[Outlook 2010] duplicates / mail niet van server verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ik heb al geruime tijd twee Outlookproblemen die erg storen. Misschien hebben ze ook met elkaar te maken.

1. Ik krijg regelmatig mail dubbel en soms zelfs driedubbel binnen.

Soms is dit direct, soms komt later nog een duplicaat binnen. Ik heb lopen zoeken op dit probleem en vond dat bepaalde combinaties van rules dit wel eens kan veroorzaken. Dat leek me enigszins aannemelijk, omdat mijn set van rules een zooitje was, maar nu ik dat grondig opnieuw heb gebouwd en bovendien heb gemerkt dat het probleem ook voorkomt bij e-mail waar geen enkele rule betrekking op heeft, lijkt me dit uitgesloten. Ik heb ook wel eens duplicates door terugzetten van backups gehad (soms kreeg ik dus 2x2 of 2x3 versies van een mailtje), maar ook dat kan niet altijd het probleem veroorzaken. Ik heb net een mail verstuurd naar mezelf en die kwam dus dubbel terug in m'n inbox. Dit gebeurt zowel bij gmail als bij mijn eigen domein. Ik heb 'leave a copy of messages on the server' voor mijn primaire account nu uitgezet en sindsdien is het aantal duplicaten aanzienlijk verminderd. De enige dubbele instanties die ik nog krijg, zijn nu altijd tegelijk aangekomen. Het gebeurt dus echter nog steeds...

2. Voor Gmail wil ik 'leave a copy of messages on the server' aan hebben. Het werkt echter niet, want de mail wordt zonder pardon verwijderd (en komt twee keer in m'n inbox).

Een oplossing/workaround hiervoor is waarschijnlijk IMAP in plaats van POP gebruiken, dus dat ga ik nu doen. Het blijft me dan wel nog steeds een raadsel waarom die instelling niet van kracht lijkt te zijn.
edit: IMAP works like a charm, zo te zien. Maar voor m'n eigen domein ga ik dat niet doen, want 500MB is me te weinig ruimte.

Ideas? Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door MarijnvdZaag op 11-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Liet je voorheen je mail van Gmail en je privé domein in dezelfde Inbox bezorgen of in 2 verschillende?

Als de mail zich verdubbelt gelijk bij het ontvangen, dan kan het toch aan je geconfigureerde regeles liggen. Schakel ze eens allemaal uit en controleer of het nu nog steeds gebeurt.

Zie verder ook de oplossingen hier; http://www.howto-outlook.com/faq/duplicates.htm

Outlook 2010 onthoudt overigens welke emails als gedownload zijn in het pst-bestand zelf dus als je een restore van je pst-bestand naar een andere computer uitvoert, dan worden dezelfde mails niet nog een keer gedownload zoals dat bij vorige versies van Outlook het geval was.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ik weet nog steeds niet zeker waar de problemen door veroorzaakt werden, maar heb de hele boel inmiddels opgelost door alleen nog maar m'n Gmailbox te gebruiken in combinatie met Outlook en IMAP. Mail van m'n eigen domein wordt automatisch doorgestuurd (mailbox is disabled) en mail die ik verstuur heeft als reply-to-adres m'n domeinnaam. Alle Outlookfuncties blijken op die IMAP-mail nog perfect te werken (mapjes in Outlook komen overeen met labels in Gmail), ik ben alleen nog bezig met opnieuw rules definiëren. Alle voordelen gecombineerd :)

Dank voor de hulp.