Zojuist in mijn mailbox ontvangen:
Gebruikersnamen en wachtwoorden behoren dus voortaan tot de verleden tijd bij Caiway
En als je een keer iets wilt testen zonder router (om routerproblemen uit te sluiten bijv.) kan je voortaan gewoon je pc rechtstreeks aan het internet hangen, zonder PPPoE- software te hoeven installeren.
Ik ben overigens wel benieuwd wat het voordeel van een rechtstreekse IP-verbinding is over PPPoE. Levert dit soms meer capaciteit op?
Door toeval weet ik dat dit al werkt (ik was de afgelopen dagen met m'n router aan het stoeien en bij een firmware reset springt die automatisch op DHCP voor de WAN-poort en ik had al internet).Om voorbereid te zijn op toekomstige internetdiensten en snelheden verandert bij Caiway
per 10 februari 2011 de manier waarop uw computer of router verbinding maakt met internet.
U moet hiervoor de instellingen van uw computer of router wijzigen.
Wat moet u doen?
- Lees de uitleg over deze wijziging op www.caiway.nl/dhcp.
- Print de handleiding voor uw besturingssysteem of voor uw router. Of bewaar deze op
uw computer.
- Heeft u een router? Pas dan alleen uw router aan en niet uw computer.
Heeft u uw router beveiligd met een wachtwoord? Zorg dan dat u deze gegevens ook bij
de hand heeft.
- Volg de handleiding stap voor stap. Het kost u maar een paar minuten.
U kunt de instellingen direct wijzigen. Ons advies is om het nu gelijk te doen want vanaf
3 maart 2011 werkt de huidige manier van verbinding maken niet meer.
Als u onlangs deze instellingen al heeft gewijzigd, dan hoeft u niets meer te doen en kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
Heeft u nog vragen?
Voor antwoord op de meest gestelde vragen en meer informatie ga naar www.caiway.nl/dhcp.
Met vriendelijke groet,
Aart Verbree
Algemeen Directeur
Gebruikersnamen en wachtwoorden behoren dus voortaan tot de verleden tijd bij Caiway
Ik ben overigens wel benieuwd wat het voordeel van een rechtstreekse IP-verbinding is over PPPoE. Levert dit soms meer capaciteit op?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier