Toon posts:

Koeling van computer aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb pas een nieuwe upgrade voor mijn computer gekocht, maar nu moet ik er nog koeling bij kopen.

Computer:Het hele systeem is totaal 301w, op de processor zit de bijgeleverde koeling maar de videokaart raakt aardig oververhit zonder een goede luchtcirculatie in de kast (ervaring).
Ik heb al een 100mm casefan in de computer zitten en iets wat lijkt op een 80mm.

Is dat genoeg voor een goede circulatie van lucht?
De kast overigens heeft 2 rond de 60mm plekken voor fans, 1 plek voor een 120mm en zelf gooi ik de 2 fans die ik al had ergens in de kast erbij.

Mvg,
Jasper

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Of die fans voldoende zijn hangt helemaal af van hoe je ze plaatst. Als je alle fans naar binnen laat blazen gaat het niet goed. Maak eens een schets van je kast en geef aan waar je fans wil plaatsen en in welke richting die gaan blazen, want hier kunnen we niet zoveel mee :)

Verwijderd

als de ventilators aan de voor en onderkant lucht in de kast blazen en de ventilators aan de achter en bovenkant de kast uit dan gaat het allemaal goed. ;)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoe bedoel je dat de videokaart aardig oververhit raakt? Valt je computer dan uit ofzo? Of voelt de kaart gewoon wat warm/heet aan?

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:06:
Hoe bedoel je dat de videokaart aardig oververhit raakt? Valt je computer dan uit ofzo? Of voelt de kaart gewoon wat warm/heet aan?
Nee, dan word hij 100 graden.
Dat is niet goed, zo is hij al een keer doorgebrand.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 15:54
Als hij al eens doorgebrand is, dan lijkt het me niet dat hij nog zal werken? :?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En hoe weet je dan dat ie 100 graden wordt? Wat voor type 9500GT heb je eigenlijk? Geef de volledige naam dan eens?

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia GeForce 9500 GT is al de volledige naam.
Maar ik had er nog garantie op, ( de oude die was doorgebrand ) waardoor ik een nieuwe kreeg.
Nu is trouwen heel de kast volgepropt met fans en blijft hij stabiel 50 graden tijdens het gamen.

Verwijderd

nvidia geforce 9500 gt is niet de volledige naam ?
er zijn altijd meerdere versies. altands bij de 9600gt wel
zo had ik de dual slot edition(EVGA rocks!) er was een ssc en nog een paar
voor zover ik weet was dit ook het geval met de 9500
Pagina: 1