Toon posts:

Probleem met DVB-T en Memup Mediadisk ZX HD 1TB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met een Memup Mediadisk ZX HD mdiaplayer met ingebouwde harde schijf?
Ik kan namelijk de DVB-T tuner niet op gang krijgen. Ik heb mijn Metronic DVB-T-antenne aangesloten op de antenne ingang van nieuwe zx en mijn Samsung LED TV op de loop uitgang ervan: de TV ontvangt perfect de digitale zenders. Maar ik krijg de ZX niet zover. Als ik via de setup-menu automatisch of handmatig naar kanalen laat zoeken gebeurt er niks. Alsof er geen DVB-T-signaal is. Ik heb alle instellingen overlopen en vind nergens iets... ook hun hulp in de handleiding of op de Memup website.
Heeft iemand soms een goede tip?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heeft de speler een passieve of actieve antenne nodig?

Niet iedere dvb-tuner stuurt power naar de antenne, waardoor je soms met zo`n passief sprietje niks ontvangt... het is maar een gedachte :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt vor je reactie maar de antenne is aangesloten aan het lichtnet. Maar zowel met als zonder stroom blijft het hetzelfde: geen resultaat. De TV werkt perfect op de antenne, alleen maar als de antenne onder stroom staat.

Ik heb intussen opgemerkt dat bij de keuze handmatig scannen er een melding staat 'status: inactive'. Maar ik vind verdorie nergens terug hoe ik de status naar active kan veranderen. Om grrrrrroen van te worde!.