[SBS2011] logon script draait wel, maar mapt geen drives

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Beste allemaal,

Ik heb een zeer vreemd probleem. Situatie is als volgt, één SBS2011 Standard server met een 5tal clients dr om heen. Clients draaien Windows 7. Alle GPO's zijn de default die SBS dr voor mij in heeft gezet, afgezien van één policy die ik in de Mybusiness => Users OU heb geplaats.

Deze policy draait bij logon een VBS script om een aantal drives te mappen. En nu komt het vreemde. Als ik inlog op mn client, dan draait de policy. Dit weet ik omdat ik een aantal Wsctript.echo debug messages in het script heb zitten zo ondertussen. Alle messages komen in de juiste volgorde op mn scherm. Men zou zeggen dat het script dan dus draait. Echter, er worden geen drives gemapped. Als ik na de laatste message in Windows explorer kijk, zie ik de behorende drives niet staan.

Foutje in het script zou je zeggen. Dat zei ik ook, maar als ik het script handmatig vanuit de netlogon directory draai (zelfde pad als waar de policy zn gegevens vandaan haalt), dan mapt het script de boel wel. Ik zit hier nu al vele uren naar te kijken en hoop of iemand me ergens de goede richting in kan duwen omdat ik naar alle waarschijnlijkheid iets heel erg doms over het hoofd zie :)

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41
Ik zout zeggen, post je script eens. Misschien kunnen we je dan verder helpen.

• nielsl
Altijd een goed begin :) Bij deze!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
WScript.Echo "Bezig script te draaien"

'Declare variables
Dim objNetwork, objUser, objShell
Dim strRemotePath, strDriveLetter, strNewName

'initialize classes
Set objNetwork  = CreateObject("WScript.Network") 
Set objUser     = CreateObject("ADSystemInfo")
Set objShell    = CreateObject("Shell.Application")

'set Z: drive info
strRemotePath   = "\\NRKL-SRV01.nrkl.local\Shared" 
strDriveLetter  = "Z:"
strNewName      = "Centrale Schijf"
objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath
objShell.NameSpace(strDriveLetter).Self.Name = strNewName

'set P: Drive info
strRemotePath   = "\\NRKL-SRV01.nrkl.local\RedirectedFolders\" & objNetwork.UserName 
strDriveLetter  = "P:"
strNewName      = "Persoonlijke schijf"
objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath
objShell.NameSpace(strDriveLetter).Self.Name = strNewName

Wscript.Echo "Klaar"

Verwijderd

Paar dingetjes die handig zijn te controleren:

-Handmatig het script uitvoeren (vanaf de C:\ van de client)
-Handmatig het script uitvoeren (vanaf de plek die in de policy aangegeven staat)
-Voeg de drive mapping handmatig toe met het zelfde adres als in het script staat.
-Bestaat de drive map letter nog niet?

• nielsl
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:55:
Paar dingetjes die handig zijn te controleren:

-Handmatig het script uitvoeren (vanaf de C:\ van de client)
-Handmatig het script uitvoeren (vanaf de plek die in de policy aangegeven staat)
-Voeg de drive mapping handmatig toe met het zelfde adres als in het script staat.
-Bestaat de drive map letter nog niet?
1) functioneert naar behoren, op de C van de client geplaatst en gedubbelklikt, tadaa, networkmapping (eerst net use /d * /y in cmd gedaan)
2) functioneert naar behoren, zelfde als onder 1
3) handmatig aanmaken in explorer, geen enkel probleem
4) driveletter bestaat niet, enkel C en D

kortom, allemaal heel erg vreemd :S

• PeeCee
Wordt er misschien een event aangemaakt over het toepassen van de policy/script?

Probeer eens \\NRKL-SRV01\ te gebruiken ipv \\NRKL-SRV01.nrkl.local?

Trouwens, je kunt ook via GPO netwerkschijven toepassen bij gebruikers. Wij maken hier gebruik van en dit werkt perfect en probleemloos. Zowel op XP(SP3) en W7. :)

• nielsl
ik heb me rotgezocht in de logboeken, maar er niets over kunnen vinden. Ook het pad zonder het domainsuffix resulteert in geen resultaat.

Over het mappen van de drives via GPO, klopt, en dat werkt prima voor mijn Z schijf. Ik wil de map waarin de redirected folder staan echter ook mappen als P schijf, en die zijn natuurlijk afhankelijk van de gebruiker. Het zou mooi zijn als ik via GPO kon mappen naar \\NRKL-SRV01\RedirectedFolders\%USERNAME% oid, maar dat ben ik nog niet tegengekomen. Als dat namelijk kan, dan ben ik van alle problemen af.

Verwijderd

Misschien stomme vraag, maar heb je het script binnen de GPO op user config of computer config niveau gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:51:
Misschien stomme vraag, maar heb je het script binnen de GPO op user config of computer config niveau gehangen?
Goed punt.

Ook zou %USERNAME% binnen GPO moeten werken. Immers werken de redirected folders ook zo. Maar waarom wil je eigenlijk dit mappen? Wat is het nut voor gebruikers om hun appdata schijf te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
ik heb het script op userconfig gekoppeld, omdat het anders immers een startup script zou zijn :)

en waarom ik wil dat ze hun my documents in een losse schijf zien? Heel simpel, bedoeling is dat mensen ook thuis via VPN gaan werken. Middels CMAK heb ik al een executable gemaakt met daarin een batch bestand dat netjes de P en Z schijf koppelt. Ik wil die P schijf dus als punt van herkenning gebruiken.

*Edit*
Net toch nog even opnieuw de koppeling met %USERNAME% gemaakt vanuit een GPO, en dat werkt als een tierelier. Waarschijnlijk een typo gemaakt de eerste keer. Wel vreemd dat het beestje dus geen startup script wil draaien, maar dat laat onverlet dat ik mijn doel heb bereikt en waarschijnlijk op de netste manier, namelijk met GPO's :)

[ Voor 29% gewijzigd door nielsl op 11-02-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Als je een SBS2011-server hebt met windows 7 cliënts, waarrom gebruik je dan niet de map-functionaliteit vanuit de GP`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Heb je het niet toevallig zo gemaakt dat het script draait met system credentials ipv user credentials? Of het draait gewoon niet op het juiste moment.

Stel eens bij een gebruiker als login script \\server\netlogon\loginscript.vbs in en kijk wat er gebeurt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
asing schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:03:
Heb je het niet toevallig zo gemaakt dat het script draait met system credentials ipv user credentials? Of het draait gewoon niet op het juiste moment.

Stel eens bij een gebruiker als login script \\server\netlogon\loginscript.vbs in en kijk wat er gebeurt.
dank voor de suggestie, maar dit is dus hetgeen ik vanaf moment 1 heb proberen te doen. Een GPO op user niveau, gekoppeld aan Authenticated Users die een script draait. Het script draait ook bij aanmelden, er worden immers debugging messages getoond die ik ondertussen ertussen had gepropt, maar mapte dr drives niet

@Pitchdown, dat heb ik nu dus ook gedaan, het ging mij erom dat die dynamische koppeling met %USERNAME% niet leek te werken, maar ik denk dat ik een typo had gemaakt omdat dit dus wel functioneert
Pagina: 1