Bestanddeling en Synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:27
Hallo,

Ik zit sinds kort in een studentenwoning en heb nu het internet gedeeld met wat andere bewoners. Ik heb op mijn laptop draadloos verbinding met een Eminent modem en op mijn vaste PC maak ik gebruik van een Sweex powerline adapter ( http://www.sweex.com/nl/a.../powerline-adapters/LC086) die aangesloten is op hetzelfde modem.

Nu mijn vraag:

Hoe kan ik ervoor zorgen, aangezien er meerdere bewoners verbinding hebben met dit modem, dat ik op mijn eigen kamer veilig bestanden kan delen / synchroniseren tussen mijn laptop en mijn vaste PC?
Als ik delen inschakel kom ik uit op de thuisgroep waar iedereen volgens mij lid van is, waardoor iedereen in het netwerk mijn bestanden ziet die ik deel.

Beide computers draaien op windows 7.

Heeft er iemand verder nog een aanrader voor een tool die eenvoudig is bij het synchroniseren van bestanden tussen twee computers in een netwerk? Ik heb SyncBack gevonden...is dat iets?

Dank.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt je shares beveiligen met een wachtwoord, dan kun je er niet zomaar op komen. Ze zijn dan nog wel te zien.

Een mogelijkheid is een firewall te maken en die tussen jou de rest van het netwerk, of een simpel routertje te kopen met wifi en de WAN poort daarvan aan je powerline adapter koppelen en gebruik te maken van de wifi van die router.

Voor synchroniseren gebruik ikzelf dropbox, maar dat synchroniseerd niet direct over je lokale netwerk

[ Voor 13% gewijzigd door sunoke op 09-02-2011 20:33 . Reden: dropbox ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gebruik al een hele tijd AllWaySync, maar er zijn legio programma's voor. Veilig delen kun je verder met gebruikersnamen en wachtwoorden wel bewerkstelligen.

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:27
Ok, ga ik doen. Ik heb alleen het probleem dat als ik bij "geavanceerd delen" en dan bij machtigingen een gebruiker wil toevoegen ik alleen gebruikers van de PC kan vinden maar niet die van mijn laptop? Als ik kijk bij "locaties" ziet hij ook alleen de PC(naam) en niet mijn laptop...waar kan dat aan liggen dan?