samsung 206bw twijfelt op quadro 600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 395740

Topicstarter
Hello tweakers!

Ik heb problemen met mijn beeldscherm en DVI aansluiting.

Eerst even wat gegevens:
- windows 7 64 bit
- nvidia quadro 600 > DisplayPort en DVI-I (dual link) uitgangen
- nvidia driver 259.81
de twee nieuwste drivers (266.35 en 266.45) werken op mijn W7 64 niet goed. Het nvidia control panel laat dan niet alle opties zien. Dit heb ik al neergelegd bij nvidia en ze verwachten een fix in de volgende driver. Ik denk overigens niet dat het gebruik van een wat oudere driver de veroorzaker van het probleem is.
- 1e scherm: Samsung Syncmaster 206BW > DVI-D (dual link) en VGA input
- 2de scherm: hp 1502 > VGA input

De Samsung is aangesloten met een single-link DVI-D kabel via bijgeleverde DVI>DP adapter op de DisplayPort. De HP is via bijgeleverde VGA>DVI-I adapter op de DVI-I aangesloten. Het is nogal omslachtig, maar in principe dacht ik dat het zo moet kunnen werken.

Nu komt het probleem: Soms werkt het prima en gebruik ik beide schermen. Maar de volgende dag (bij een re-boot) krijg ik opeens geen signaal meer op mijn Samsung-scherm.

Wat ik dan heb is de HP die nog werkt en de Samsung die geen signaal krijgt. Het vreemde is dat zowel Windows (via schermresolutie instellingen) als het Nvidia Control Panel, de Samsung nog wel herkennen. De Samsung wordt dus genoemd onder het tabje ‘meerdere beeldschermen’. Ook is mijn beeldscherm software-matig gewoon nog uitgebreid over twee schermen. Alleen zie ik niets op mijn Samsung.

Dit heb ik daarna geprobeerd:
1. HP eraf gehaald en Samsung via DVI kabel rechtstreeks op de DVI video kaart: geen signaal
2. HP eraf gehaald en Samsung met VGA kabel via VGA>DVI adapter op de DVI video kaart: werkt goed, alleen dan kan ik de HP dus niet meer gebruiken.
3. Een 3de scherm geleend (Philips Brilliance 220 SW) met DVI aansluiting. Deze naast mijn Samsung aangesloten. Samsung VGA>DVI en Philips DVI>DP. Dat werkt prima, maar is geen permanente oplossing.
4. Andere DVI-D single link kabel geprobeerd: zelfde resultaten als hierboven.

Overigens start ik mijn pc niet elke keer opnieuw op bij een test. Dit moet automatisch gedetecteerd worden lijkt me...

Soms werk ik een tijdje met de twee digitale schermen (de geleende en mijn Samsung). Op het moment dat ik die derde terug geef en het weer aansluit zoals ik wilde (HP en Samsung) doet deze het weer?! Tot op een onverklaarbaar moment, meestal na een paar dagen, het weer niet werkt.

Ik heb met mijn vorige video kaart (Ati X1950 Pro) het tweede scherm niet gebruikt, dus dit is niet echt een vergelijking voor mij. De Samsung was toen DVI>DVI aangesloten en werkte altijd.

Kan het probleem zitten in de single-link DVI kabel > moet ik dual link gebruiken?
Kan het zijn dat mijn DVI-aansluiting kapot is op het scherm en dus soms wel werkt en soms niet?
Of is het een video-kaart issue?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je de samsung al op een ander pc geprobeerd? als dat ook problemen geeft is het de monitor

Anoniem: 395740

Topicstarter
tnx voor je reply.
heb ik nog niet geprobeerd, geen andere pc in huis met dvi, of de juiste adapter naar hdmi
Ik denk dat ik ff op zoek ga naar een andere pc bij de buren ofzo, want lijkt me idd een verstandige actie