Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poef! Dat stinkt.

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik beginnen te zeggen dat ik geen hardware man ben. Maar ik heb gister toch wel iets bizars mee gemaakt!

Ik had nog een koelertje liggen met een LED lampje erin. Nou, heel leuk. Er zaten 2 stekkertjes aan. 1 standaard voeding stekkker, en 1x 3pin stekkertje. Ik denk, 1tje voor de koeler, 1tje voor het led lichtje. Aansluiten, voeding weer aanzetten. Resultaat: POEF! En de hele zolder stinkt (nogsteeds).

In het begin ging mijn pc niet meer aan. 1 minuut later ging de pc voor 3 seconde aan (kwam niet tot de bios). Na een minuutje of 5 druk ik het aanknopje op mijn moederbord in (fancy nutteloos iets wat op mijn Asrock moederbord zit), en tot mijn verbazing gaat de pc weer aan en start verder op zoals het hoort. En vanochtend werd ik wakker en de gewone aanknop doet het ook weer!

Ik verzeker jullie dat ik dit niet gedroomd heb, maar puur uit nieuwsgierigheid ben ik wel erg benieuwd wat het kan zijn geweest wat doorgebrand is! Aangezien alles het nu weer doet!

Mijn pc hardware: gallery: Hegemeister

Iemand enig idee?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:20
Ik denk dat je het gedroomd hebt :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je hebt zeker nog niet genoeg karma voor een blog?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mijn voeding is afgelopen zondag doorgefikt met veel rook en stank. Gewoon even direct doorluchten, ruik er nu niks meer van.

Als er een bi-metaal in de voeding zit die bij een hoge spanning krom trekt en zo je voeding uitschakelt, dan kan het zijn dat die na verloop van tijd weer recht trekt en het weer doet ofcourse. Het verschil tussen aan/uit knop en die op je moederbord lijkt mij eigenlijk niks uit te moeten maken. Je aan/uit knop op je pc is ook gewoon een aansluiting op je moederbord uiteindelijk...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
waar heb je dat 3 pin connectortje op aangesloten? Als dat op je moederbord was is er nu een fan sturing kapot op je moederbord. Daar kan je moederbord nog gewoon mee werken, maar een fijn gevoel is het niet.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:52
Hm, de koeler heeft genoeg aan 1 aansluiting, ik gok dat hij het niet zo fijn vindt dat je ze beide aansluit.. De 2 stekkers zijn namelijk om te kiezen..

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier is fototje waar ik hem op aangesloten heb. Ik zweer dat ik niet dronken was en dat het echt gebeurd is! Als ik mijn neus volg dat kom ik uit bij de voorkant van de pc waar je hem aan zet!

Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/7272/img0035wv.jpg

• rscheper
Dat is sowieso niet de goede, lijkt mij.. maar zoals ik zei, de fan moet hoe dan ook niet op beide stekkers tegelijk worden aangesloten. Hij zou hier op aangesloten moeten worden: http://www.google.nl/imgr...:429,r:31,s:0&tx=86&ty=67

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha ja daar was ik ook al bang voor. Nja, ik ga hem verder niet nog een keer aansluiten, het was gewoon puur uit verveling. Ben alleen wel benieuwd wat er in rook is op gegaan! Het is niet het koelertje zelf...

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Meestal staat er ook 'Fan' bij voor een reden :F
Zo een duur systeem naar de kl*ten helpen uit verveling..?

[ Voor 37% gewijzigd door Spaiker op 10-02-2011 12:19 ]

• rscheper
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, vreemd..

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog! :D

Ik denk dat ik straks de kast maar is open trek, om te kijken of bij het front pannel dingen in de fik gegaan zijn.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
je hebt je fan zowel met een molex stekker als op de power led aansluiting aangesloten???? Begrijpelijk dat dat niet ging werken. Volgende keer even de handleiding van je moederbord erbij pakken. Openslaan op pagina 11 en dan kijken naar chassis fan connector (nummertje 6, 10, 12 en 13) en niet naar power LED header (nummertje 20).

En als je maar wat doet want dat lijkt goed, dan zou ik het ergens proberen op te zoeken. Je hardware is gewoon te duur om zo uit het raam te flikkeren, maar dat is mijn tip.

En tot slot: RTFM!!!

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Take a chill pill. Ik ben deze post niet begonnen om erachter te komen wat ik fout gedaan had. Daar was ik al wel achter.

Ik ben gewoon benieuwd wat kan doorbranden, en dat daarna je pc gewoon nog werkt :D

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:29

Quad

Doof

Nouja, er zou een condensator ontploft kunnen zijn in de voeding.
Check je bios welke voltages hij meet.
Check het ook met een programma als CPUfan oid..

lijkt me sterk dat het aan de voorkant uiteindelijk de geur vandaan komt..
Kan omdat daar misschien geen fan zit die de lucht wegblaast.

Verder beetje domme actie, dat wel, probeer het voortaan eerst op een oude testbak oid ;)
Als je er dus echt geen verstand van heb dan ;)
Verder is het bij de hardware altijd eerst zien, constateer wat je ziet komt het overeen met het geen wat je wilt doen, dan vervolgens pas een handeling uitvoeren (zegt mijn ICT docent iig) ;).

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:18:
Take a chill pill. Ik ben deze post niet begonnen om erachter te komen wat ik fout gedaan had. Daar was ik al wel achter.

Ik ben gewoon benieuwd wat kan doorbranden, en dat daarna je pc gewoon nog werkt :D
;)
Het is gewoon jammer te horen dat met zulk moois een beetje onvoorzichtig wordt omgesprongen... :P

maar goed, wat je hebt gedaan volgens mij is aan 1 kant er 12V op gezet (via een goede manier) en aan de andere kant of nog meer (gelukkig goed aangesloten) of juist kortgesloten.

Ik ben wel benieuwd of de fan het gered heeft. Anders denk ik dat of je powerled niet meer kan werken (maar die had je al niet aangesloten) of dat er iets in je voeding of je moederbord geknapt is (thank you captain obvious 8))

Edit: weet je nog hoe de connector op de header zat? Als hij zat zoals hij op de foto staat heb je de 12V lijn kortgesloten in je voeding want als je van links naar rechts op de header telt, zijn pin 1 en 2 doorverbonden en pin 3 is de ground. Door beide aan te sluiten heb je in je molex de 12V lijn dus verbonden. Ik denk dus dat er iets in de voeding is gebeurd.

[ Voor 20% gewijzigd door R.E. op 10-02-2011 14:28 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Hahah ik pleur die koeler sowieso in de prullenbak.

Kijk, ik weet niet of jullie dat gevoel kennen, maar ik was de hele dag al aan het studeren voor m'n CCNE en toen dacht ik gewoon: ik moet eventjes ergens iets in steken. Nja, en mn vriendin was er niet dus dan moet je wat...

Anyway, het kan goed zijn dat iets uit de voeding is! Mystery solved!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:29:
ik moet eventjes ergens iets in steken. Nja, en mn vriendin was er niet dus dan moet je wat...
-O-
Steek dan iets in een glazen fles, dat kost niet zoveel..
Iets zegt me dat je dit niet zelf betaald hebt?
Normaal zie je dat toch zo dat dat er niet inpast? :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:29:
ik moet eventjes ergens iets in steken. Nja, en mn vriendin was er niet dus dan moet je wat...
Onzin graag in de HK, niet hier.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.