Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik eens willen peilen wat jullie hier van vinden

Nu had het dorpshuis een portable harde schijf staan die natuurlijk via usb was aangesloten, deze ging helaas kapot, de usb aansluiting was verrot geduwd op de printplaat (lomp maar goed)
Ik de harde schijf uit de casing gelepelt en wilde hem intern aansluiten via sata, tot mijn grote verbazing zitten er maar 2 sata aansluitingen op het moederboard.
Nu blijkt dit volgens mij een mini itx board te wezen die in een gewone desktop pc is gestopt, de pc is net een half jaartje oud en verzorgd door een gerenomeerd it bedrijf.
Kan op de site van asus ook totaal geen ondersteuning vinden voor dit specifieke serie nummer, voor de p5kpl-am wel, en deze heeft wel 4 sata poorten.

Wat zouden jullie doen, beklag indienen? het is een nieuwe computer betaald door gemeenschapsgeld.

Bvb dank

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet wat er besteld is bij het bedrijf. Alleen als het geleverde niet overeenkomt met hetgeen afgesproken is of via een offerte aangeboden is, dan kan je beklag doen. Aangezien jij niet meldt hoe en wat, kan ik er niets over zeggen. Dus voordat ik mijn vinger naar iemand ga wijzen, zal je toch eerst duidelijk moeten zijn.
Als het bedrijf gewoon heeft geleverd wat gevraagd is, dan kan het natuurlijk ook niet fout zijn.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
dit is toch een Micro-ATX en geen mini-ITX.
er zijn wel meer bordjes met 2 SATA aansluitingen.
ik zou eerst eens op de bon kijken wat er besteld en afgesproken is met het bedrijf.
als de aankoop afwijkt van de inhoud van de computer kan je een zaak maken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou dit aan dat IT bedrijf voorleggen en vragen voor een losse s-ata controller in verband met die extra schijf, iets wat wel voor hooguit 10 a 15 euro te realiseren valt. Maar het is vaak moeilijk wanneer er alleen opdracht is voor een compleet systeem samen te laten stellen en het niet in overleg is samengesteld per onderdeel. Op dat moment heeft zo'n bedrijf natuurlijk alle vrijheid om erin te zetten wat zij op dat moment op de plank hebben liggen en je daar weinig tegen kan doen mits het aan de specificaties voldoet wat op de bon staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 10-02-2011 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zal waarschijnlijk wel het laatste wezen dat er gebeurt is dat ze gewoon opdracht gehad hebben voor een compleet systeem, maar ik ga dit eens natrekken

Bedankt voor de comments iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
Zitten er niet andere sata poorten op in een andere kleur? Want voorzover ik op de asus site kan zien hebben alle p5kpl moederborden in ieder geval 4 sata poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

boers706 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:53:
Zitten er niet andere sata poorten op in een andere kleur? Want voorzover ik op de asus site kan zien hebben alle p5kpl moederborden in ieder geval 4 sata poorten.
Wellicht is dit een OEM bordje wat dat niet heeft ofzo, zoals gezegd alleen als de overeengekomen offerte niet klopt dan is het nodig de leverancier eens te bellen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 14:39
Ik heb precies hetzelfde moederbord, hij heeft inderdaad 2 SATA aansluitingen.
Dit moederbord zat bij een upgradekitje van alternate samen met een E5300:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

als je het intern wilt doen zou je een sata controller in kunnen stoppen.

je zou ook kunnen denken aan een nieuwe externe usb behuizing. voor ongeveer een tientje bij de plaatselijke pc-boer

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe usb behuizing is inderdaad geen verkeerd id, ik wist niet dat die los te krijgen waren

Ik dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
mvandervelde schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:55:
Ik heb precies hetzelfde moederbord, hij heeft inderdaad 2 SATA aansluitingen.
Dit moederbord zat bij een upgradekitje van alternate samen met een E5300:)
die upgradekit heb ik ook, nu gebruik ik nog alleen maar de processor :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft ff geduurd maar ik heb de aankoopbon van het automatiseringsbedrijf te pakken gekregen (ik noem geen namen)

Het betreft een McDosnet 4818i pc
Er is na 2 maanden wel een ander moederboard in gegaan, de Asus p5kpl-am in/gb dus. de vorige bleek stuk te zijn.
Nu wil ik zoeken wat de originele specs van deze machine zijn maar ik kan echt niks vinden, dit moet ik toch echt weten wil ik kunnen controleren of er een gelijkwaardig moederboard voor terug in is gegaan.

Maargoed de vraag is dus kan iemand er achter komen wat de specs van de McDosnet 4818i pc zijn

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Nu wil ik zoeken wat de originele specs van deze machine zijn maar ik kan echt niks vinden..
Met google vind ik dit:
McDOS-net 4818i
  • Intel Core 2 Quad Q8200
  • 24x DVD RW + Nero software
  • 512 MB ATI EAH 4350 Silent
  • All-in-one cardreader
  • 2 jaar garantie
Snap het probleem verder niet echt, de pc werkte toch gewoon in de configuratie waarin deze is geleverd? Dat er een budget bordje inzit is vrij logisch bij dit soort kant en klare pc's. Voor minder dan 'n tientje en 'n beetje geduld kun je zo een nieuw 2-poorts s-ata pci-express kaartje van ebay halen.
Pagina: 1