AMD Phenom II X6 1090T stress test error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 23:47
Hoi,

Ik heb ook nog een andere thread lopen 'computer sluit plotseling af'.

In elk geval, m'n computer deed een hele poos raar en viel steeds na een willekeurige tijd af. Heb toen wat aan m'n BIOS instelling veranderd zodat turbo mode uitstaat. Inmiddels ook al een nieuwe voeding gekocht, maar nog niet geïnstalleerd, dus het staat nu nog op de oude 600W Zalman voeding.

Voor de goede orde, dit is mijn configuratie:

AMD Phenom II X6 1090T (niet overclocked) met Scythe Yasya koeler.
Gigabyte GA-890FXA-UD5 (met AMD 890FX chipset)
GeIL Valueram 2x 4GB DDR3 1333 (niet overclocked)
Zalman 600W voeding (al zo'n 3 jaar oud nu)
GeForce 8800GT (PCI express)
Soundblaster X-Fi Platinum (PCI)
5 harde schijven, allen in SATA, waarvan 2 in RAID 1 (alles via mobo)
1 DVD-ROM
1 DVD-RW
1 floppy drive

Ik ben gaan stresstesten met Prime95 op 'In-place large FFTs' settings.

Dit draait al zo'n 3 uur en na 2 uur kwam er een error bij 2 cores (bij de andere 4 cores tot nu toe geen errors). Een afrondings error.

Vraag is, is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Kan dit een fabricage fout van AMD zijn en moet ik deze laten vervangen? Processor heb ik nog afgelopen zaterdag gekocht, dus valt zeker nog onder garantie.

Of is het raadzaam om nog meerdere stress-tests te draaien.

Het frappante is ook dat de computer verder nog niet gecrasht is, wat tot nu toe wel steeds gebeurde. Zou dit door de nieuwe BIOS instellingen kunnen komen? Omdat ik dus de turbo modus heb uitgeschakeld? (doet mij overigens vermoeden dat de chip niet helemaal 100% is en de stress test errors bevestigen dat al een beetje)

Graag jullie input :)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik heb net eerst die andere tread even gelezen en zie daar dat je vorige setup al instabiel was en dat je al mobo/cpu/ram vervangen hebt.
Daar wordt al aangeraden de voeding te wisselen.
Nu open je hier weer een tread zonder eerst de (al aangeschafte) voeding te wisselen......?????? 8)7 |:(
Ga eerst die voeding eens wisselen is mijn en in de andere tread het gegeven advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
good4u schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:18:
Ik heb net eerst die andere tread even gelezen en zie daar dat je vorige setup al instabiel was en dat je al mobo/cpu/ram vervangen hebt.
Daar wordt al aangeraden de voeding te wisselen.
Nu open je hier weer een tread zonder eerst de (al aangeschafte) voeding te wisselen......?????? 8)7 |:(
Ga eerst die voeding eens wisselen is mijn en in de andere tread het gegeven advies
Wat je zegt klopt wel. Het enige is dat sinds ik Turbo mode heb uitgeschakeld in de BIOS het systeem nog geen een keer gecrasht is. En toen ik dat nog niet deed crashte het continu (met nieuwe mobo/cpu/ram).

Dat doet mij vermoeden dat het misschien toch geen voeding probleem is, maar misschien wel defecte cpu/ram. Heb net memtest86+ gedraaid en daar vond ie geen errors.

Ga nu de hele nacht m'n PC laten draaien op Prime95 met puur de FPU stresstest. Zie ik morgenochtend wel of daar errors zijn gevonden.

Vindt ie daar niets heb ik misschien gewoon te make met een CPU die slecht overklokt? Want turbo mode is feitelijk een aantal cores overklokken en een aantal andere onderklokken waarbij TDP nagenoeg hetzelfde blijft. Misschien dat ie dan meer volts trekt?

Ik ben alleen maar aan het speculeren hier, wil zeker weten dat het niet aan mijn voeding ligt namelijk en ga nu het systeem 'ineens' stabiel lijkt te draaien toch effe goed testen om te kunnen lokaliseren waar het probleem aan lag. Gebeurt er niets of geen errors, dan zal ik morgen in de BIOS weer turbo mode aanzetten en kijken of tie dan crasht. Gebeurt dat weer, dan weet ik hoe laat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44
Dit draait al zo'n 3 uur en na 2 uur kwam er een error bij 2 cores (bij de andere 4 cores tot nu toe geen errors). Een afrondings error.
Dit is niet goed :X , ook al zijn het maar 2 cores.
Wat zijn je voltages/temps tijdens het draaien van prime?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• Sakete
Willie Billie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:19:
[...]

Dit is niet goed :X , ook al zijn het maar 2 cores.
Wat zijn je voltages/temps tijdens het draaien van prime?
Vcore rond 1.33 (redelijk stabiel). Heb de hele nacht SmallFFT gedraaid en toen geen errors.
+12V rail rond 12.61.
Temp werd max 47 graden C. En zodra ik Prime95 stopzet zakt het terug naar 28 graden.

Ik heb wel het vermoeden dat ik een CPU heb die niet 100% is en overweeg hem om te ruilen voor een nieuwe. Bij turbo mode crasht ie steeds en nu op non-turbo mode crasht ie niet. Terwijl turbo mode bij de standaard specs hoort en dat moet hij dus aankunnen. Hij is absoluut niet overclockt.

In elk geval begint het erop te lijken dat het geen voedingsprobleem is (of m'n oude voeding trekt het niet op turbo modus, maar wel op gewone modus).

Ik ga zo weer werken, maar zal vanavond toch nog even de nieuwe voeding aansluiten en turbo mode weer aanzetten om te kijken of tie dan ook crasht. Gebeurt het dan weer dan weet ik bijna zeker dat het m'n CPU is en ga ik 'm omruilen.

Verder, alle overige input wordt gewaardeerd :)

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:00
Ik vind die 12V-rail wel hoog. In principe mag deze een afwijking hebben van max 5%. Er zou dus een spanning moeten uitkomen tussen de 11,4 en 12,6V. Hoe heb je trouwens dat voltage gemeten?
Ik raad ook aan om OCCT als stressprogramma te gebruiken en dan de Infinite-mode aanzetten.
Die nieuwe voeding aansluiten, moet je ook zeker doen. Ik verwacht dat het probleem eerder bij een ander onderdeel ligt dan bij de processor. Processors gaan relatief gezien zelden stuk namelijk...

• Sakete
Ik heb Hardware Monitor ernaast draaien (van dezelfde makers als CPU-Z) en die gaf die voltages aan (was overigens max 12.61 en min 12.59).

In idle mode was Vcore rond 1.22 en als ik Prime95 opstart stijgt die naar 1.33 (wat mij normaal lijkt dat ie dan meer stroom trekt als ie op volle toeren draait).

Maar dus als er bij Prime95 een error optreedt bij 2 cores (en niet bij de andere 4) dan hoeft dat dus nog niet perse aan de CPU te liggen? Aan het geheugen zal het ws. ook niet liggen, aangezien Memtest86+ geen errors gaf.

Ik las op andere fora dat het ook een 'toevalligheid' zou kunnen zijn doordat Windows net met iets bezig was. Nu is thuis de blend test aan het draaien (ben nu op kantoor) en kijk vanavond wel wat de uitkomst is. Zal dan ook m'n nieuwe voeding aansluiten.

• Capacitor
Het voltage dat je voeding op de 12V-lijn geeft, kun je het beste met een multimeter uitlezen. Een processor is vaak helemaal kapot of niet. Iets daar tussenin ben ik iig nog niet tegengekomen.
Je kan ook nog proberen om je Vcore een tandje op te schroeven in de BIOS. Misschien heb je een slechte batch te pakken die net wat meer spanning nodig heeft.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat ik dan vaker gelezen heb is dat bij de AMD cpu's een test word gedaan en wanneer bv bij een Quad core cpu 1 core minder is en niet optimaal blijkt te zijn dat deze gelocked word en die cpu als 3 core verkocht word. Punt is dan ook bij het unlocken van een 3 core dat het niet gegarandeerd word dat die 4de core werkt en een kwestie van geluk schijnt te zijn.

Dus in die zin zou het wel kunnen zijn dat toch 2 cores niet optimaal werken en de cpu volgens bovenstaande theorie toch wel defect kan zijn, maar of dit werkelijk klopt durf ik niet te zeggen. In elk geval hoort het niet en blijf ik het vreemd vinden dat er specifiek 2 cores de fout in gaan, en je bijna toch de cpu gaat verdenken.

• Sakete
Oké, ik ben weer thuis en hij gaf een error met de blend test bij 3 cores na ongeveer 9 uur testen.

Maar ik zag in HW monitor ook een minimum voltage van 0,26V bij Vcore sinds ik de test had laten draaien. Dus wellicht ook gewoon een voedingsprobleem die niet stabiel genoeg stroom kan leveren. Ik ga straks effe de nieuwe voeding installeren e.d.

Maar ergens vermoed ik een CPU die niet 100% is. Komt dan misschien zelden voor, blijkbaar ben ik de gelukkige :)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 22:49
Ga er toch echt maar van uit dat het je voeding is. Een processor gaat immers zo goed als nooit kapot.

• Sakete
Klopt, maar het is een gloednieuwe processor, dus misschien een fabricage fout?

Anyway, heb m'n nieuwe voeding geïnstalleerd en zal hem overnight effe testen op Prime95 om te kijken of tie crasht of errors geeft.

Krijg ik nu geen errors, dan ben ik blij en hou ik m'n voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Goed, errors bij 4 cores (Fatal error in Prime95).

Mogelijk dat ie toch te weinig stroom krijgt. Ik heb nu de Vcore met +0,025 volt verhoogd en DRAM met +0,020 volt en ga weer testen. Er stond ook een instelling in de BIOS aan om voltage te verlagen bij hoge temperaturen, mogelijk dat dat de boosdoener is dat ie onstabiel wordt na een tijdje. Deze instelling uitgeschakeld.

Laat hem nu weer draaien tot ik thuis ben, maar dan met OCCT met Large Data Set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Sakete schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:05:
Goed, errors bij 4 cores (Fatal error in Prime95).

Mogelijk dat ie toch te weinig stroom krijgt. Ik heb nu de Vcore met +0,025 volt verhoogd en DRAM met +0,020 volt en ga weer testen. Er stond ook een instelling in de BIOS aan om voltage te verlagen bij hoge temperaturen, mogelijk dat dat de boosdoener is dat ie onstabiel wordt na een tijdje. Deze instelling uitgeschakeld.

Laat hem nu weer draaien tot ik thuis ben, maar dan met OCCT met Large Data Set.
Ik zou het gewoon dezelfde draaien en niet opeens andere benches. daarmee loop je kans dat hier geen fouten te zien zijn wat je dan evt als fix kan zien terwijl dat puur door ander gebruik komt. Het kan ook niks uitmaken maar je loopt wel kans dat je geen goede resultaten krijgt waar je wat mee kan.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik heb idd besloten net voor ik wegging om het toch op Prime95 te laten draaien. Dan zijn de resultaten tenminste consequent.

In elk geval is m'n computer al 2 dagen niet uit zichzelf uitgevallen, dus dat is positief. En de nieuwe voeding geeft stroom op de +12v rail tot ongeveer 12.3 V. Dus dat is ook keurig. Schijnt een goede voeding te zijn.

Maar het feit dat ik errors krijg betekent of te weinig power op de componenten of één van de componenten is niet 100% perfect (en als ik het nieuw gekocht heb wil ik dat wel). Dit zou zomaar tot rare crashes kunnen leiden of fouten bij bijvoorbeeld het encoderen van een Xvid.

Zijn AMD Phenom II processors in het algemeen net zo betrouwbaar als Intel eigenlijk? Had hiervoor Intel Core2 Duo en die liep als een zonnetje en mijn systeem liep nooit vast. Ik wilde in eerste instantie Sandy Bridge kopen maar toen ik las over de problemen dacht ik 'laat maar' en ging ik voor AMD omdat ik geen zin had om over een jaar weer tegen problemen aan te lopen (en ik gebruik bijna alle SATA ports).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Heb je al stress testen gedraaid per core, en geven dezelfde cores errors terwijl de andere cores wel stabiel zijn?

Zo ja dan ligt het 100% zeker aan je processor.

Edit:
Zowel bij AMD als Intel kan een fabricage foutje optreden. Dus het merk maakt niet uit. Ik heb 2 Intel processors gehad en 7 AMD processors en nooit problemen gehad met de processor.

[ Voor 36% gewijzigd door Stephan224 op 11-02-2011 09:56 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Iedere keer als ik een error krijg zijn het niet altijd dezelfde cores. Soms maar bij 2 cores een error, laatst dus bij 4 cores. Maar ik heb het niet zo exact bijgehouden.

Memtest86+ gaf geen geheugenfouten dus daar kan het niet aan liggen. En het is van het merk GeIL wat geen budgetmerk is (al heb ik wel ValueRAM gekocht, omdat ik toch niet ga OC'en).

Het is dus of m'n CPU of de Northbridge. Ben in elk geval benieuwd naar de resultaten wanneer ik vanavond thuis ben. Vcore licht verhoogd, dus hopelijk maakt dat uit. Ik heb vooral geen zin om weer m'n kast open te halen. Ben al de hele week bezig :+

Maar m'n 'gevoel' zegt dat het idd aan de CPU ligt. Heb ik vanavond weer fouten ga ik hem waarschijnlijk gewoon omruilen. Alles heb ik nu wel zo'n beetje uitgesloten. Nieuwe voeding erin, geheugen getest, m'n moederbord lijkt prima te functioneren (weet niet zeker hoe ik dat zou kunnen testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik hoop voor je dat je voeding niet goed was, dat scheelt nogal, het kan echter natuurlijk altijd de cpu zijn al is die kans klein. De PH II is voor zover ik weet behoorlijk betrouwbaar en niet te vergelijken met de oude PH cpu's. Je mag dus gewoon verwachten dat de boel werkt.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik ga denk ik ook maar 's een keer 'real world' testen door een paar uur een redelijk zware game te spelen en te kijken of tie dan vastloopt of crasht.

Op internet, bij andere fora, lees ik in elk geval veel dat als een CPU een Fatal error geeft bij Prime95 dat het niet perse een defecte CPU hoeft te betekenen maar dat het ook gewoon aan het voltage kan liggen die iets hoger moet. Wel raar dat ie bij stock instellingen zo'n error geeft. Maar misschien geven wel meer stock processors een error en is het vrij 'normaal'. Maar ik weet het niet, heb niet zoveel ervaring met stress testen. Het blijft natuurlijk synthetisch.

Ik vind het al heel wat dat hij niet zomaar uitvalt nu. Weet echt niet waar dat aan lag.

Weet één van jullie wat het max voltage is voor een Phenom II X6 1090T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Standaard voltage is 1,25V. 1,40V kan er sowieso op, wel rekening houden met de extra warmteontwikkeling. In overklokresultaten zie ik al vaak een Vcore van 1,45 tot 1,50V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Toen ik vanochtend in m'n bios keek zag ik een Vcore van 1,4725. Is dat normaal? Of is dat een foute reading van de BIOS?

Het stond toen nog op auto. Ik heb toen een Vcore instelling gedaan van +0,025 (de minimale stap die ik kon nemen).

Ik kan me dan niet voorstellen dat die 1,4725 klopt in de BIOS. In HW monitor stond het in idle rond de 1,22 geloof ik. Maar ik moet dat vanavond effe checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:59
Sakete schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:13:
[...]
Dat doet mij vermoeden dat het misschien toch geen voeding probleem is, maar misschien wel defecte cpu/ram. Heb net memtest86+ gedraaid en daar vond ie geen errors.
Memtest86+ gaf geen geheugenfouten dus daar kan het niet aan liggen. En het is van het merk GeIL wat geen budgetmerk is (al heb ik wel ValueRAM gekocht, omdat ik toch niet ga OC'en).
Hoe lang laat je memtest draaien? Natuurlijk kan het je CPU zijn, maar ik zou er niet van verschieten dat Prime raar doet bij defect geheugen. Voor betrouwbare resultaten met memtest moet je die 8 uur laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Oké, ik heb memtest niet zo lang laten draaien. Ik zal vanavond effe de hele nacht laten draaien dan. Dan kan ik dat ook volledig uitsluiten. Misschien ook effe in andere memory banks stoppen (staan nu in 1 en 3, maar misschien werkt 2 en 4 beter). Alleen moet ik eerst m'n koeler d'r af halen, groot ding die Scythe Yasya :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Nou, met iets hogere voltages op Vcore en DRAM schijnt nu op alle cores een error opgetreden te zijn na 35 minuten tot 90 minuten (heb effe naar huis gebeld). En er was ook een programma gecrasht (Catalyst Control Center).

Zal vanavond verder tweaken. Maar dat klinkt niet goed dat nu alle cores een error geven. Misschien toch geheugen? Misschien toch CPU? Grrrrr.... lastig dit.

Nog ideetjes om andere instellingen te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
HHmmzz vage problemen allemaal nog steeds dus.....
Omdat je met je oude setup (mobo/cpu/mem) ook al problemen had, blijf ik toch denken dat het aan de NIET vervangen hardware zou kunnen/moeten liggen.
Heb je nog een andere videokaart liggen of kun je die lenen om dat uit te sluiten?
De 8800GT wil als ze wat ouder worden nog wel eens voor problemen zorgen namelijk.

Ik heb ook nog even de QVL van je mobo doorgelezen en GelL geheugen staat daar niet bij, dit hoeft niet te betekenen dat het niet compatibele is, maar de kans is er wel natuurlijk

Je laatste test had een gecrashte ATI CCC, misschien bijten de Nvidia drivers de ATI driver..who knows...
Succes met het trouble shooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat het zomaar je geheugen kan zijn, aangezien ik überhaupt geen Geil geheugen aantref op de [url=http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/mb_memory_ga-890fxa-ud5.pdf}QVL[/url]. Zou je eens kunnen memtesten? Pak eens een Linux live cd en kijken of ie dan onstabiel is/reïnstall windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik heb gisteren idd een nieuwe video kaart geïnstalleerd. Een ATI HD6950 (Sapphire bordje). Dus daar kan het ook niet aan liggen. Heb nog een Soundblaster Platinum in PCI, maar ik betwijfel dat het daaraan ligt.

Heb m'n leverancier (alternate) al gebeld en ga 'm omruilen voor een paar Corsair reepjes, dan wel DDR3-1600 ipv 1333, aangezien ze 1333 niet op voorraad hebben in de configuratie die ik wil (2x 4GB). En met een beetje bijbetaling.

En dan als het geïnstalleerd is ga ik weer de hele nacht testen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Oh en daarnet kreeg ik ook een BSOD met dxgkrnl.sys bestand en PAGE_FAULT_IN_NON_PAGE_AREA

Ik vermoed toch idd slecht geheugen. Dat GeIL geheugen is blijkbaar toch niet zo geil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
Sakete schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:08:
Ik heb gisteren idd een nieuwe video kaart geïnstalleerd. Een ATI HD6950 (Sapphire bordje). KNIP
Aha, dat verklaart de CCC crash....
Vond het al vreemd een Nvidia kaart en toch CCC erop....wel de Nvida drivers volledig gedeinstalleert eerst neem ik aan...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
good4u schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:16:
[...]

Aha, dat verklaart de CCC crash....
Vond het al vreemd een Nvidia kaart en toch CCC erop....wel de Nvida drivers volledig gedeinstalleert eerst neem ik aan...??
Uiteraard. Ik had ze nog niet eens geïnstalleerd, waren gewoon de stock Microsoft drivers die draaiden van Windows 7. Maar idd via Device Manager uninstall gedaan, shutdown, nvidia kaartje eruit, ATI kaartje erin :)

Maar ik ben nu effe pleite, geheugen eruit halen en dan naar de winkel.

[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 11-02-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3nn0M3nn0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 15:06
Ik vind het allemaal maar raar. Een voedings probleem herken je aan het plotseling afsluiten van een PC, zonder ook maar één BSOD.

BSOD's wijzen eigenlijk altijd op een geheugenfout. En GeIL wordt inderdaad in principe niet ondersteund door AMD mobo's, net als OCZ memory.

Het lijkt me logisch als je probleme zijn verholpen als je de Corsair reepjes erin hebt zitten.

Maar dat neemt niet weg dat je voeding 100% is; 12.6 is wel heel hoog. Maar ik denk niet dat dat de kern is van het probleem.

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Menno, de nieuwe corsair voeding komt tot 12.3 (toen ik in de bios keek). Ik denk idd dat hw monitor slechts een indicatie geeft maar niet nauwkeurig genoeg is. Oude voeding kwam tot 12.5 in de bios.

Maar ik houd de nieuwe voeding omdat ik er nu ook een brute video kaart bij gedouwd heb (hd6950 2gb) en dan kan het extra vermogen misschien van pas komen. Straks nog nieuwe geheugen reepjes en hopelijk draait het dan als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Zo, ik heb nu een 2x 4GB setje van Corsair (CMX8GX3M2A1600C9) en heb handmatig de instellingen in de BIOS gedaan zodat de juiste timings er staan (9-9-9-24 en nog de overige timings. Op Auto staat alles te hoog, dus heb alles conform SPD manual gedaan).

Dan nog een vraagje, op de Corsair site staat dat deze getest zijn op 1,65v, maar m'n moederbord stelt hem automatisch in op 1,5v. Raadzaam om aan te passen naar 1,65v?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3nn0M3nn0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 15:06
Ja dat is aan te raden, en verder heeft je moederbord ook invloed in de nauwkeurigheid van de voltages van de voeding: Je hebt dus gelijk als je zegt dat het slecht een indicatie is.

Ik hoop dat het probleem tot een oplossing is gekomen op deze manier!

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Nou, m'n pc voelt iets 'vlotter' aan sinds ik de nieuwe mems erin heb gestopt. Ga 'm zo de hele nacht blend testen op Prime95, dan zie ik wel of er errors zijn morgen.

In elk geval geen applicatie crashes gehad in Windows.

Is hij morgen clean dan beschouw ik het probleem als opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Joepie!! Geen errors bij de Torture Test Prime95. Het was dus een geheugen probleem!

Probleem opgelost. Bedankt voor alle hulp heren!
Pagina: 1