Hoi,
Ik heb ook nog een andere thread lopen 'computer sluit plotseling af'.
In elk geval, m'n computer deed een hele poos raar en viel steeds na een willekeurige tijd af. Heb toen wat aan m'n BIOS instelling veranderd zodat turbo mode uitstaat. Inmiddels ook al een nieuwe voeding gekocht, maar nog niet geïnstalleerd, dus het staat nu nog op de oude 600W Zalman voeding.
Voor de goede orde, dit is mijn configuratie:
AMD Phenom II X6 1090T (niet overclocked) met Scythe Yasya koeler.
Gigabyte GA-890FXA-UD5 (met AMD 890FX chipset)
GeIL Valueram 2x 4GB DDR3 1333 (niet overclocked)
Zalman 600W voeding (al zo'n 3 jaar oud nu)
GeForce 8800GT (PCI express)
Soundblaster X-Fi Platinum (PCI)
5 harde schijven, allen in SATA, waarvan 2 in RAID 1 (alles via mobo)
1 DVD-ROM
1 DVD-RW
1 floppy drive
Ik ben gaan stresstesten met Prime95 op 'In-place large FFTs' settings.
Dit draait al zo'n 3 uur en na 2 uur kwam er een error bij 2 cores (bij de andere 4 cores tot nu toe geen errors). Een afrondings error.
Vraag is, is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Kan dit een fabricage fout van AMD zijn en moet ik deze laten vervangen? Processor heb ik nog afgelopen zaterdag gekocht, dus valt zeker nog onder garantie.
Of is het raadzaam om nog meerdere stress-tests te draaien.
Het frappante is ook dat de computer verder nog niet gecrasht is, wat tot nu toe wel steeds gebeurde. Zou dit door de nieuwe BIOS instellingen kunnen komen? Omdat ik dus de turbo modus heb uitgeschakeld? (doet mij overigens vermoeden dat de chip niet helemaal 100% is en de stress test errors bevestigen dat al een beetje)
Graag jullie input
Bij voorbaat dank!
Ik heb ook nog een andere thread lopen 'computer sluit plotseling af'.
In elk geval, m'n computer deed een hele poos raar en viel steeds na een willekeurige tijd af. Heb toen wat aan m'n BIOS instelling veranderd zodat turbo mode uitstaat. Inmiddels ook al een nieuwe voeding gekocht, maar nog niet geïnstalleerd, dus het staat nu nog op de oude 600W Zalman voeding.
Voor de goede orde, dit is mijn configuratie:
AMD Phenom II X6 1090T (niet overclocked) met Scythe Yasya koeler.
Gigabyte GA-890FXA-UD5 (met AMD 890FX chipset)
GeIL Valueram 2x 4GB DDR3 1333 (niet overclocked)
Zalman 600W voeding (al zo'n 3 jaar oud nu)
GeForce 8800GT (PCI express)
Soundblaster X-Fi Platinum (PCI)
5 harde schijven, allen in SATA, waarvan 2 in RAID 1 (alles via mobo)
1 DVD-ROM
1 DVD-RW
1 floppy drive
Ik ben gaan stresstesten met Prime95 op 'In-place large FFTs' settings.
Dit draait al zo'n 3 uur en na 2 uur kwam er een error bij 2 cores (bij de andere 4 cores tot nu toe geen errors). Een afrondings error.
Vraag is, is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Kan dit een fabricage fout van AMD zijn en moet ik deze laten vervangen? Processor heb ik nog afgelopen zaterdag gekocht, dus valt zeker nog onder garantie.
Of is het raadzaam om nog meerdere stress-tests te draaien.
Het frappante is ook dat de computer verder nog niet gecrasht is, wat tot nu toe wel steeds gebeurde. Zou dit door de nieuwe BIOS instellingen kunnen komen? Omdat ik dus de turbo modus heb uitgeschakeld? (doet mij overigens vermoeden dat de chip niet helemaal 100% is en de stress test errors bevestigen dat al een beetje)
Graag jullie input
Bij voorbaat dank!