Framemaker 6.0 probleem met plaatjes

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29
Ik heb een probleem met framemaker als ik CMYK plaatjes invoeg dan worden deze veel donkerder.
Bekijk ik dit plaatje met photosjop oid. dan is het plaatje gewoon licht.
Het echte probleem zal wel aan een of andere instelling liggen in framemaker maar ik ben zo'n beetje alles bij langs geweest en niets kunnen vinden.
Heeft iemand idee waar dit aan kan liggen ?

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38

CBA

een vat, een vat, een vat !

Dit is gewoon zo in Framemaker belicht je dit of print je dit gewoon uit dan ziet het er goed uit. Althans bij mij toch.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29
Als ik het ga uitprinten wordt is het nog steeds donker. Ook al op een andere PC geprobeerd maar nog steeds donker. Zou het iets te maken kunnen hebben met de import/invoeg instellingen ?
Dat is eigenlijk wat ik denk, maar ik boek niets van te vinden ...

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38

CBA

een vat, een vat, een vat !

Als je weet hoeveel dpi het beeld is in photoshop en je importeert het in framemaker vraagt hij je het aantal dpi, zet dit hetzelfde als in photoshop, minder kan geen kwaad, alleen als het te weinig is voor druk, meer dan gaat ie gewoon pixels toevoegen.

Je kan ofwel het beeld linken of kopieren in het document maar dit zal niks uitmaken voor het beeld.

Kan het anders zijn dat je in photoshop met n of ander calibratie zit waar die in het begin gevraagd heeft om de kleuren te converteren, zoja zou ik eens kijken naar deze instellingen, misschien wordt dit daardoor veel feller weergegeven in photoshop en kan framemaker met deze curves niet werken.

Anders zou ik het niet weten, als je een oplossing hebt, weet het me eens te zeggen...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Het probleem is dat framemaker geen goede ondersteuning voor CMYK biedt, Frame (PC) zet namelijk zelf alle CMYK om naar RGB dus als je TIF of JPG figuren hebt kun je deze beter omzetten naar Photoshop EPS, dit formaat neemt zijn eigen CMYK-codering mee, dus dan omzeil je Framemaker's CMYK-->RGB geklooi.

Leon