Overclock failure? Gigabyte 560Ti SOC

Pagina: 1
Acties:

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 09:02
Hey,

Ik heb sinds kort de gigabyte geforce 560Ti SOC, maar ik denk dat mijn overclock niet helemaal stabiel is, teminste dat gaan jullie mij vertellen of het inderdaad zo is :P!

Ik heb hem rond 1040 bij 4900 lopen, dan doorloopt hij 3dmark gewoon goed en alles. Alleen als ik dan sc2 een tijdje speel krijg ik opeens dat mijn scherm kort zwart wordt en me fps met meer dan de helft dropped. kan dit door de overclock komen?! Heb het nu ook gehad bij 1025 bij 4800, zou ik dan gewoon pech hebben en niet een perfecte overclocker hebben? Ik baal daar dan wel een beetje van, maar het blijft een beetje vaag dat ik het niet bij 3dmark heb ( al zou dat heel goed kunnen omdat hij hem niet lang genoeg stressed )

Moet ik anders furmark even 2 uur ofzo draaien om te kijken ofdat hij het trekt of niet? Al heb ik het persoonlijk niet zo op furmark aangezien hij je kaart een beetje loopt te verbranden naar mijn gevoel:P

Eventueel nog andere programma's die goed zijn om mee te testen?

Alvast bedankt voor jullie help!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dat is je display driver die zichzelf reset doordat je kaart crashed vanwege de hoge overklok..

een rondje 3d mark staat niet in verhouding tot een potje gamen.. verhoog je voltage of verlaag je clocks..
de games die je speelt vormen de beste stresstest.. als je gewoon lekker kunt knallen is het goed.. SC2 en bijv. Crysis en BFBC2 zijn goede voorbeeldn van gpu intensieve games om je kaart goed te testen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Jasper 99
Ja het rare is dat ik in deadspace 2 het dus nooit heb, maar volgens mij is dat dus ook niet een zwaar spel. Bij wijze van testen toch even geprobeerd na die crash dead space 2 te spelen (de rest gaat dan dik laggy totdat ik restart) maar dead space 2 gaat nogsteeds perfect met alles op het hoogste, dus het spel is denk ik niet echt GPU intensief, ga maar even battle field 2 ook even installeren, crysis heb ik nu wel gezien :)!

Maarja volgens mij is deze kaart al factory naar 1.15V gezet, en veel mensen zeggen dat dat rond het hoogste is wat je die 560ti serie moet geven, verder hoor ik ook veel dat voltage tweaken bij gpu niet echt effectief is (al heb ik mensen gezien die de kaart al naar 1,2 core GHZ hebben gezet).

Maarja mischien slaat het overklokken ook nergens op alles loopt op ultra en heb er niet echt iets aan, maar heb zoeits van wil wel het meeste uit me producten halen. Denk zelf dat de 4,9Ghz op geheugen een beetje instabieliteit veroorzaken. Maar furmark dus niet speciaal een goede test om te kijken of hij stabiel is ?

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-01 14:56
Hoe warm wordt de cpu tijdens het gamen? Het lijkt er namelijk op dat je kaart throttled.

• Jasper 99
55C maximaal en vaak gaat hij omlaag op het moment dat me speed van de fans wat omhoog wordt gezet.
Dus kan nooit aan hitte liggen. Prima koud kaartje namelijk!

Verwijderd

waarom laat je die kaart niet gewoon standaard lopen op 1ghz?. ik bedoel die kleine overclock van de core is echt te verwaarlozen probeer dan alleen je mem nog zo ver mogelijk te krijgen.. maar als ik jou was zou ik gewoon lekker 1ghz houden.. die kaart is al super snel..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:43:
waarom laat je die kaart niet gewoon standaard lopen op 1ghz?. ik bedoel die kleine overclock van de core is echt te verwaarlozen probeer dan alleen je mem nog zo ver mogelijk te krijgen.. maar als ik jou was zou ik gewoon lekker 1ghz houden.. die kaart is al super snel..
Jep, de Gigabyte SOC zit waarschijnlijk standaard al bijna op zijn limiet.
Wil je toch hoger, zul je met idd met voltages moeten knoeien. (hiervoor zul je een aangepaste bios moeten hebben).
Als je wilt testen of het aan je gpu ligt, klok je het geheugen op standaard clocks.

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 12-02-2011 15:11 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Wil je toch hoger, zul je met idd met voltages moeten knoeien. (hiervoor zul je een aangepaste bios moeten hebben).
Of gewoon even klooien met Afterburner.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Oh, ik meende dat de kaart al op z'n max in afterburner staat.
Als je hoger dan dat wilt moet je aan bios edits bedoel ik.

Verwijderd

Is een kleine moeite, maar ik denk niet dat die in afterburner al op max loopt, als je nóg hoger wil gaan heb je idd een msi lightning (ofzoiets) bios nodig.

• Jasper 99
Ik dacht zelf ook dat in msi afterburner gewoon voltage plus clock omhoog te gooien waren,
Maar hebben jullie dan nooit zoeits van ik wil wel het maximum uit me kaart halen? Zo'n overclock van 30-40 mhz op de core geeft toch weer 5fps in meeste games (die dan al wel super hoog runnen maarja you get my point). Mischien niet echt nodig maar mischien dat het voor crysis 2 net dat verschil geeft tussen 30 fps en 28 :P ! Maarja had al wel verwacht dat hij bijna op zijn limiet zou zitten, die gasten bij gigabyte pushen die kaart gewoon en als die het trekt dan is hij klaar voor verzending zal ik maar zeggen :) ! Maar heb hem nu op 1030 bij 4,7. werkt prima geen problemen meer. Dus denk dat ik hem hier op laat staan is toch weer wat preformance gain! Ben benieuwd als ik mijn 2de gigabyte soc ga krijgen hoe ver die clocked :D

Verwijderd

Jasper 99 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:51:
Ik dacht zelf ook dat in msi afterburner gewoon voltage plus clock omhoog te gooien waren,
Maar hebben jullie dan nooit zoeits van ik wil wel het maximum uit me kaart halen? Zo'n overclock van 30-40 mhz op de core geeft toch weer 5fps in meeste games (die dan al wel super hoog runnen maarja you get my point). Mischien niet echt nodig maar mischien dat het voor crysis 2 net dat verschil geeft tussen 30 fps en 28 :P ! Maarja had al wel verwacht dat hij bijna op zijn limiet zou zitten, die gasten bij gigabyte pushen die kaart gewoon en als die het trekt dan is hij klaar voor verzending zal ik maar zeggen :) ! Maar heb hem nu op 1030 bij 4,7. werkt prima geen problemen meer. Dus denk dat ik hem hier op laat staan is toch weer wat preformance gain! Ben benieuwd als ik mijn 2de gigabyte soc ga krijgen hoe ver die clocked :D
die 40 mhz meer geeft je denk ik geen 5fps meer hoor.. ik denk eerder 1 a 2.. ik zou het zelf niet proberen, dat ding slurpt al enorm veel stroom en als je nog meer volt er in gaat pompen zuipt die straks meer dan een 5970!.. en dan voor 2 fps..

lekker standaard laten draaien.. of koop een 570 of 580 als je zoveel mogelijk frames wilt.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-01 18:39

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Die 560 SOC van Gigabyte presteert toch nagenoeg als een GTX570 of heb ik dat mis? Voor benchmarken is iedere mhz eruit persen erg leuk, maar voor gamen heeft het weinig toegevoegde waarde.

• Jasper 99
Zoveel zuipt die kaart niet naja minder dan de 6970 enzo.
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-soc-review/7

Maar inderdaad de 560Soc is even snel als een GTX570 soms sneller, dus naar een 570 of 580 gaan zou niet echt logisch zijn :) ! Maar ja zal wel kloppen dat voor benchmarken het leuker is, maar opzich bij die review komen ze ook op 1040 enzo uit scheelt toch vaak wel 5 fps, maarja dat is dan ook al op 200 fps in games ofzo :P

Maar ik ga denk ik ook niet aan het voltage zitten, maar op standaard volt er meer uithalen vind ik wel een fijn idee natuurlijk :D

Verwijderd

Hier drinkt die toch bijna evenveel als een 580, en als je meer volt er in gaat pompen en nog verder @. dan word het feest.

http://www.tweaktown.com/...c_video_card/index18.html

en hier drinkt die toch ook bijna evenveel als een 5970

http://www.legionhardware...ce_gtx_560_ti_soc,11.html

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 09:33 ]

• Jasper 99
Ja er wordt geclaimed dat furmark niet een goede test is om watt gebruik te meten, omdat het meer gebruikt dan de meest demanding games, is het geen goede indicatie voor wat de kaart daadwerkelijk zou gebruiken. Maar wel raar dat alle testen weer wat anders zeggen. Zo wordt die kaart hier 91 graden ?!?! ik heb hem net boven de 55 gekregen met stresstests, mischien toch maar eens furmark zelf gaan draaien, zou inderdaad wel een stuk zwaarder zijn.

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 13:56
Die speciale stresstesten, furmark, of voor de CPU, linpack, vergen nogal wat van je chip. Bij mij word de GPU 85 en de CPU 72 met die testen. Terwijl een rondje 3dmark de GPU net in de buurt van de 70 komt, en de CPU 56 geloof ik. Maar ik heb het zelf ook niet zo op die zware testen. Gewoon ff een paar minuutjes kijken hoe het gaat, dan merk je snel genoeg of het wat is. Daarna gewoon lekker in de praktijk testen, en als je wat vreemds merkt die link naar je overclock trekken, en dus iets omlaag met de settings. Zo ben ik zelf ook van 890 benchmarken naar 870 voor dagelijks gebruik gegaan voor mijn GPU clock.
Pagina: 1