Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 09:59
Hallo,

Het is 3 kwart jaar geleden maar nu toch weer een vraag:

Geschiedenis:
Heb nu ongeveer 1,5 jaar een Logitech z5500. Alles werkt perfect.
Alleen krijg ik het hele setje maar niet op 5.1 via de 3 RCA kabels. Wel komt het geluit uit alle 5 de speakers + subwoofer maar dit alles maakt de Logitech van 2.0.
Kreeg dit niet voor elkaar onder XP maar nu onder 7 64 bit ook niet.

Aansluiting:
3 RCA kabels achter in mijn 7.1 geluidskaart die los bij mijn moederbord zat (Asus x-formulla II)
Heb alle 3 de kabels door gemeten en uit alle kabels komt geluid vanuit de geluidskaart dus het probleem zit niet in de computer.

Ben door de hele handleiding gegaan maar kan het probleem niet vinden. Heb de schakelaar even om 3.1 gezet achterop de controle pod en weer terug naar 6 ch. Dan staat er even ''Detecting'' en verschijnt er ''Stream: Analog 2/0''

Iemand een oplossing? Lijkt me allemaal vrij simpel maar krijg het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
RCA? Dat is toch gewoon stereo, of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
Weet niet zeker of dat zo heet maar bedoel dus de 3 kleuren kabels: groen (altijd voor links + rechts) en de zwarte voor achter en de roze (of rood) voor de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Regenton 2.0 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:06:
Alleen krijg ik het hele setje maar niet op 5.1 via de 3 RCA kabels. Wel komt het geluit uit alle 5 de speakers + subwoofer maar dit alles maakt de Logitech van 2.0.
Wat speel je af om te testen of je 5.1 hebt? Want muziek is bijvoorbeeld altijd 2.0 en zal dus altijd als 2.0 uit de pc komen. Als je wilt testen of je 5.1 hebt moet je wel testen met iets als een DVD waar een 5.1 track (DTS 5.1 of Dolby Digital 5.1) op staat. En natuurlijk de instellingen van de geluidskaart nalopen om te zien of daar wel goed aangevinkt staat dat je een 5.1 set hebt.
bram1984 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:15:
RCA? Dat is toch gewoon stereo, of ben ik nu gek?
RCA is mono, vandaar dat een RCA stereo ook altijd uit twee stekkers bestaat. Mini-jack is over het algemeen wel stereo, maar bestaat ook in mono. De 3,5mm jacks die in de pc gaan zijn stereo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Dolby of DTS kan trouwens alleen over een coax of Toslink kabel en niet via de analoge manier (die 3-stekkerige kabel)

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GSlayer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:42:
Dolby of DTS kan trouwens alleen over een coax of Toslink kabel en niet via de analoge manier (die 3-stekkerige kabel)
Als je Dolby Digital of DTS als bitstream wilt versturen moet het inderdaad over een optische toslink of digitale coax (of HDMI). Maar een beetje geluidskaart kan dit gewoon al voor je decoderen en dan over de drie maal 3,5mm jack naar de Z-5500 sturen. Maar met het aansluiten via 3 x 3,5mm jack zal je nooit iets als Dolby Digital of DTS in het scherm zien inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 09-02-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
Als ik TDU 2 speel hoor ik alleen motor geluid en van de omgeving maar hoor ik geen stemmen. Als ik bijvoorbeeld een 2e wereld oorlog kijk in dolby hoor je alleen kogels langs je vliegen en geen geweren, stemmen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
Als ik nu TDU 2 speel en er is een filmpje hoor je alleen achtergrond geluiden door alle speakers komen. Maar wanneer ik de rode of de zwarte stekker in de groene stop hoor ik wel de geluiden die bij elk kanaal horen. Ben er dus zeker van dat er ergens iet fout zit in de Z-5500. En dat als ie aan het detecteren is ie 2/0 aangeeft vindt ik ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet per ongeluk je 5500 op 3x stereo staan ,in plaats van 6 channels direct?
Schakellaartje op de achterkant van de console.

oh laat maar had je al geprobeert
je kunt hem ook niet met het knopje effect op 6 channels direct zetten?

Input:Direct 96/24
Effect :6 ch direct

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
bij mij ligt het een beetje aan de bron

soms heb ik 5.1 geluid met de PL || Movie instelling en soms met 6 channel direct; ligt bij mij aan de bron dus moet steeds schakelen als ik van 2.0 naar 5.1 wil gaan

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Denk dat het aan de bron ligt.
Als ik mijn Z-5500 op movie zet, en dan een potje CoD ga doen, is het geluid prima, 5.1.
Kijk ik daarna op dezelfde stand een film, dan hoor ik de stem niet, dus geen centerspeaker, zet ik hem dan over naar 6channel direct, dan is het wel mooi 5.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik denk dat als je zo'n set hebt dat je beter een goede geluidskaart met optische / coaxiale output erbij kunt kopen. Dan wordt het ongecodeerd doorgestuurd en heb je dus altijd zo goed mogelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar optische/coaxiale werkt volgens mij niet in games met 5.1 alleen analoog dus met de 3 stekkertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:46:
Maar optische/coaxiale werkt volgens mij niet in games met 5.1 alleen analoog dus met de 3 stekkertjes!
Mits je een geluidskaart hebt met Dolby Digital Live en/of DTS Connect.

Pagina: 1