Toon posts:

Firewire poort defect ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week of 6 mijn iMac 27" (Mid 2010). Nu wilde ik eindelijk eens al mijn filmpjes van de kids gaan bewerken. Maar als ik mijn DV camera aansluit wordt deze niet herkent.
Ik zie hem ook niet in " systeemprofiel"
Omdat ik twijfelde of het onlangs gekochte firewire kabeltje wel zou werken heb ik de camera + kabel aan mijn zwager meegegeven, die heeft ook een Imac . Hij sluit hem aan en alles wordt meteen herkent, ook in systeemprofiel.....

Ik krijg dus sterk het vermoeden dat mijn firewire poort nu defect is, of zie ik iets over het hoofd ?

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
misschien is de connector van de kabel dodgy?
het kan de fw poort zijn, het kan ook bv de spanning zijn die niet correct is van de firewire,
wat voor connecter heb je? fw800 of fw400? en welke connector zit er op je cam?
we horen het graag...

iMac 2020 i7

Verwijderd

Topicstarter
o.poulssen schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:07:
misschien is de connector van de kabel dodgy?
het kan de fw poort zijn, het kan ook bv de spanning zijn die niet correct is van de firewire,
wat voor connecter heb je? fw800 of fw400? en welke connector zit er op je cam?
we horen het graag...
Zoals ik al zei, werkt het hele setje (camera+kabel) bij mijn zwager op dezelfde even oude iMac wel.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 06:34:
[...]

Zoals ik al zei, werkt het hele setje (camera+kabel) bij mijn zwager op dezelfde even oude iMac wel.
zit er stof in de port?

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
als je een kleine kabel breuk hebt kan het de ene keer wel werkenden en de andere keer niet.
vandaar de vraag...

iMac 2020 i7

Verwijderd

Topicstarter
nee
o.poulssen schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:39:
als je een kleine kabel breuk hebt kan het de ene keer wel werkenden en de andere keer niet.
Ook dat heb ik gecontroleerd

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag even met de helpdesk gebeld en tot de conclusie gekomen dat hij gerepareerd moet worden. Ook heb ik een vervelend probleem met mijn harddisk. Die blijft maar " ratelen" , dus dan kunnen ze daar ook meteen naar kijken ;(

Wat een slechte start met mijn mac zeg .......

ps. ik moet hem zelf naar een Apple servicepunt brengen ( hier 40 km vandaan) , omdat ik geen Applecare heb anders zouden ze hem komen ophalen.....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 15:24 ]

Pagina: 1