Op dit moment zitten wij qua internet / telefonie bij Solcon Internetdiensten.
Abbonement: Fiber Internet 50/50 en VoIP telefonie.
Echter krijg je bij deze provider een Siemens Gigaset SX762 router.
Een ADSL 2+ ding dus.
Maar het vervelende ervan is, het ondersteund geen Wifi N en het is geen Gigabit LAN netwerk..
Om die router te kunnen vervangen moet je er een andere ADSL 2+ router voor in de plaats zetten met:
- WiFi B/G/N (alle laptops hier hebben de N standaard..)
- Gigabit switch
- wanpoort
- VoIP (T1, T2) aansluiting
Ik zou in die router dus de telefonie instellingen moeten plaatsen, dus de sip.solcon.nl etcetera om telefonie weer werkend te krijgen.
Maar waar vindt je een router met die specificaties?
De software wat op deze router zit is ook niet stabiel, zo valt wireless weg en is soms internet eraf, reboot van router en veel contact (+ 2x een nieuwe opgestuurt gekregen) met Solcon bied nog niks.
Ik vraag mij dus ook af, waarom een router met 100Mb switch en B/G WLan op glasvezel..!?
Abbonement: Fiber Internet 50/50 en VoIP telefonie.
Echter krijg je bij deze provider een Siemens Gigaset SX762 router.
Een ADSL 2+ ding dus.
Maar het vervelende ervan is, het ondersteund geen Wifi N en het is geen Gigabit LAN netwerk..
Om die router te kunnen vervangen moet je er een andere ADSL 2+ router voor in de plaats zetten met:
- WiFi B/G/N (alle laptops hier hebben de N standaard..)
- Gigabit switch
- wanpoort
- VoIP (T1, T2) aansluiting
Ik zou in die router dus de telefonie instellingen moeten plaatsen, dus de sip.solcon.nl etcetera om telefonie weer werkend te krijgen.
Maar waar vindt je een router met die specificaties?
De software wat op deze router zit is ook niet stabiel, zo valt wireless weg en is soms internet eraf, reboot van router en veel contact (+ 2x een nieuwe opgestuurt gekregen) met Solcon bied nog niks.
Ik vraag mij dus ook af, waarom een router met 100Mb switch en B/G WLan op glasvezel..!?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️