen die 2,1gb hdd daar zit nog garantie op.

Als je verder wilt kan ik dat ook wel voor je doen. Icq, me maar ff dan, en vermeld waar ik je kan mailen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je moeite maar ik laat het hier maar bij. Ik ga dat ding gewoon terug geven aan de schenker.
Ik ga gewoon op afbetaling een niet al te dure laptop kopen. Met een snelle proc en meer geheugen zodat ik op vakantie mijn foto's en mp3's kan opslaan in dat ding.

Thanks voor de moeite.

However, als je nog tips hebt welk merk, soort of type zich het best laat opwaarderen, laat me dat dan nog even weten.

Verwijderd

K'zou geen laptop overclocken, wat heb je der aan :? Een laptop met 266 mhz?? Wauhh cool :)
Nee liever een een rap AMDtje derin of niet? thats /me opinion.......
Pagina: 1