2 verschillende fabrikanten SLI Overclock

Pagina: 1
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
Goedendag,

Ik heb een vraag over de beste manier om te overklokken in een SLI opstelling.
Ik heb hier 2 8800GT in mijn PC zitten. De eerste is een blauwe Asus 512mb en de tweede is een Rode MSI NX8800GT Zilent.
Nu is mijn vraag. Wat is de beste manier om te overklokken met die twee om de beste SLI instellingen te behouden. Moet ik het maximale van beide kaarten vinden en dan flashen of moet ik het maximale wat ik kan vinden van één kaart en de andere kaart met dezelfde clocks flahsen.

Bij voorbaat dank,

Daniël

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zou eerst per kaart de maximum uitzoeken voordat je gaat flashen. De kaart die het minst overklokt houd je als snelheden aan voor de flash. Maar waarom wil je je kaart flashen? Het is niet nodig voor een sli OC

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Waarom zou je flashen? Als ik jou was zou ik gewoon één kaart eruit halen, met die kaart gaan overklokken, kijken wat maximaal stabiel is. Daarna pak je de andere kaart en doe je hetzelfde. Van die waardes neem je steeds de laagste, en dat stel je voor beide kaarten in.

• Daniel.
Leek me ook al het slimst Beaboxx.
Waarom flashen. Dan zijn de instellingen al ingesteld. Dan hoef ik zegmaar niet steeds rivatuner te starten tijdens het begin. Ook wel handig als je af en toe wel eens tussen windows en linux switched blijft de overclock hetzelfde.

Super bedankt voor het antwoord.

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Alsof jij naar linux gaat switchen :P En wat is het probleem van een niet overklokte kaart in linux? Gamen ga je toch niet met linux.

• Daniel.
Leuk hoor Boaz

Pagina: 1