ATA 66 - ATA 100 performance

Pagina: 1
Acties:

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik heb op mijn primary een Quantum Fireball Plus AS 30, 7200 rpm ATA100 schijfie dus! >:)
Daarnaast heb ik nog als slave een ATA66 Pioneer DVD 106s zitten...
Klopt het dat ze nu beide dan op ATA66 draaien?

BIOS opstart info zegt:
primary master: ATA100
primary slave: ATA66

Dit zijn de scores die ik haal met SANDRA:

win98: 19775
------------------
buffered r         54
sequential r       30
random r            6
buffered w        24
sequential w      19
random w           6

win2k: 13025
------------------
(ongeveer)
buffered r         46
sequential r       18
random r            6
buffered w        22
sequential w      16
random w           6

Dit komt naar mijn idee meer met ATA66 dan met ATA100 overeen. :(

Ik wil die DVD op de primary hebben, want dan is ie ATA66 en zit mijn fikker alleen op de secondary...

Is het mogelijk om op een kanaal ATA100 en ATA66 tegelijk te hebben :?
(dan bedoel ik dus de performance die er mee gemoeid is)

BTW: Ik heb gewoon een ATA100 controller h... Dat je niet denkt: "hij heb nie eens een ATA100 controllertje |:("

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Vanaf ATA66 is het mogelijk twee apparaten met elk hun eigen protocol aan te spreken.
Dit betekent dus dat je een ATA66 en een ATA100 device ieder op hun eigen protocol kan laten draaien 'zonder' snelheidsverlies.
(correct me if I'm wrong)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik haal met alleen de ATA100 schijf op de primary een score van ongeveer 23000 onder win98 en nu nog geen 20000... :?

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

gek he, gooi nooit twee apparaten op 1 bus als het niet hoeft. Het werkt prima, maar die apparaten gaan elkaar toch in de weg zitten. Als ik jouw was zou ik gewoon, een tweede kabel pakken en je secundaire controller aan het werk zetten.

Desnoods met een ata33 kabel, je dvd-speler komt toch nooit aan dat soort snelheden, maar apparaten werken nog weleens niet met oude kabels, dan zul je een nieuwe ata66(ook geschikt voor 100) moeten kopen

als je dat kanaal als gebruikt, zou ik proberen tenminste je HD alleen op een kanaal te krijgen. JE hd is het snelste apparaat, en heeft dus het meeste last van cd/dvd spelers/branders