Toon posts:

Computer loopt telkens vast met alle programma`s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
instabiel systeem.
Vastlopen van prog`s ongeacht wat,zelfs met Explorer.
Hier mijn spec`s
asus xgene II
64bit windows basic eerst ultimate
i7 920 2,67ghz
kingston hyper x geheugen
ati 5970 2gb.
1 jaar en 3 maanden oud.
Continu problemen.
.
Verschillende keren terug geweest.
Nieuw geheugen maar probleem niet opgelost.

Drivers van netwerkkaart opnieuw geinstaleerd
Opnieuw windows compleet geinstaleerd en nog niet goed.
Ten einde raad. :(

Wie heeft hier een oplossing.
Zelf denkend aan een ander moederbord.??????

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Welke voeding heb je?
Welke geheugen heb je? (En staat dit geheugen in de BIOS wel op de juiste snelheden, en op het juiste voltage?)
Is je Win7 legaal?

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 09-02-2011 23:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nog niet vermeld.
Voeding coolermaster RS 700 amaba-D3
Geheugen. Kingston hyper X ddr3.6gig
Bios ingesteld door shop.
W7 Legaal.
Uitleg heb zelf niets aan dit systeem gedaan maar alles laten doen.
Maar ben nu al 1 jaar met problemen en wil nu eindelijk wel eens normaal gamen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Als je de computer kant en klaar bij de winkel hebt gekocht zou ik toch snel aanspraak maken op garantie en aangeven dat de computer niet stabiel loopt.

Daarnaast zou je nog kunnen testen door middel van bijvoorbeeld Memtest86+.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 18:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wat zijn je temperaturen? loopt de pc ook wellis vast voordat windows geladen is? staat je memory in de compabiliteitslijst? staat AHCI aan? heb je al geprobeerd de bios up te graden? memtest gedraait? zijn de voltages van je voeding goed?

[ Voor 13% gewijzigd door -36- op 10-02-2011 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
asus rampage gene II
hij is uitvoerig getest met memtest en een videokaart-test
de temperaturen zijn uitstekend
en hij loopt niet vast voordat windows is geladen, maar daarna loopt alles inclusief paint, windows, windows mediaplayer,verkenner en soms ie of firefox vast. tijdens een spel loopt ie zelden vast, maar je merkt vrij vaak wel dat er op de achtergrond iets niet pluis is, omdat de frames dan naar 3fps droppen en daarna weer 2 seconden goed zijn om daarna weer naar naar 3fps te gaan.

ps hij is dus al 6 keer terug naar de winkel geweest

staat AHCI aan? dat weet ik niet

het probleem nu weer is dat hij na het opstarten de muis en het toetsenbord niet herkent, maakt niet uit in welke usb. Terwijl het toetsenbord in bios wel werkte |:( . Ook begon hij de netwerkkaart driver bij die opstart opnieuw te installen.
de 2de keer opstarten ging precies hetzelfde.
er zit een reset mobo knop op de achterkant en daarmee heb ik de muis en toetsenbord uiteindelijk weer werkende gekregen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je ook al eens gekeken welke temperatuur je moederboard ( I/O chip oftewel vroeger Northbridge ) heeft want bij bv de Asus P6T was dit wel een bekend probleem. Het vreemde hierbij was dat het ene board stabiel bleef ook al liep de temperatuur op tot soms wel 60 graden en het andere board was al bij bv 50 graden onstabiel.

In elk geval denk ik zelf dat je het toch richting moederboard moet gaan zoeken en waarbij nog 1 gedachtepuntje speelt namelijk in welke slots de dimms zitten, hetgeen nog wel eens mis gaat en ze de dimms naast mekaar zetten. Deze moeten dus bij jou board alle 3 in de blauwe slots zitten maar ik neem wel aan dat een pc-zaak zo slim is, echter uit te sluiten vallen dit soort dingen niet direct.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Anders proberen om een Windows 7 te downloaden en die te installeren... Het is ver gezocht, maar laatste red middel.. Anders ligt het zoals Roel al zegt, waarschijnlijk aan je MB (moederboard)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
win 7 is al een stuk of 3 keer geherinstalled, dus aan de instellingen zal het niet liggen.
toch vind ik het advies van Roel1966 goed en zal ik daar eens naar gaan kijken.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Wat versta je onder vastlopen? Krijg je een BSOD ofzo? Zoja, is de foutcode consistent en wat geeft deze aan?

Kijk ook even in de event logs van Windows (event viewer) of daar iets nuttigs tussen staat of dat er instabiliteiten gerapporteerd worden voordat je alles los gaat schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
met vastlopen bedoel ik vooral dat aparte programma's gewoon niet meer reageren
ook krijg ik dan vaak een klein schermpje met windows reageert niet meer.

geen freezes, en geen zwarte schermen.
wat wel zo is, is dat tijdens het vastlopen van een programma ctrl+alt+del bijna niet werkt.
Dat houdt in dat het eerst een tijd lang zwart beeld blijft totdat ik naar taakbeheer kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ps ze zitten in de blauwe slots

Verwijderd

Topicstarter
ik had het net ook weer. Ik had niets op de achtergrond draaien en dan loopt configuratiescherm vast. Even daarna kreeg ik ook weer dat schermpje dat windows vastliep.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt 2 keuzes, of je gaat weer terug naar de winkel, of je gaat zelf er eens een weekend voor zitten en rustig hier door heen lopen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je probleem hier neer plempen, details niet weten en niks willen doen schiet niemand wat mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de reakties.
Ik dacht dat dit ook een forum was voor tips en te helpen. :?
Ik ga hier mee aan de slag. :)

Ps.
Ik wilde hier de gouden tip evt. horen.
Er zijn hier nl. zeer veel experts die veel ervaring hebben met computers.
Ik zeg altijd 1000 personen weten meer dan 1 persoon in een shop.
En het moederbord zal hier ook best wel ergens bij een tweaker in zijn pc zitten en wie weet leest deze persoon ook dit bericht en heeft de gouden tip waar ik mee verder kan.
Ik loop nu al 8 maanden naar de shop om mijn probleem op te lossen en ben nog niet veel verder,ja ander geheugen en 3 keer alles opnieuw geinstaleerd.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 22:59 ]

Verwijderd

Hoe zit het met de HD's in je systeem.
Heb je deze al gecontroleerd op fouten of zijn deze al vervangen?

Ctrl alt del,
prestaties,
broncontrole
geeft inzicht wat de HD allemaal aan het doen is.... ;)

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:58:
Welke voeding heb je?
Welke geheugen heb je? (En staat dit geheugen in de BIOS wel op de juiste snelheden, en op het juiste voltage?)
Is je Win7 legaal?
nou het zou me niks verbazen als daar je probleem zit. een 5970 is niet zomaar een kaartje. probeer eens de voeding van iemand anders. want mijn 750watt silverstone strider trok de 5970 na een paar maanden ook niet meer(slijtage mischien:S)

grz

Verwijderd

Topicstarter
aan de voeding zal het niet snel liggen, want tijdens hardcore gamen heb ik eig. nergens last van.
het zijn de kleine dingentjes die vastlopen zoals configuratiescherm, firefox paint verkenner, windows, mediaplayer, installaties en ctrl alt del loopt zelfs vast.

750watt voeding
win7 basic origineel
daarvoor win7 ultimate

de harde schijf is al een keer geformatteerd. windows is er al meerdere keren opnieuw op gezet.

bios heb ik gereset met de knop op de achterkant, maar ik heb ook eigenlijk nooit iets in de bios verandert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:33:
met vastlopen bedoel ik vooral dat aparte programma's gewoon niet meer reageren
ook krijg ik dan vaak een klein schermpje met windows reageert niet meer.

geen freezes, en geen zwarte schermen.
wat wel zo is, is dat tijdens het vastlopen van een programma ctrl+alt+del bijna niet werkt.
Dat houdt in dat het eerst een tijd lang zwart beeld blijft totdat ik naar taakbeheer kan gaan.
Dus je hardware doet het gewoon? Is het misschien een software probleem?
:)

edit:
Iets met drivers zou mogelijkheid kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 22:29 ]

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:00:
aan de voeding zal het niet snel liggen, want tijdens hardcore gamen heb ik eig. nergens last van.
het zijn de kleine dingentjes die vastlopen zoals configuratiescherm, firefox paint verkenner, windows, mediaplayer, installaties en ctrl alt del loopt zelfs vast.

750watt voeding
win7 basic origineel
daarvoor win7 ultimate

de harde schijf is al een keer geformatteerd. windows is er al meerdere keren opnieuw op gezet.

bios heb ik gereset met de knop op de achterkant, maar ik heb ook eigenlijk nooit iets in de bios verandert.
Alles goed en wel, maar je serveert suggesties af alsof je er iets mee gedaan hebt, maar je zegt eigenlijk steeds 'dat is het niet' zonder dit te controleren.

Loop die troubleshoot eens door en doe al die stappen ook echt. Indien je dit niet doet ga je je gouden tip nooit vinden, want je wuift hem dan zelf weg alsof het een matige suggestie was.

Verwijderd

Topicstarter
Zo hier een update over mijn probleem.
De oorzaak is mijn muis.
Dit is een Razer Death Adder 3500 dpi.
Modelnr. RZ01-0015.

Na elke keer helemaal een schone instalatie,daarna de muis er in en telkens weer vastlopen met progjes.
Er zijn verwacht ik 5 a 6 keer totaal opnieuw geinstaleerd.
Met normale muis geen probleem maar zodra de Razer er op aan ging,zelfs zonder de software te instaleren,begon het probleem weer.
Ook als de muis werd verwijderd en er een andere muis op ging bleven de problemen.
Daarna moest er weer een compleet nieuwe herinstall plaats vinden om het op te lossen.
Dit alles is door de shop opgelost en uitgezocht.Lof over deze zaak. _/-\o_
Nu nog opzoek naar een zeer goede game muis. :(
Pagina: 1