Wil geen geluid via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 10:29
Beste tweakers,

Vandaag heb ik een videokaart gekocht (Asus EAH5450 low profile) en het blijkt nu dat ik het geluid van mijn computer enkel via de HDMI kabel kan laten lopen!

Dit wil ik niet, ik wil gewoon de groene tulp achter mijn pc gebruiken.

Echter, zie ik dat nergens staan bij geluidsinstellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1j43zm.png

Hoe krijg ik het geluid weer via onboard?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:32
Installeer je geluidskaart drivers eens opnieuw? Heb het idee dat die installatie dat heeft vernaggeld.
Ikzelf krijg namelijk ook de HDMI optie (maar vaak installeer ik het tijdens de setup niet eens), maar kan wel kiezen voor mijn geluidskaart.

• melkislekker
Ik heb onder andere het volgende al gedaan:

- Nieuwste drivers geinstalleerd
- Via F10 op onboard geluid geklikt
- Alle kabels eruit gehaald en weer ingestopt

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:32
Bij de setup van de grafische kaart geen mogelijkheid om die installatie uit te schakelen?
Je moet dan wel voor geavanceerd kiezen wellicht.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je nou wat meer info zou schrijven van je systeem is het ook wel ietwat gemakkelijker voor de tweakers want nu is het onbekend welke onboard geluidskaart je hebt. Uitgaande dat je een Realtek geluidskaart onboard hebt hetgeen wel op de meeste moederboarden zit moet je eens de laatste driver van de Realteksite zelf downloaden en niet vanaf de site van je moederboard. Vaak staan daar namelijk verouderde drivers op is mijn ervaring want zo te zien staat je geluidskaart geeneens meer bij de instellingen zoals ik op het plaatje zie.

http://218.210.127.131/do...ownTypeID=3&GetDown=false

• melkislekker
Roel1966 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:24:
Als je nou wat meer info zou schrijven van je systeem is het ook wel ietwat gemakkelijker voor de tweakers want nu is het onbekend welke onboard geluidskaart je hebt. Uitgaande dat je een Realtek geluidskaart onboard hebt hetgeen wel op de meeste moederboarden zit moet je eens de laatste driver van de Realteksite zelf downloaden en niet vanaf de site van je moederboard. Vaak staan daar namelijk verouderde drivers op is mijn ervaring want zo te zien staat je geluidskaart geeneens meer bij de instellingen zoals ik op het plaatje zie.

Je hebt gelijk, ik wou ook nog bijzetten dat het ging om een HP PSC DC7700, niet bijgezet :P

Ik check even de website.

• melkislekker
Roel1966 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:24:

Object moved to here.

Krijg ik de hele tijd als melding als ik drivers wil downloaden :/

Klik ik erop kom ik weer op dezelfde site uit.

• Roel1966
  • Niet online
Probeer anders eens bij Quick links en dan HD audio codec driver.

[ Voor 92% gewijzigd door Roel1966 op 10-02-2011 19:24 ]

• melkislekker
Roel1966 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:23:
Probeer anders eens bij Quick links en dan HD audio codec driver.
Dat heeft gewerkt en ik heb nu de meest recente Real Tek drivers :)

Maar ik kan geen apparaten toevoegen bij geluid dus ben niet verder gekomen |:(

• Roel1966
  • Niet online
Dan toch eens proberen met de originele drivers die bij je HP horen en van hun site afhalen, want op de een of andere manier zijn die vervangen door de HDMI drivers van je videokaart.

Verwijderd

Kijk eens in je bios. Ik had een zelfde soort probleem met m'n HTC en ik moest de audio settings in bios veranderen van 'HDMI/D-Sub' naar 'HDMI/DVI'... Ik weet niet meer het menu waaronder het stond.
Ik had echter een Gigabyte mobo..maar kon na deze handeling wel mijn HDMI 'geluidskaart' activeren.
Succes ermee!

• melkislekker
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:33:
Kijk eens in je bios. Ik had een zelfde soort probleem met m'n HTC en ik moest de audio settings in bios veranderen van 'HDMI/D-Sub' naar 'HDMI/DVI'... Ik weet niet meer het menu waaronder het stond.
Ik had echter een Gigabyte mobo..maar kon na deze handeling wel mijn HDMI 'geluidskaart' activeren.
Succes ermee!
Nu komt probleem nummer 2: Ik kan met geen enkele key iets veranderen in BIOS! :(

Ik reset het nu door de batterij uit te halen, kijk hoe het over een half uurtje voor gaat.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:33:
Succes ermee!
Hij wil het net andersom en de HDMI uitgang deactiveren zodat hij weer geluid via zijn normale geluidskaart krijgt.

• melkislekker
Het heeft geen drol geholpen, BIOS gereset maar keys doen het nog steeds niet, kortom wil ik geluid dan moet ik EERST de BIOS flashen, DAN pas die keys te werk krijgen (als ze te werk gaan), DAN pas alle instellingen goed zetten.

Ben nu ook al een dag kwijt van het kloten eraan, waarom staat het niet simpel in de handleiding :(

Ik zag ergens een kabel met hdmi ingang en ander uiteinde de geluidspoorten (roze, groen, blauw)
Ik geef liever een paar euro uit aan dit dan hele dag kloten voor niets :r

Enig idee hoe zoiets heet?

[ Voor 7% gewijzigd door melkislekker op 10-02-2011 23:40 ]

Pagina: 1