Dat tv's niet alles af kunnen spelen is niet zozeer onwil, maar denk ik meer een licentiekwestie. Daarnaast zal 3D steeds meer standaard in TV's zitten, tenminste dat lijkt wel de trend voor 2011 te zijn. Over 10 jaar heeft iedereen het en wordt het interessant om te hebben.
Vroeger vroegen mensen zich ook af waarom de nou 16:9 moest worden, alles was nog 4:3. Daarna had je dezelfde overgang naar HD en heel vroeger ongetwijfeld met zwart/wit naar kleur. Nieuwe technieken introduceren is een kwestie van volhouden en je zult altijd consumenten houden die (al is het maar om hip te zijn) tegen de nieuwe technieke blijven aanschoppen tot ze algemeen geaccepteerd zijn en schoppen niet hip meer is (daar wil ik de TS niet van beschuldigen, maar je ziet het vaak aan ononderbouwde reacties zoals "ik ga toch geen bril dragen om tv te kijken?" terwijl iedereen weet dat er miljoenen brildragers wereldwijd naar tv's kijken).
En Toshiba... Tsja, wat verwacht je voor verkopen in 20" en 12" formaat? 12" is nog kleiner dan menig laptopscherm, dus waar zet je die neer in je woonkamer? Zelfs voor de slaapkamer is dat erg klein. Daarnaast werkt die techniek met een x-aantal sweetspots waar je in moet blijven. Als ik al 3D zou kopen, zou het een techniek met passieve bril zijn. Dan heb je feitelijk een (goedkope) zonnebril op, waar ik persoonlijk weinig op tegen heb.
Ik laat het topic even open in de hoop dat er een zinvolle discussie uit voort komt. Daarom heb ik de titel ook ff aangepast, want "wanneer leren ze het nou 's" is natuurlijk niet iets dat uitnodigt een discussie te voeren. De TS mag ook wel iets meer doen om discussie uit te lokken, dus edit je startpost even en neem een stelling in ipv alleen te klagen dat je geen 3D wil.
[
Voor 31% gewijzigd door
Grrrrrene op 11-02-2011 10:48
]