Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Ter vervanging van het serverparkje op ons hoofdkantoor gaan we binnenkort 2 x hp dl380g7 en een hp p2000FC san aanschaffen. Hierop komt xenserver te draaien met daarop weer windows 2008r2 guests met oa exchange/file/dns/sql. In de huidige situatie backuppen we onze fysieke server naar een ultrium tape unit dmv arcserve met wat agents.
We willen graag blijven backuppen naar een medium welke we mee kunnen nemen elke dag buiten het pand. Er is helaas nog geen snelle verbinding mogelijk hier dus een backup bijv naar een datacenter kan op dit moment nog niet.

Enkele opties:
-Nieuwe arcserve versie aanschaffen, deze installeren op fysieke machine met ultrium en op de virtuele servers arcserve agents laten draaien. Hiernaast met Alike de xenservers backuppen naar een goedkoop nasje binnen het pand voor disaster recovery. (mocht de san toch kapoet gaan)

-Acronis aanschaffen met sql en exchange add ons en naar 2.5 inch usb diskjes laten schrijven welke elke dag worden gewisseld net als de tapes.

Wat is jullie visie/ervaring hierop/hiermee?

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ik zou kiezen voor een CommVault gebaseerde backup.
Dan naar tape. Removable disken in de backup? dat kan een vrij dure oplossing worden. niet dat de disken duur zijn, maar vaak gaat is de licentie om naar disk te kunnen backuppen een TB prijs en niet een functionele prijs.
Ik zou CommVault gebruiken in een twee fasen backup, eerst naar het door jouw beschreven nasje en dan door naar tape.
Naar de nas kan je dan dagelijks een incremental backup maken, en dan vervolgens naat tape een Consolidated full (Dan maakt CommVault van de full en incrementals op dien een nieuwe full tape).

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
erwinb schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:57:
Ik zou kiezen voor een CommVault gebaseerde backup.
Dan naar tape. Removable disken in de backup? dat kan een vrij dure oplossing worden. niet dat de disken duur zijn, maar vaak gaat is de licentie om naar disk te kunnen backuppen een TB prijs en niet een functionele prijs.
Ik zou CommVault gebruiken in een twee fasen backup, eerst naar het door jouw beschreven nasje en dan door naar tape.
Naar de nas kan je dan dagelijks een incremental backup maken, en dan vervolgens naat tape een Consolidated full (Dan maakt CommVault van de full en incrementals op dien een nieuwe full tape).
Klinkt goed erwin, ik heb CommVault meteen gebeld en wordt binnenkort terug gebeld voor een technisch verhaal.