Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MOSS '07 Owner and comments change after copying via exlorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer een aantal Sharepoint folders/libraries waarin o.a. de eigenaren van de documenten worden weergegeven en evt. 'check in comments', versiebeheer etc.

Wanneer echter iemand via Windows Explorer rechtstreeks een Sharepoint map opent en één of meerdere bestanden kopiëert, veranderd in het Sharepointscherm de eigenaar van de bestanden naar de persoon die kopieert. Ook worden de check-in comments gewist. Sharepoint 'ziet' dus deze kopieeractie als een bewerking. Gevolg is dat informatie ongewenst verloren gaat terwijl men geen inhoudelijke 'bewerking' op het document heeft uitgevoerd.

Is dit ook te verhelpen/uit te zetten?
Of moet ik de explorerfunctie (button) maar helemaal uit de het Sharepointscherm slopen.....

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Dus de persoon in kwestie kopieert een sharepoint file naar zijn lokale pc? waardoor de metadata van sharepoint file gewijzigd wordt?

Indien er gekopieerd wordt van de ene sharepoint folder naar de andere sharepoint folder lijkt het me 100% logisch dat de "creator" gewijzigd wordt van de file... want op dat moment wordt er een bestand aangemaakt.

[ Voor 45% gewijzigd door dj_vibri op 10-02-2011 13:52 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
Vibri,

Juist de orginele bestanden veranderen. De nieuwe bestanden (kopiëen) krijgen inderdaad/uiteraard een nieuwe eigenaar (degene die de cpoy-actie uitvoerd). Maar juist van de orginele bestanden worden de eigenaar omgezet en comment gewist..... any idea how/why?

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

hmm...

al enkele jaren actief binnen SharePoint maar dit ben ik jammer genoeg nog niet tegen gekomen, heb daarnet geprobeerd met op ons intranet een file via explorer te kopieren en te plakken binnen andere sharepoint folder, maar alles blijft correct staan.

Ik zal eens zien wat ik hierover op i'net kan vinden, wel interessant probleem :)

Update: kan helemaal niets terug vinden over dit probleem, even besproken met collega's en allemaal een blik van: :| in combinatie met :X

Kan je evt. enkele printscreens toevoegen van begin tot einde? incl. file paths (domeinnamen oid is niet van belang, dus gevoelige gegevens mag je masken :) )

[ Voor 30% gewijzigd door dj_vibri op 10-02-2011 14:29 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik mag helaas geen screenshots plaatsen (persoons- en bedrijfs-info, blah blah, you know.... :( )
En screenshots van begin tot eind zou bestanden in productie beschadigen.
Maar valt ook weinig aan te zien, alleen dat er een nieuwe naam achter een bestaand bestand is gekomen en wat commentaar dat weg is.

Ik heb de vraag ook al uitgezet naar de technisch beheerder (Atos) maar meestal worden dit soort vage klachten afgedaan als functioneel en dus niet technisch en dus niet voor de beheerder en dus geen oplossing..... }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 15:12 ]

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

hmm... blijft nog altijd een zeer vaag probleem eerlijk gezegd. Welke SP's/updates/.... ?

ben jij eindgebruiker of developer/beheerder? *Kwestie dat ik aan rechten ofzo kan denken*

het moest gewoon makkelijker zijn kon ik iets visualiseren, want heb 't op verschillende systemen geprobeerd maar tevergeefs.

en waar ik nu aan denk, is er misschien custom code geschreven????

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een 'admin' user, gewoon en gebruiker met beheerrechten (=lees NUL rechten).
Ik denk niet dat er custom code is geschreven door Atos, die willen juist een zo standaard mogelijk pakket om te beheren. Ik vraag me af welke actie(s) explorer uitvoert bij een kopieeractie. Naast het lezen/kopieren worden er blijkbaar toch gegevens bij het orginele bestand weggeschreven, door explorer neem ik aan.
Sharepoint voert deze nieuwe gegevens over de kopieeractie veel te ver door, door ze direct op de sharepointschermen te tonen en een nieuwe eigenaar toe te voegen en comments te verwijderen.
De hele kopieeractie via explorer is natuurlijk een 'achterdeur' methode want je omzeilt de sharepoint interface, maar m.i. zou dit gewoon moeten kunnen omdat sharepoint zelf geen/slechte functies biedt om bestanden naar een andere omgeving te kopieren.....

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:11:
Ik ben een 'admin' user, gewoon en gebruiker met beheerrechten (=lees NUL rechten).
:? nul rechten???

persoonlijk denk ik niet dat explorer iets speciaals doet bij het kopiëren/plakken wat betreft wegschrijven van gegevens op origineel bestand.

Je zegt dat je admin bent, farm admin of gewoon user met admin rechten? indien je op de server kan, zou je eens moeten controleren welke updates enz. er geïnstalleerd zijn. Evt. log files raadplegen of iets dergelijks.

Standaard is dit geen feature die je aan/uit zet, dus in mijn ogen 3 mogelijkheden:

- Gebruiker doet iets serieus fout (overschrijven? :) )
- Custom code die een actie uitvoert wanneer een bestand "gekopieerd" wordt
- Serieuze fout in SharePoint installatie oid, maar dit zou je dan wel moeten tegen komen in de log files.

Jammer genoeg vrees ik, dat ik zonder enige visualisatie niet veel verder zal kunnen helpen.

Pagina: 1