Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microfoon stuurt altijd geluid door

Pagina: 1
Acties:

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-11 12:49

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al overal in de geluidsinstellingen gekeken en ik kom er maar niet uit hoe ik kan voorkomen dat mijn microfoon alleen 'opneemt' als hiervoor opdracht word gegeven.
Probleem is nu dat als ik op mijn microfoon tik of ik luister muziek, dat de microfoon het geluid dan opneemt en ik dit als het ware dubbel uit mijn speakers moet horen.

Ik gebruik Windows 7 (microfoon is een simpele clip-on van Konig)

Iemand die misschien wel een idee heeft hoe dit voor elkaar te krijgen is? :)

---

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met je rechtermuistoets op het speakertje rechts onder naast de klok klikken, dan kiezen voor opnameapparaten, je microfoon kiezen en op eigenschappen klikken, en onderin Gebruik van apparaat zetten op Dit apparaat niet gebruiken ( uitschakelen ) en dan toepassen en ok. Uiteraard om je microfoon weer te gebruiken moet je die laatste weer op inschakelen zetten maar dat spreekt denk ik wel voor zich.

[ Voor 19% gewijzigd door Roel1966 op 10-02-2011 20:23 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet hem gewoon muten bij je playback devices, uitschakelen is te overdone. dan kunnen de recording devices er niks meer mee

Iperf

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

controlpanel > hardware and sound > sound, dan tabblad recording, flink in je mic blazen: dan zie je je microfoonbalk omhoog schieten, weet je meteen welke dat is.
dan rechtermuisknop, properties en dan heb je op het tweede tabblad listen to this device.

Die staat aan, dat is de boosdoener :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4KtjmnrZ8QDKgQt9yoRLlYGK/full.jpg

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-11 12:49

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Bedankt! Het zit gewoon wat meer verborgen in Windows 7, maar het dempen van de microfoon via de luidsprekerinstellingen heeft het probleem verholpen.

Edit @Hierboven: Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar op 1 of andere manier mocht dat niet baten.

Het is in ieder geval opgelost, sinds 2 weken pas over op Windows 7 (zat altijd op XP) dus het zal wel gewoon even wennen zijn. :z

[ Voor 44% gewijzigd door PhilipvD op 10-02-2011 20:57 ]

---

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
kKaltUu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:48:
controlpanel > hardware and sound > sound, dan tabblad recording, flink in je mic blazen: dan zie je je microfoonbalk omhoog schieten, weet je meteen welke dat is.
dan rechtermuisknop, properties en dan heb je op het tweede tabblad listen to this device.

Die staat aan, dat is de boosdoener :)

[afbeelding]
Ik weet niet welke Windowsversie je gebruikt maar het is sowieso al een voorbeeld in het Engels en kan verwarrend zijn voor mensen die een NL talige versie hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Roel1966 op 10-02-2011 21:17 ]

Pagina: 1