Toon posts:

Packard Bell Monitor werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het beeldscherm van mijn zusjes pc (Packard Bell, volgens mij een Viseo, wat voor een weet ik niet precies) had opeens niet meer de goede resolutie. Dus ik dacht: laat ik eens nieuwe drivers downloaden. Ik begon eerst met die van de grafische kaart (nVidia GeForce 7050/ nForce 620i, uit m'n hoofd).
Toen ik dit gedaan had startte ik de computer opnieuw op.
Hier begint het probleem, want alles werkt nog tot aan het laadscherm van Windows (Vista Home Premium x64). Zodra Windows dan zou moeten opstarten blijft het scherm op zwart staan.
Als ik dan een andere monitor op de computer aansluit werkt dit ook niet, maar mijn laptop aan de monitor werkt dan opeens wel.

Ik ga er dus van uit dat het iets te maken moet hebben van die driver.
Hoe kan ik deze nu weer verwijderen?

P.S. Zo, he he, flink verhaal, als jullie meer info nodig hebben.... be my guest!!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28
even opstarten in veilige modus en de resolutie aanpassen, deze zal wel te hoog staan waardoor de monitor hem niet weer kan geven.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:43
En je kunt de BIOS dus wel zien...

Check de post hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan idd wel in de BIOS ja.
Als ik in de veilige modus wil opstarten, komt er een hele lijst te staan, met drivers die geladen worden, maar verder gebeurt er niets.

Verwijderd

Als het goed is kom je 2 minuten later gewoon in de veilige modus aan en kan je de resolutie aldaar aapassen. Als dat niet werkt (en je hebt het een paar keer geprobeert) kan je mogelijk even een reparatie draaien vanaf de windows CD. Boot van de cd en kies voor systeem herstel > command promt > typ hier chkdsk /r en kijk of het helpt. Deze schijf controle kan dit soms oplossen en ZOU je systeem verder in tackt moeten laten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben na 5 minuten wachten nog steeds niet in veilige modus. Dus dan maar die cd opzoeken en hopen dat het systeem blijft zoals ie was. Er staan namelijk bestanden op de pc die niet mogen verdwijnen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:42:
Er staan namelijk bestanden op de pc die niet mogen verdwijnen.
Er stonden beduidend geen belangrijke bestanden op. Anders had je wel een backup gehad.. (Geen backup = Niet belangrijk)

Probeer eens te booten vanaf een Linux Live CD'tje. Haal al je "Belangrijke" *Kuch* bestanden van de PC af. En herinstalleer windows.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus typisch mijn zusje, ze schenkt totaal geen aandacht aan dat soort dingen (backup, berichten over updates klikt ze altijd weg) en nu dit. Mss leert ze ervan. Ik ga dat namelijk niet altijd voor haar doen.

Verwijderd

Zo typisch is dat niet daarom heeft elk bedrijf ook een helpdesk om gewone gebruiks bij te staan in hun problemen. Dat updaten en windows systeem herstel kan je ook makelijk overslaan als je maar zorgt voor een kopie van bv. je foto's, en werkstukken voor school enzo (windows en data zijn dus 2 verschillende dingen )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:40:
Als het goed is kom je 2 minuten later gewoon in de veilige modus aan en kan je de resolutie aldaar aapassen. Als dat niet werkt (en je hebt het een paar keer geprobeert) kan je mogelijk even een reparatie draaien vanaf de windows CD. Boot van de cd en kies voor systeem herstel > command promt > typ hier chkdsk /r en kijk of het helpt. Deze schijf controle kan dit soms oplossen en ZOU je systeem verder in tackt moeten laten.
Ik kan dus geen cd vinden. Wel is er van een andere pc een recovery cd. Als ik deze gebruik kan ik alleen maar Vista herstellen zonder behoud van data. Ik kan hier ook geen command prompt vinden. Komt dit omdat het een herstel cd is of kijk ik gewoon niet goed?
Pagina: 1