Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Caiway] Manier van verbinden wordt veranderd

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Zojuist in mijn mailbox ontvangen:
Om voorbereid te zijn op toekomstige internetdiensten en snelheden verandert bij Caiway
per 10 februari 2011 de manier waarop uw computer of router verbinding maakt met internet.

U moet hiervoor de instellingen van uw computer of router wijzigen.

Wat moet u doen?
- Lees de uitleg over deze wijziging op www.caiway.nl/dhcp.
- Print de handleiding voor uw besturingssysteem of voor uw router. Of bewaar deze op
uw computer.
- Heeft u een router? Pas dan alleen uw router aan en niet uw computer.
Heeft u uw router beveiligd met een wachtwoord? Zorg dan dat u deze gegevens ook bij
de hand heeft.
- Volg de handleiding stap voor stap. Het kost u maar een paar minuten.

U kunt de instellingen direct wijzigen. Ons advies is om het nu gelijk te doen want vanaf
3 maart 2011 werkt de huidige manier van verbinding maken niet meer.

Als u onlangs deze instellingen al heeft gewijzigd, dan hoeft u niets meer te doen en kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.

Heeft u nog vragen?
Voor antwoord op de meest gestelde vragen en meer informatie ga naar www.caiway.nl/dhcp.

Met vriendelijke groet,

Aart Verbree
Algemeen Directeur
Door toeval weet ik dat dit al werkt (ik was de afgelopen dagen met m'n router aan het stoeien en bij een firmware reset springt die automatisch op DHCP voor de WAN-poort en ik had al internet).

Gebruikersnamen en wachtwoorden behoren dus voortaan tot de verleden tijd bij Caiway _/-\o_ En als je een keer iets wilt testen zonder router (om routerproblemen uit te sluiten bijv.) kan je voortaan gewoon je pc rechtstreeks aan het internet hangen, zonder PPPoE- software te hoeven installeren.

Ik ben overigens wel benieuwd wat het voordeel van een rechtstreekse IP-verbinding is over PPPoE. Levert dit soms meer capaciteit op?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
deepbass909 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:36:
Zojuist in mijn mailbox ontvangen:

[...]

Door toeval weet ik dat dit al werkt (ik was de afgelopen dagen met m'n router aan het stoeien en bij een firmware reset springt die automatisch op DHCP voor de WAN-poort en ik had al internet).
Caiway is al een tijd bezig met uitfaseren van PPPoE, in veel regio's is dit al ergens vorig jaar doorgevoerd.
Gebruikersnamen en wachtwoorden behoren dus voortaan tot de verleden tijd bij Caiway _/-\o_ En als je een keer iets wilt testen zonder router (om routerproblemen uit te sluiten bijv.) kan je voortaan gewoon je pc rechtstreeks aan het internet hangen, zonder PPPoE- software te hoeven installeren.
Alleen wel je modem rebooten, er wordt maar 1 lease verstrekt.
Ik ben overigens wel benieuwd wat het voordeel van een rechtstreekse IP-verbinding is over PPPoE. Levert dit soms meer capaciteit op?
Nee.. naja, een klein beetje: PPPoE heeft zo'n 15% overhead, dus je snelheid zal iets hoger zijn. Maar het levert geen capaciteit op, dat wordt bepaald door de configuratie van het kabelmodemsysteem.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Modem is al gereset (al meerdere keren overigens de afgelopen dagen) en het draait super.

Die 15% overhead, is dat iets wat wij als gebruikers zullen merken? Ik vond mijn internetverbinding gisteravond namelijk wel bijzonder snel. Ik heb een 6Mbit abbo, maar tikte bij het downloaden regelmatig 800 - 900 kB/s aan.

Als die 15% overhead trouwens niet voor rekening van de abonnees komt, dan heeft het voor Caiway natuurlijk wel een capaciteitswinst, namelijk 15% per aansluiting.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

deepbass909 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:29:
Modem is al gereset (al meerdere keren overigens de afgelopen dagen) en het draait super.

Die 15% overhead, is dat iets wat wij als gebruikers zullen merken? Ik vond mijn internetverbinding gisteravond namelijk wel bijzonder snel. Ik heb een 6Mbit abbo, maar tikte bij het downloaden regelmatig 800 - 900 kB/s aan.

Als die 15% overhead trouwens niet voor rekening van de abonnees komt, dan heeft het voor Caiway natuurlijk wel een capaciteitswinst, namelijk 15% per aansluiting.
Is je abo niet verhoogt? ik heb een ultra verbinding maar die is verhoogt zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1162318185.png

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging