Kan mijn voeding het nog trekken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb een Antec EarthWatts 380W in mijn RAID-server zitten, nu wil ik mijn server uitbreiden, zal deze het nog kunnen trekken, als het het volgende moet aansturen (en zonder aparte spin-ups van de disks):

9x 3,5inch HDD (4x in RAID + 4x in RAID + 1disk apart)
1x 2,5inch HDD (systeem schijf)
1x DVD-RW

Moederbord: Asus M3N78-EM met onboard videokaart

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:18
En de rest van de details? Processor is toch wel de grootste grootverbruiker in een server.

Een gewone HDD gebruikt al maximaal 10 Watt en een groene harde schijf nog geen 5 watt, dus moet kunnen. Zeker omdat niet alle harde schijven op elk moment aan het lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

naarden 4ever schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:06:
Een gewone HDD gebruikt al maximaal 10 Watt en een groene harde schijf nog geen 5 watt, dus moet kunnen. Zeker omdat niet alle harde schijven op elk moment aan het lezen zijn.
niet dat het niet kan met deze voeding, maar, onderschat het verbruik van HDD's niet. Tijdens het opstarten kan het verbruik wel richting de 20 watt gaan. Maar alleen de HDD's kunnen prima van stroom voorzien worden lijkt me, hangt alleen van de andere componenten af.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
naarden 4ever schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:06:
En de rest van de details? Processor is toch wel de grootste grootverbruiker in een server.

Ik moest het effe opzoeken, de CPU is dus een AMD Athlon II X2 250 (3GHz) die ik desnoods nog kan/wil underclocken.

De Onboard GPU is een NVIDIA GeForce 8300 reeks als ik mij niet vergis... en dan heb ik nog 2 latjes van elk 2Gb. en ten laatste een Hauppage WinTV PCI FM (Voila nu is het kompleet :)

Dus snel een overzichtje:
9x 3,5inch HDD (4x in RAID + 4x in RAID + 1disk apart)
1x 2,5inch HDD (systeem schijf)
1x DVD-RW

Moederbord: Asus M3N78-EM met onboard videokaart
CPU: AMD Athlon II X2 250 (3GHz)
GPU: Onboard NVIDIA GeForce 8300
RAM: (2x2Gb)
TV-kaart: Hauppage WinTV PCI FM

Tenslotte nog dit, de inhoud op de 2 RAIDs is zo verschillend, dat 1 RAID wel een spin-down zal doen en de andere actief gebruikt zal worden.

[ Voor 43% gewijzigd door ZodiacQ op 09-02-2011 20:21 ]

• FastFred
  • Laatst online: 13:15
Ik heb thuis een fileserver draaien met totaal 7 IDE schijven en een 3Ghz Pentium 4 (zo'n hele onzuinige, socket 478 cpu :P )

Op een 380Watt Zalman voeding, en dat gaat prima :)

Hoe ga jij trouwens 10 HDD's aansluiten op een moederbord dat maar 1 IDE en 5 SATA aansluitingen heeft? Ga je daar nog een aparte kaart voor aanschaffen?

Het moederbord dat ik gebruik heeft toevallig een onboard IDE RAID controller van Highpoint. Kan er incl. de 2 SATA-150 poorten, totaal 14 schijven op kwijt :+

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 10-02-2011 10:26 ]

• ZodiacQ
FastFred schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:26:
Ik heb thuis een fileserver draaien met totaal 7 IDE schijven en een 3Ghz Pentium 4 (zo'n hele onzuinige, socket 478 cpu :P )

Op een 380Watt Zalman voeding, en dat gaat prima :)

Hoe ga jij trouwens 10 HDD's aansluiten op een moederbord dat maar 1 IDE en 5 SATA aansluitingen heeft? Ga je daar nog een aparte kaart voor aanschaffen?

Het moederbord dat ik gebruik heeft toevallig een onboard IDE RAID controller van Highpoint. Kan er incl. de 2 SATA-150 poorten, totaal 14 schijven op kwijt :+
Ik heb een linux-server en gebruik een software RAID (mdadm) Ik heb een Supermicro AOC-USAS-L8i kaartje besteld (als ik het mij goed herinner) voor de extra HDD's aan te sluiten. Deze zou morgen normaal moeten aankomen...
Pagina: 1