Hoihoi
Ik zit bij een klant die een met de debian installer geinstalleerde machine had met 2 sata hard disks in RAID1.
Dit werkte prima de bima tot er een disk plat ging.
Nu heb ik een 3e IDE disk erbij gezet om even debian op te zetten en ik wilde eigenlijk grub herinstalleren; de pc weigert momenteel gewoon te booten van eender welke sata schijf. Uiteraard is de raid array opnieuw geassembled en beide disks zijn weer in sync.
Zowel op het md device (md0) als op beide sd devices (sda en sdb) wil grub best installeren, met:
Prima, maar na de bios weigert grub gewoon te tonen, ook als ik vanaf die specifieke disks laat booten.
Met fdisk (optie a) de partities uiteraard bootable gemaakt.
Iemand nog een idee om dit even goed te fixen?
Ik zit bij een klant die een met de debian installer geinstalleerde machine had met 2 sata hard disks in RAID1.
Dit werkte prima de bima tot er een disk plat ging.
Nu heb ik een 3e IDE disk erbij gezet om even debian op te zetten en ik wilde eigenlijk grub herinstalleren; de pc weigert momenteel gewoon te booten van eender welke sata schijf. Uiteraard is de raid array opnieuw geassembled en beide disks zijn weer in sync.
Zowel op het md device (md0) als op beide sd devices (sda en sdb) wil grub best installeren, met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| debian:~# grub-install /dev/md0 mdadm: metadata format 00.90 unknown, ignored. Searching for GRUB installation directory ... found: /boot/grub Installation finished. No error reported. This is the contents of the device map /boot/grub/device.map. Check if this is correct or not. If any of the lines is incorrect, fix it and re-run the script `grub-install'. (hd0) /dev/hda (hd1) /dev/sda (hd2) /dev/sdb |
Prima, maar na de bios weigert grub gewoon te tonen, ook als ik vanaf die specifieke disks laat booten.
Met fdisk (optie a) de partities uiteraard bootable gemaakt.
Iemand nog een idee om dit even goed te fixen?