[MPB] Reparatie, alt. interne USB poort voor keyboard/pad

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb net een MacBook Pro (MBP 1.1, A1150, 15inch Core Duo 2.0ghz) overgenomen van een andere tweaker en dit ding heeft een groot manco (wist ik al). Het toetsenbord en de trackpad werken niet vanwege een USB fout, hij geeft een melding dat de USB poort overbelast is en dat ie uitgeschakeld wordt. Alle andere USB aansluitingen (extern + bluetooth + iSight) doen het prima.

Mijn theorie is nu dat ik een externe USB poort loskoppel, een klein hubje inbouw en daar op mijn toetsenbord, trackpad en de externe poort plaats. Dan kan ik gewoon het originele keyboard en trackpad ook weer gebruiken.

Naar mijn idee is het toetsenbord/trackpad niet de schuldige van de overload omdat de melding ook verschijnt als de controller hiervan is losgekoppeld.

Mijn vragen:

1) Klopt mijn theorie?
2) Heeft iemand toevallig de pinout van de trackpad/keyboard controller? Ik heb me rotgezocht...
3) Heeft iemand tips waar er een klein beetje ruimte in de MacBook zit om een hubje te proppen?

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 10-02-2011 12:33 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

sebastius schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:46:
Ik heb net een MacBook Pro (MBP 1.1, A1150, 15inch Core Duo 2.0ghz) overgenomen van een andere tweaker en dit ding heeft een groot manco (wist ik al). Het toetsenbord en de trackpad werken niet vanwege een USB fout, hij geeft een melding dat de USB poort overbelast is en dat ie uitgeschakeld wordt. Alle andere USB aansluitingen (extern + bluetooth + iSight) doen het prima.

Mijn theorie is nu dat ik een externe USB poort loskoppel, een klein hubje inbouw en daar op mijn toetsenbord, trackpad en de externe poort plaats. Dan kan ik gewoon het originele keyboard en trackpad ook weer gebruiken.

Naar mijn idee is het toetsenbord/trackpad niet de schuldige van de overload omdat de melding ook verschijnt als de controller hiervan is losgekoppeld.

Mijn vragen:

1) Klopt mijn theorie?
2) Heeft iemand toevallig de pinout van de trackpad/keyboard controller? Ik heb me rotgezocht...
3) Heeft iemand tips waar er een klein beetje ruimte in de MacBook zit om een hubje te proppen?
Zit er niet gewoon ergens sluiting in de bedrading dan? Of dat de isolatie beschadigd is? Andere mogelijkheid kan nog zijn dat de controller niet genoeg spanning krijgt waardoor deze te laag is en de controller dénkt dat er een overbelasting is.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Je zou eens het trackpad los kunnen gooien om te kijken of het in het toetsenbord zit of in het trackpad (zit de bluetooth module ook niet in de topcase bij deze serie?). Mogelijk zit daar iets niet lekker. Je hebt zeker geen topcase liggen om het te proberen? In de service manual staat helaas geen pin layout maar ik vond wel het volgende http://cyrozap.com/wp-uploads/2010/08/connector.bmp. Verder zou je de dvd speler kunnen verwijderen. Die gebruikt toch bijna niemand.

[ Voor 7% gewijzigd door Maartenvs op 10-02-2011 19:30 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Hmm volgens mij is heel de controller van het keyboard/trackpad doorgefikt, reageert totaal niet op een losse USB poort. Dus én een dode usb poort én een dode trackpad/keyboard. Gaat mij te duur worden, we pakken wel een los bluetooth keyboardje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Je kan natuurlijk ook een reflow van de southbridge/usb controller met een heatgun proberen. :+ als deze niet lekker meer zit kan dit je probleem verhelpen. Het loste in ieder geval wel het "scrambled" beeld van een als test aangeschafte powerbook g4 van mij op.

Omdat het kan.