Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS 2008] Beheren redirected printers

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Goedemiddag,

Een klant heeft een SBS 2008 server staan. Via RDP worden hier sessies naartoe opgezet. Er is ingesteld dat de printers worden meegenomen.
De gebruikers krijgen ook netjes hun printers te zien.
Tot zover appeltje eitje.

Het probleem is dat de lokale device settings van de printer niet worden meegenomen. Ok, uitgezocht, dit is een feature ;) van Microsoft, prima.
Dan zou je zeggen, ik stel de settings eenmaal in op de printserver, wacht 60 seconden, sluit de sessie af en alle settings worden netjes weggeschreven.
Helaas kunnen de gebruikers de device settings niet aanpassen. Alles is greyed out.

Probleempje dus.

Goed, ingelogd als administrator op de TS. Ownership genomen van de redirected printers, device settings goed gezet. Gebruikers een dag laten werken, werkt allemaal prima.
Maar je raadt het al, de volgende dag.. hetzelfde probleem. Device settings staan weer op standaard en er kan weer niet goed (lade keuze) geprint worden.

Hier wordt beschreven dat mijn verhaal klopt..
http://blogs.msdn.com/b/r...es-easy-print-part-3.aspx
Maar ik wil dus dat de device settings wel aanpasbaar zijn voor de gebruiker, en dat de settings worden onthouden.

En hier iemand met hetzelfde probleem (op internet zijn er nog wel meer te vinden)
[SERVER 2008] Printer defaults automatisch instellen

Het gaat dus om lokale printers die worden meegenomen in een RDP sessie. De device settings worden niet automatisch meegenomen. Om de device settings aan te passen moet je owner zijn van de printer. Na afsluiten en opnieuw starten van de sessie zijn alle instellingen weer weg.

Wie kan mij een zetje in de goede richting geven :? Ik ben los..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Kick, vele uren verder op google ben ik nog niets verder gekomen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:09
Begrijp ik het goed dat je printers wilt gebruiken in een RDP sessie naar je SBS 2008 server?
En gebruikers loggen in op die SBS server? Is dat uberhaupt wel iets wat je moet willen?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Je begrijpt het goed, de situatie is niet geheel wenselijk, dat ben ik met je eens. Helaas heeft de klant geen geld om het helemaal "zoals het moet" in te laten richten dus is er gekozen voor deze manier.
Overigens wordt er niet direct ingelogd op de server maar wordt er gebruik gemaakt van TSRemoteApp Manager.
Dit maakt voor mijn verhaal niet zo gek veel uit.

Verwijderd

is het misschien een optie om die server direct toegang te geven tot de printers evt via vpn.

Probleem heb ik helaas ook zelf ondervonden, maar dan met 2003TS.

misschien kan je de settings exporteren onder admin en importeren onder de user
http://www.robvanderwoude.com/2kprintcontrol.php evt met een login script

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 23:39 ]