FreeSCO & dyndns

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Topicstarter
Ik heb hier FreeSCO draaien, een dynamisch IP adres en een dyndns account. Bij dyndns is het 1 en ander gewijzigd waardoor de update functie in freesco niet meer werkt (ff voor de duidelijkheid, die functie heb ik daarvoor nooit gebruikt). Ik heb hier een FAQ overgelezen. De 1e oplossing die ze daar aangeven werkte hier niet. Aangezien ik ook een kabelmodem heb (Demos1), heb ik de 4e oplossing gekozen. Dat is vervanging van de "snarf..." regel, door:

snarf -qn "http://$DYNNAME:$DYNPASS@members.dyndns.org:8245/nic/update?system=dyndns&hostname=$HOST_ID&myip=$1&wildcard=ON&backmx=NO" /tmp/dyndns.htm

Voor host_id number heb ik in de setup ingevuld: "mijnaccount.homeip.net".

Probleem:
Uitvoering van het dyndns commando levert geen foutmelding op, maar er wordt ook niets doorgegeven aan dyndns. Bij opvragen van de dialout link status en dan dyndns geeft ie de volgende melding: "notfqdn".

Iemand een idee wat dit inhoud en hoe dit opgelost kan worden?

BTW ik heb hier al een search functie op freesco en dyndns gedaan. Over freesco zat, maar over de combinatie niets :?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• acq

acq

Topicstarter
Niemand ervaring mee?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op Friday 16 March 2001 22:30 schreef acq het volgende:
Niemand ervaring mee?
Blijkbaar niet...

Ik heb ook een FreeSCO bak! Wat heb jij er allemaal voor packages op staan als ik vragen mag?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• acq

acq

Topicstarter
Jelmervos screef: welke packages
Tot nog toe alleen het staandaardspul. Dus DHCP en firewall en dergelijke. De rest moet ik nog proberen. Ik moet eerst nog voor mekaar krijgen dat dat modem continu op dezelfde manier reageerd, anders moet ik steeds tig keer inbellen. Voor de rest wil ik graag een package installen die aangeeft hoeveel data verkeer er is. Aangezien ik een datalimiet heb.

Continued via ICQ

• acq

acq

Topicstarter
Voor diegenen die het interesseert: probleem opgelost. Op de harde schijf geinstaleerd en liep daarna meteen :?

BTW waarom is dit topic van Network Troubleshooting naar Non Windows Operating Systems gezet. Ik heb van te voren gekeken in welk forum Freesco stond -> NT. Anywayz, ik heb een oplossing :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Easy... probs met FreeSCO zijn beter te verhelpen in Non WOS dan in NT

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1