• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ik probeer Windows 7 te installeren op een computer met als setup:

MS-6380e
AMD XP2200+
1 GB geheugen
Ati videokaart

Ik ben er inmiddels achter dat dit niet lukt middels DVD, ik krijg met de volgende melding op mijn scherm: cdboot: cannot boot from cd code 5
Aan de slag gegaan met installeren via USB (CF kaart bootable gemaakt met installatie bestanden van DVD en middels cardreader aangesloten)

Maar wat ik ook probeer, de installatie lukt niet. Hij loopt na 1-2 splash schermen vast.

Uiteindelijk geprobeerd om Windows XP op dit beestje te installeren, maar zelfs dat lukt niet meer. Terwijl hier in het verleden probleemloos XP op heeft gedraaid. In eerste instantie XP met SP2 geprobeerd, maar daarna terug naar een oudere XP zonder SP gegaan, ook zonder resultaat.
De XP installatie loopt keer op keer vast op verschillende BSOD meldingen. Dat mijn mobo niet ACPI compliant is en ik op F7 moet drukken.

Ik heb een vermoeden dat er een of meerdere opties fout staan in de BIOS, maar ik heb geen idee welke. ACPI slaat op powermanagement opties, maar of ik hem nu op S1 of op S3 zet, dat maakt niet uit.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
Waar heb je de cd op aangesloten, de 'normale' ide-poorten van de chipset of die via de extra controller? Heb je nog meer opties geprobeerd, zoals APIC mode? Bios defaults geladen? Laaste bios erop staan? Controleer verder even goed op bolstaande/lekkende condensators, hadden deze bordjes nogal eens last van.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 10-02-2011 17:04 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:03:
Waar heb je de cd op aangesloten, de 'normale' ide-poorten van de chipset of die via de extra controller
Uiteraard op de niet RAID poorten :) Sterker nog, ik heb deze chipset voor het gemak even disabled in de bios :)
Heb je nog meer opties geprobeerd, zoals APIC mode?
Ik probeer nu de andere optie uit. Uit mijn hoofd heb ik hier ook al mee gespeeld.
>Wederom BSOD met ACPI/F7 drukken melding.
Bios defaults geladen?
Zowel BIOS Setup Defaults als de High Performance Defaults geprobeerd.
Laaste bios erop staan?
BIOS versie A6380VMS V5.7 022403
Yes, laatste BIOS dus.
Controleer verder even goed op bolstaande/lekkende condensators, hadden deze bordjes nogal eens last van.
Er is er eentje die ietsie bolstaat waar een beetje prut uit is gekomen. Toen deze pc nog draaide had hij daar geen last van iig.

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 10-02-2011 17:22 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 10:01

X-DJiNn

Knooier !

Lijkt me duidelijk !

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 01:44
Kan je de hardeschijf niet extern op een andere laptop/computer aansluiten & vervolgens de installatie bestanden van Windows 7/XP op de externe hd kopieeren?
Als je deze dan weer in de computer aansluit zou hij het misschien wel doen.