Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Uploadsnelheid naar eigen ftp

Pagina: 1
Acties:

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 18:01
Hoi allemaal,

Ik heb bij vrienden een filezilla ftp servertje opgezet, en mezelf daar toegang op gegeven. Ik heb in windows firewall poortje 21 opengezet, en op de router een portforward aangemaakt. Servertje is nu bereikbaar vanaf mij thuis, en ik zou nu met redelijke snelheid een bestand over moeten kunnen zetten.

Ik heb bij me thuis glasvezel liggen, 100/100, en wanneer ik een bestand naar iemand stuur die ook glasvezel heeft gaat dit met minimaal 5000kbs.

Ik heb nu vanuit me thuis een aantal bestanden gestuurd op verschillende tijdstippen, maar de hoogste snelheid die ik haal is 750kbs, tijdens de avonduren gaat dit omlaag naar 300kbs.

Vrienden van me hebben van UPC een 25mbit abbonement, en speedtest geeft zelfs aan dat er maar een 10mbit download snelheid wordt gemeten tijdens de avonduren.

Ook al zou het dan maar 10mbit zijn, dan zou de downloadsnelheid toch nog steeds 1000kbs moeten zijn? Kan iemand me vertellen waarom ik via FTP dan maar 300kbs haal?

Verdere info : het OS waar de filezilla server op draait is Vista, router is van Linksys.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk niet dat iemand hier iets concreets op kan roepen. Allereerst betreft het hier de *download* op de UPC verbinding, niet de upload. Verder:

Wat voor modem staat daar?
Hoe is modem op router aangesloten?
Hoe is router op "server" aangesloten?
Je hebt het over snelheden 's avonds - wat gebeurt er 's ochtends? (Speedtest en ftp)?
Wat haalt die server bij ftp downloads vanaf andere servers?
Gebruik je active of passieve ftp? En wat gebeurt er als je de andere probeert?

Oslik blyat! Oslik!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:01
Of zijn je vrienden s'avonds flink aan het downloaden wat jou upload beperkt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die 'bij vrienden' zijn dezelfde vrienden als in de 'vrienden van me hebben 25mbit'?

edit, oh wacht, verkeerd om gelezen.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2011 11:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JustTrying
SinergyX schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:16:
Die 'bij vrienden' zijn dezelfde vrienden als in de 'vrienden van me hebben 25mbit'?

edit, oh wacht, verkeerd om gelezen.
Klopt, ik ben degene die het naar de 25mbit download UPC verbinding stuur vanaf mij thuis met 100mbit glasvezel, dus zou ik verwachten dat de snelheid toch een stuk hoger zou moeten zijn dan 300kbs..

Ik ga nog eens proberen of passive aan of uit nog verschil maakt, en hoe de linksys router precies aan het UPC modem is gekoppeld. Ook eens wat speedtestjes doen overdag of snachts.. als we nooit aan de 25mbit download komen dan is er nog iets anders aan de hand..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laat ook eens in hun netwerk intern wat uploads doen naar die FTP, het kan mogelijk hardware gerelateerd zijn (trage hardeschijf etc). Als die PC ook voor unzippen/etc wordt gebruikt, kan de schijf gewoon teveel te doen hebben om jouw upload ook nog eens snel te verwerken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:09

Quad

Doof

Is de ftp server wel juist geconfigureerd?
Heeft het een beveiligde login zeg maar? (sFTP)
Die wil vaak wel eens standaard instelling hebben door bijvoorbeeld max 5Mb te uploaden/downloaden.

Zoals ik met mijn Ftp server heb iig, maximaal 5Mb dataverkeer om niet alle restant van het internetverkeer te blokkeren.

Terwijl ik wel een 50/50Mb verbinding heb liggen aan fiber ;).

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• JustTrying
Quad schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:24:
Is de ftp server wel juist geconfigureerd?
Heeft het een beveiligde login zeg maar? (sFTP)
Die wil vaak wel eens standaard instelling hebben door bijvoorbeeld max 5Mb te uploaden/downloaden.

Zoals ik met mijn Ftp server heb iig, maximaal 5Mb dataverkeer om niet alle restant van het internetverkeer te blokkeren.

Terwijl ik wel een 50/50Mb verbinding heb liggen aan fiber ;).
Speed limit staat uit in filezilla en de sFTP heb ik uitgezet, dus geen SSL of dergelijke verbindingen, zou dus eigenlijk niet begrenst moeten zijn..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe zit het met de overige vragen die ik stelde?

Zonder concreet info is zoiets een naald in een hooiberg zoeken

Oslik blyat! Oslik!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Poort 21 is niet voldoende.

Staat uPnP ( :r ) aan?
Maak je een passieve of actieve verbinding?
Helpt het als je vriend een passieve portrange in stelt?

Zoals eerder gevraagd: is de FTP server goed geconfigureerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als het een Windows XP machine is even TCPoptimizer draaien. Anders kan je met 1 thread niet die maximale snelheid halen in veel gevallen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1