Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help: Windows7 en Intel 845G/GL grafische kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort word er op de PC van mijn zoontje met Windows7 steeds de Standard VGA adapter geinstalleerd zodat de maximale resolutie op 640x480 blijft hangen. Ook als ik steeds de juiste drivers (Intel 845G/GL) installeer van de Dell Optiplex gx260 dan wordt later weer de Standard VGA adapter automatisch door Windows7 geinstalleerd.

Gisteravond heb ik door systeemherstel wel de resolutie weer naar 1920x1080 gekregen, maar na een herstart word het weer ongedaan gemaakt en staat de Standard VGA adapter er weer met de max resolutie van 640x480.

Het gekke is dat hij al ruim een jaar gewerkt heeft op Windows7 met dat systeem, maar door het automatisch updaten van driver, het nu niet meer werkt.

Ik heb het hele systeem al opnieuw geinstalleerd maar ook dit heeft niets verholpen. Wie o wie weet raad?????

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Windows XP driver proberen te forceren, voor deze igp zijn geen Win 7 drivers.

/Edit: http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-030907.htm

[ Voor 29% gewijzigd door Nielson op 10-02-2011 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Nielson... bedankt. Maar hoe kan ik de driver in Windows XP forceren? Ik heb het setup bestand van de driver laten installeren met compatibility optie Windows XP en administrator rechten.

Ik vind het zonde om 50 euro te steken in die oude PC, zeker omdat het al meer dan één jaar onder Windows7 vlekkeloos heeft gedraaid.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Download de meest recente XP driver en pak de zip uit. Open apparaatbeheer (Start --> Zoeken --> devmgmt.msc intypen). Zoek de vga-kaart op, rechtsklik en doe Stuurprogramma's bijwerken --> Op mijn computer zoeken --> Bladeren naar Win2000 submap van de uitgepakte driverzip.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Waarschijnlijk heb ik dit al eens uitgevoerd. via computer beheren en dan apparaten en dan handmatig de driver aangeven. Dit heeft toen niet geholpen. Hij installeert de driver en zegt daarna opnieuw te moeten opstarten om de installatie volledig af te ronden.

Na opstart zie ik dat Windows7 opnieuw de standard vga adapter gaat installeren en meldt dit dan ook... Als Windows7 dat nu eens niet voor mij gaat bepalen dan heb ik waarschijnlijk geen probleem...

Ik laat wel weten hoe en wat. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Zit er ook een losse VGA / AGP kaart in? In dat geval moet je alleen de onboard uitzetten in de BIOS anders denkt windows dat je 2 kaarten hebt en zal de standaard VGA elke keer opnieuw gevonden worden. Het is normaal dat een driver op de laagste resolutie begint en dit is hierna in te stellen nadat het systeem ge-reboot is. Zorg ook dat de kabel op de juiste kaart zit mocht je 2 aansluitingen hebben. Welke driver heb je getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost. Ik had de drivers op mijn harddisk staan met nummers. Alle drivers geinstalleerd maar kennelijk heb ik de optionele Media Accelerator driver eerst geinstalleerd en daarna de verplichtte grafische driver voor de kaart. Volgorde schijnt erg belangrijk te zijn dus, maar kon de volgorde niet afleiden aan de drivernummers.

Mijn zoontje kan weer aan de slag....
Pagina: 1