Toon posts:

hoe krijg ik mn domein terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb et er ooit op gegokt om een domeintje bij http://www.dutchwebhosting.nl/ te registreren en hosten (30mb pakket). Begon allemaal prima maar op een gegeven moment kon ik niet meer inloggen op de ftp, kreeg geen antwoord op telefoon/email/brief. Dus ik wil mn domain (.org) naar een andere dns gooien, maar, als ik dat via networksolutions.com wil veranderen, dan moet dat (???) in overeenstemming met de huidige host (het is toch MIJN domein?), en dat blokkeren ze dus wel!

Ik heb 1 rekening gehad voor het vorige jaar van dutchcraphosting maar uiteraard niet betaald, en een bezwaar brief gestuurd ipv acceptgiro, en wederom geen reactie (ook geen aanmaning trouwens).

kan ik niet ergens forcen dat ik mn domein zelf beheer ipv hun? het staat netjes op mijn naam geregistreerd namelijk, en ik heb er voor betaald ook.

gr, Tim

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Je hebt dat domain dus wel als bedrijf gekocht?? Als particulier maak je nl een kleine kans om het terug te krijgen want dan ben je nl gewoon "1e gebruiker" van het domein, en niet de eigenaar.

Misschien kan je voor meer info terecht op SIDN.
Succes!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een .org domein, dus sdin kan weinig voor mij doen.

Ik heb het particulier geregistreerd, het heeft niks met een bedrijf te maken.

Maar kom nou, IK heb het domein geregistreerd & betaal ervoor (ik ben registrant en billing contact), en het enige wat dutchwebhosting is is technical contact, en de dns verwijst naar hun.

Dus wat jij zegt betekend dat HUN bepalen wat er met het domein gebeurt, en IK moet ervoor betalen :? lekker logisch..

Verwijderd

Wat is de reden dat ze je de toegang blokken?
Als het nl. gaat om die ene reking van het vorige jaar, en jij wilt die niet betalen omdat je NU geen toegang meer hebt maar vorig jaar wel, en je dus toen nog NIET eens heb hoeven te betalen terwijl je WEL toegang had, staan ze volledig in hun recht.
Correct me if I'm wrong, maar dat begrijp ik uit je tekst.

• Ook

Ook

Yes I can!

Nee, bij de wet is vastgelegd dat alleen bedrijven (met KvK vermelding dus) domeinen kunnen registeren. Dat is niet anders.
Daar is vorig jaar bijgekomen dat de bedrijven hun sites mogen "uitlenen" (vandaar dat je ook hun DNS vermelding ziet en niet je eigen tekst daar!).
Als je de kleine letters leest zie je ook dat de domein namen altijd weer terug gepakt kunnen worden. Je betaalt dus voor het lenen en niet voor het eigendom (volgens mij).

Misschien vind je wat info op www.pdnl.nl want dat is een site voor particulieren (Daar staat dit volgens mij ook nog es uitgelegd)

Ook

• Ook

Ook

Yes I can!

Ook nog even een quoteje gezeocht bij Freehosting (natuurlijk niet de meest betrouwbare bron, maar goed)

Het gaat dus over Particuliere namen:
"Als je als particulier een Personal License pakket bij Freehosting hebt aangevraagd is deze onder licentie aan jou verstrekt. Op het moment dat je in het bezit komt van een KvK kan Freehosting dit domein overschrijven zodat je bij de SIDN wel de rechtmatig eigenaar bent van dit domein (kosten € 14)."

Dat is dus het knelpunt, die licentie....
succes nogmaals,

Ook

Verwijderd

Topicstarter
okay.. het zit zo:

ik registreer domeintje bij dat bedrijf, betaal het jaar contract, en alles gaat prima.

halverwege het jaar kan ik niet meer inloggen op ftp en krijg geen replies op mijn emails/brieven/telefoontjes.

als het jaar verstreken is krijg ik WEL een nieuwe rekening, (automatische verlenging) ondanks dat ik het domein schriftelijk heb opgezegt! Ik teken hier nogmaals schriftelijk bezwaar tegen en krijg weer GEEN antwoord en tevens ook GEEN aanmaning of iets dergelijks.

Ik neem aan dat IK degene ben die hier in zijn recht staat en niet zij.

Maar ik heb al iets anders gevonden:

www.networksolutions.com/en_US/help/host.html#name9

Zo kunnen we het natuurlijk ook oplossen >:)

edit:

Nogmaals, het gaat om een .ORG domein, sdin en kvk nummers zijn dus niet van toepassing!!!

• Ook

Ook

Yes I can!

Inderdaad vreemd dat ze je doodzwijgen... is het niet toevallig de dochteronderneming van Freehosting...?
;)
ook

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 09:40
Op Friday 16 March 2001 10:58 schreef Ook het volgende:
Nee, bij de wet is vastgelegd dat alleen bedrijven (met KvK vermelding dus) domeinen kunnen registeren. Dat is niet anders.
Daar is vorig jaar bijgekomen dat de bedrijven hun sites mogen "uitlenen" (vandaar dat je ook hun DNS vermelding ziet en niet je eigen tekst daar!).
Als je de kleine letters leest zie je ook dat de domein namen altijd weer terug gepakt kunnen worden. Je betaalt dus voor het lenen en niet voor het eigendom (volgens mij).

Misschien vind je wat info op www.pdnl.nl want dat is een site voor particulieren (Daar staat dit volgens mij ook nog es uitgelegd)

Ook
Jesus wat ben jij voor onzin aan het versprijden zeg |:( |:(
Voor een .com, .net of .org heb je GEEN KvK nummer nodig, en als je er een koopt ben jij de volledige eigenaar van het domein, wat jij nu loopt te vertellen geld in zekere maten voor .nl domeinen maar dat is een heel ander verhaal :(

Verwijderd

Je kunt het beste contact opnemen met Network Solutions via http://www.networksolutions.com/cgi-bin/help/contactus.

Leg uit dat jij eigenaar bent, maar geen administrative contact. Vertel verder dat je op de site van ICANN http://www.icann.org/ gekeken hebt en omdat jij de rechtmatige eigenaar van de domeinnaam bent, jij de admin handle wilt wijzigen.

Ze doen er waarschijnlijk niet zo makkelijk over, maar -voor zover ik weet- moeten ze aan je wensen tegemoetkomen; waarschijnlijk moet je wel een kopie van je paspoort etc. opsturen.

Succes!
Pagina: 1