Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Hey Tweakers,

De laatste tijd ben ik druk aan het zoeken naar een goede koptelefoon, nu ben ik op 2 modellen uitgekomen maar ik heb geen idee welke van de 2 ik het best kan kiezen. Het gaat om deze koptelefoons:

Sony MDR-XB700 (specs: http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs ) Prijs is via internetstore ongeveer 70 euro
Sony MDR-XB500 (specs: http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs ) Prijs is via internetstore ongeveer 40 euro

Deze koptelefoon wil ik ook onderweg gebruiken in combinatie met mijn iPod Touch. Nu weet ik dat de iPod een impedantie heeft van 32Ohm, de Sony MDR-XB500 heeft echter een impedantie van 40Ohm. De Sony MDR-XB700 heeft een impedantie van 24Ohm. Kan deze te hoge/te lage impedantie problemen geven?

Ik ben niet van plan er een portable amp bij te kopen, dus ik wil dat de koptelefoon zonder amp hoge prestaties levert. Is dit mogelijk bij deze koptelefoons?

Verder zou ik graag willen weten of iemand ervaringen heeft met deze koptelefoons. Op internet kan ik veel dingen vinden, maar de meningen verschillen heel erg over welk er nou beter zou zijn. (Ook al menig topic op Head-fi.org doorgeworsteld, maar ben er nog niet heel veel wijzer van geworden)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Omaatjehenk op 09-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54

Gotez

42

Omaatjehenk schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:24:
Hey Tweakers,

De laatste tijd ben ik druk aan het zoeken naar een goede koptelefoon, nu ben ik op 2 modellen uitgekomen maar ik heb geen idee welke van de 2 ik het best kan kiezen. Het gaat om deze koptelefoons:

Sony MDR-XB700 (specs: http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs )
Sony MDR-XB500 (specs: http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs )

Deze koptelefoon wil ik ook onderweg gebruiken in combinatie met mijn iPod Touch. Nu weet ik dat de iPod een impedantie heeft van 32Ohm, de Sony MDR-XB500 heeft echter een impedantie van 40Ohm. De Sony MDR-XB700 heeft een impedantie van 24Ohm. Kan deze te hoge/te lage impedantie problemen geven?

Ik ben niet van plan er een portable amp bij te kopen, dus ik wil dat de koptelefoon zonder amp hoge prestaties levert. Is dit mogelijk bij deze koptelefoons?

Verder zou ik graag willen weten of iemand ervaringen heeft met deze koptelefoons. Op internet kan ik veel dingen vinden, maar de meningen verschillen heel erg over welk er nou beter zou zijn. (Ook al menig topic op Head-fi.org doorgeworsteld, maar ben er nog niet heel veel wijzer van geworden)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen! :)
Voor dat geld kun je veel betere koptelefoons kopen. Denk aan Audio Technica, Grado, AKG of een goede Sennheiser.

Vragen over koptelefoons kun je het beste zoeken op HeadFi.org, neus daar een dag rond en je weet alles wat je moeten weten.

Maak je niet te veel druk over impedantie of versterking, de meeste koptelefoon doen het prima uit een Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Gotez schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Voor dat geld kun je veel betere koptelefoons kopen. Denk aan Audio Technica, Grado, AKG of een goede Sennheiser.

Vragen over koptelefoons kun je het beste zoeken op HeadFi.org, neus daar een dag rond en je weet alles wat je moeten weten.

Maak je niet te veel druk over impedantie of versterking, de meeste koptelefoon doen het prima uit een Ipod.
Bedankt voor het snelle reageren! Het probleem is dat op Head-fi.org er veel te vinden is, maar iedereen ook een andere mening heeft. De ene helft vindt de 500 beter, de ander de 700.

Juist op HeadFi.org ben ik tegengekomen dat dit de beste (bass-)koptelefoons in die prijsklasse zijn. Plus dat ze ook nog eens supercomfortabel zijn, zelf heb ik altijd last van koptelefoons die iets te veel knellen etc.

Vandaar dat mijn keuze is gevallen op deze twee koptelefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

Loop een winkel binnen en luister zelf. Op zich heb je een goede keuze als je bas en comfort wil, maar uiteindelijk moet de klank ook bevallen.

Internet meningen zijn best zinnig, maar dan moet je wel een referentie hebben. Een zinnige keus tussen XB500/700 is, zonder zelf te proberen, niet te maken. Pas als je een van de twee probeert kun je aan de hand van reviews/vergelijkingen bedenken welke beter geschikt is.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
mr.paaJ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:48:
Loop een winkel binnen en luister zelf. Op zich heb je een goede keuze als je bas en comfort wil, maar uiteindelijk moet de klank ook bevallen.

Internet meningen zijn best zinnig, maar dan moet je wel een referentie hebben. Een zinnige keus tussen XB500/700 is, zonder zelf te proberen, niet te maken. Pas als je een van de twee probeert kun je aan de hand van reviews/vergelijkingen bedenken welke beter geschikt is.
Welke winkel moet ik hiervoor binnenlopen? BCC heeft ze niet op voorraad en andere winkels in de buurt hebben ze niet te beluisteren of hebben maar 1 van de twee koptelefoons in het assortiment. Als je een winkel weet waarbij beide koptelefoons uit te testen zijn (liefst wel een beetje in de buurt (Apeldoorn of Enschede) natuurlijk), zou ik heel erg geholpen zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Omaatjehenk op 09-02-2011 19:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
iPods geven niet zo'n heel sterk signaal, dus als je hard wilt luisteren moet je ook opletten dat ze geen lage gevoeligheid of hoge impedantie hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 09-02-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
TBTL schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:57:
iPods geven niet zo'n heel sterk signaal, dus als je hard wilt luisteren moet je ook opletten dat ze geen lage gevoeligheid of hoge impedantie hebben.
Dus in dat geval zou de 700 een betere optie zijn aangezien de impedantie lager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32
De onderlinge impedantieverschillen zijn dusdanig klein dat het geen noemenswaardig verschil gaat maken. Verschil is pas goed merkbaar tussen bijvoorbeeld 32Ohm en 200Ohm. Maar in deze vergelijking zal de 700 harder gaan, vraag is natuurlijk of je dat uberhaupt nog op je oren wil en waar het dan nog naar klinkt.

[ Voor 29% gewijzigd door ConZito op 09-02-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Ok, thanks! Ik hoorde namelijk dat het bij zulke koptelefoons nog wel eens voorkwam dat het geluid via een portable speler nog wel eens aanzienlijk minder volume kan hebben ;)
Nu moet ik nog ergens een winkel zien te vinden die ze te testen heeft, iemand tips? Zelf heb ik nog niks kunnen vinden namelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Omaatjehenk op 09-02-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mediamarkt/Saturn hebben vaak van de bekende merken wel wat spul hangen. Maar ik verwacht dat dit net buiten het budget van hun afzetmarkt ligt. Eventueel een muziekwinkel, hoewel je daar dan weer eerder Beyer, AKG en Shure gaat tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Dat is nu juist het probleem, het ligt precies tussen de 'simpele' of hele bekende koptelefoons. En het hoort ook niet bij de topkwaliteit die je bij de muziekwinkels eerder tegenkomt. Een aantal dagen geleden heb ik iemand die er een review over heeft geschreven al geDM-t maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik weet niet wat je budget is, maar als het laag moet gaan dan roep ik Beyer DT770 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
ConZito schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:28:
Ik weet niet wat je budget is, maar als het laag moet gaan dan roep ik Beyer DT770 Pro.
Zijn die zoveel beter dan die Sony dat ze dat prijsverschil goedmaken dan? :/ Het is gewoon als comfy fun koptelefoon bedoeld, met een flinke bass. Die Beyers kosten het dubbele en (ik denk) dat het verschil voor dat prijsverschil te klein is.

Maar bedankt voor het meedenken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik zou ze in ieder geval een keertje beluisteren dan weet je een beetje wat er allemaal te krijgen is. Kwaliteitsverschil is enorm en de marges op dat spul misschien nog wel enormderder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Haha, ok.. ik ga eerst de vraag even stellen op headfi.org. Kijken wat ze er daar van zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
ik ben benieuwd naar je keuze, zelf ben ik namelijk ook op zoek naar een koptelefoon die ik ook wil gebruiken met m'n iPod Touch.

Daarbij kwam ik op de Sony MDR-XB700, Sennheiser HD448 of Sure SHR440.
Heeft er iemand toevallig ervaring met 1 van deze 3 of een goed advies?
- de Sony is volgens sommigen wel erg bassy, maar dat is natuurlijk persoonlijk..
- de Sennheiser lijkt niet altijd de kwaliteit voor z'n geld te bieden..
- de Sure heeft weer een erg lange 3M (maar opgekrulde) kabel..

lastige keuze...
Pagina: 1