Terminal wijzigt font

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak veel gebruik van de terminal van OS X. Maar af en toe switcht deze van font (oid), zonder aanwijsbare reden. Hieronder heb ik twee screenshots om het verschil te laten zien:
voor:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/1563/terminalrightfont1.png
na:
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/873/screenshot20110211at102.png

Ik heb hierna geen idee hoe ik het weer terug krijg naar de oorspronkelijke setting. Meestal gebeurt het plotseling na een week oid dat hij weer terug springt. Ik kan verder ook geen verschil merken in de instellingen. Ik heb screenshots gemaakt van alle instellen op het moment dat het goed was, en deze vergeleken met het moment dat het font opeens anders was, maar kon geen verschil ontdekken. Ook het compleet afsluiten en opstarten van de terminal of het compleet rebooten van mijn laptop veranderd niks. Het lijkt gewoon compleet willekeurig te gebeuren.

Iemand een idee waarom mijn font er soms anders uit ziet, en hoe ik deze dan weer terug krijg naar zijn default?

Edit:
Oja het is alleen bij mijn terminal dat het font er anders uit ziet, verder nergens. Ook het wijzigen van het terminal thema en deze vervolgens terug zetten naar zijn origineel heeft geen effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Volgens mij switched ie niet van font, maar wordt de font bold! :) Wellicht ff zoeken @ google?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTRL-V geprobeerd te doen, maar per ongeluk CTRL-B gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt idd op of het font opeens niet meer bold is, alleen als ik bij mijn settings kijk dan staat 'Use bold fonts' wel gewoon aangevinkt. Als ik hem uit vink dat wordt hij wel iets minder bold, en als ik hem dan weer aan vink dat veranderd hij weer gewoon terug. Maar hij wordt niet zo bold als hij oorspronkelijk was (en ik hem graag weer wil hebben). Google kon mij tot op heden niks vertellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:15:
CTRL-V geprobeerd te doen, maar per ongeluk CTRL-B gedaan? ;)
Zowel command+b en ctrl+b doen niks bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schop :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Typefout :(. Maar het probleem doet zich nog steeds voor en ik kan nergens een verkeerde instelling oid vinden.

Anders maar een switchen naar iTerm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
gebeurt dit als je een nieuw terminal opent of tijdens het werken in je terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe terminal open. Maar het kan prima gebeuren terwijl er nog wel andere terminal schermen open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:06:
Als ik een nieuwe terminal open. Maar het kan prima gebeuren terwijl er nog wel andere terminal schermen open staan.
Als het vaak gebeurd kun je ook ff bij Sys Prefs -> Accounts, een nieuwe account aanmaken, checken of het daar ook steeds voor komt of dat dit aan je eigen user account ligt?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!

Het lijkt te liggen aan het feit dat OS X niet altijd goed kan bepalen of een extern display wel font smoothing ondersteunt. Gelukkig kunnen we dit prima forceren 8)
defaults -currentHost write -globalDomain AppleFontSmoothing -int 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:35:
Gevonden!

Het lijkt te liggen aan het feit dat OS X niet altijd goed kan bepalen of een extern display wel font smoothing ondersteunt. Gelukkig kunnen we dit prima forceren 8)
Je bedoelt dat OS X er nog steeds standaard vanuit gaat dat elk niet-Apple display een CRT scherm is, zelfs als het via DVI aangesloten zit? Ja dat is er vervelend en wat jij post is daar inderdaad de oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:35:
Gevonden!

Nice catch!
Pagina: 1