Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/02/hp-palm-2011-liveblog-main.jpg

Hier graag discussieren over het live event van HP / Palm. Hou het netjes en geen flame-war beginnen graag!

[ Voor 51% gewijzigd door Relief2009 op 09-02-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Er zijn al 3 productnamen uitgelekt via de website van HP; http://www.engadget.com/2...eaked-on-hps-site-likely/

De producten zijn:
  • Veer
  • Pre 3
  • TouchPad
Voor een live-blog, zie engadget: http://www.engadget.com/2...think-beyond-webos-event/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14
Inmiddels zijn er al heel wat slides voorbij gegaan en ik moet zeggen dat PalmHP een mooi OS heeft gebouwd. Ik zet de Pre3 in iedergeval op de shortlist als deze in Nederland uitgebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dat touch-share systeem. Ook de sync tussen telefoon en tablet wat betreft sms en calls.

Goede formfactor en erg goede specs. Alles wijst erop dat WebOs mijlenver voorop loopt op de concurrentie. Wat is concurrentie toch mooi :)

Edit: ik besef me net hoe krachtig HP nu is. HP maakt computers, laptops, printers, scanners en nu ook telefoons, tablets en haar eigen OS. Combineer dit en het zou niet raar zijn als we een toekomst tegemoet gaan waarbij je met 1 OS alles kan.

Edit2: wow WebOS komt naar printers en de computer!

[ Voor 39% gewijzigd door Relief2009 op 09-02-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Relief2009 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:53:
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dat touch-share systeem. Ook de sync tussen telefoon en tablet wat betreft sms en calls.

Goede formfactor en erg goede specs. Alles wijst erop dat WebOs mijlenver voorop loopt op de concurrentie. Wat is concurrentie toch mooi :)

Edit: ik besef me net hoe krachtig HP nu is. HP maakt computers, laptops, printers, scanners en nu ook telefoons, tablets en haar eigen OS. Combineer dit en het zou niet raar zijn als we een toekomst tegemoet gaan waarbij je met 1 OS alles kan.

Edit2: wow WebOS komt naar printers en de computer!
Ik denk dat we straks 3 grote spelers zullen hebben, Google, Apple en HP. WebOS ziet er erg gaaf uit en maakt serieus indruk. Naast de computers en printers heeft HP ook nog dr. Dre in de stal staan. Je ziet nu al vaak de bekende rode draadjes om je heen. Dat label kan straks mooi uitgroeien tot een iTunes concurent.

Vorige week had Google ook al mooie dingen laten zien met Honeycomb en ik heb zo'n vermoeden dat Apple het binnenkort nog eens dunnetjes over doet. Wat is het toch mooi om straks in de winkel te staan en een keuze te moeten maken uit al dit lekkers :9

Ps. Je kunt nu al het een en ander bekijken op de amerikaanse HP site: http://www.palm.com/us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Miki schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:13:
[...]

Ik denk dat we straks 3 grote spelers zullen hebben, Google, Apple en HP. WebOS ziet er erg gaaf uit en maakt serieus indruk. Naast de computers en printers heeft HP ook nog dr. Dre in de stal staan. Je ziet nu al vaak de bekende rode draadjes om je heen. Dat label kan straks mooi uitgroeien tot een iTunes concurent.

Vorige week had Google ook al mooie dingen laten zien met Honeycomb en ik heb zo'n vermoeden dat Apple het binnenkort nog eens dunnetjes over doet. Wat is het toch mooi om straks in de winkel te staan en een keuze te moeten maken uit al dit lekkers :9

Ps. Je kunt nu al het een en ander bekijken op de amerikaanse HP site: http://www.palm.com/us/
Nothing beats rivalry my friend 8)

Hoe meer keuze, hoe meer kwaliteit en hoe meer innovatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Eerste hands-on op de Pre3 van Engadget: http://www.engadget.com/2011/02/09/hp-pre-3-first-hands-on/

[ Voor 1% gewijzigd door Miki op 09-02-2011 21:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Hands-on Touchpad

http://www.engadget.com/2...-touchpad-first-hands-on/

Ziet er goed uit. Vooral dat stacken en verwijderen. Apple kan nog veel leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pre 3 lijkt me een super toestel. Stukken sneller dan de originele pre die slechts 500mhz heeft. Wel jammer van die searchbar bovenin, negens voor nodig gezien je toch in je homescreen kunt beginnen met typen.

Bij de touchpad lijkt het alsof ze veel features er in hebben willen stoppen om mensen niet het gevoel te laten hebben iets te missen, terwijl juist de eenvoud zo goed is aan webos.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Mooie nieuwe producten... Tijd om de Pre de deur uit te doen. De Pre 3 ziet er namelijk wel uit als een echte upgrade. In tegenstelling tot de Pre 2 die een aantal maanden geleden gelanceerd is.

Het is jammer dat Palm HP nodig heeft om al deze nieuwe producten adequaat te lanceren. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met HP. (zowel op het gebied van laptops als telefoons) nu is het bericht gekomen dat ondanks alle eerdere promotie en aankondigingen de originele Pre niet voorzien gaat worden van WebOS 2.0 Alle technische zaken daar gelaten, denk ik dat HP daar debet aan is. Balen...

Toch maar upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Jammer dat er op de FP niks staat over HP's plannen om WebOs naar de PC te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Mooi detail: De Pre 3 draagt een batterij met 80 mW meer :p Hoop dat WebOS 2 icm de vernieuwe hardware voor een stuk betere batterijduur zorgt, want dat is echt mijn enige probleempje met m'n Pre'tje. Aan de andere kant, vind 't nu al een heerlijke telefoon, dus denk dat ik zo tegen het uitkomen van de Pre 5 weer aan een upgrade denk ;)

Ik moest trouwens proesten bij het "touch to share" concept. Briljant in al z'n eenvoud. Kan ik straks ook mijn contactgegevens delen met een andere Pre door de mobieltjes tegen elkaar te tikken?

[ Voor 22% gewijzigd door RSpliet op 09-02-2011 23:37 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het touch to share concept ziet er leuk uit, maar alleen het overzetten van een website-url is te beperkt als selling argument. Het idee van doorzetten van berichten van de Pre 3 naar de tablet is al een stuk waardevoller. Als daar dan ook nog een soortement van eenvoudige deling van Internet bij komt, heeft dat concept echt toegevoegde waarde.

Tethering kan de Pre 3 volgens de HP-website. Het zou echter leuk zijn als touch to share dat eenvoudiger maakt (telefoon in je zak, en zodra je touchpad dichtbij is gelijk de mogelijkheid van specifiek tetheren). Dat verhoogd de incentive om persé een HP tablet en telefoon te nemen. Immers, tetheren via WiFi kunnen bijna alle telefoons tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Ik vind het prachtig, de weg HP met WebOS in slaat. De Veer, de Pre3 en de Touchpad. En dan in de toekomst een soort van PC. Hoe groot zal de kans zijn dat er ook nog een soort WebOS tv streamer (ala AppleTV of GoogleTV) komt. Een complete thuis oplossing.

Al je data wordt gesynchroniseerd over al je apparaten. De PC kan als data opslag worden gebruikt voor film, muziek en foto's benaderbaar door elk apparaat. Tot zover niets nieuws maar de oplossingen die er nu zijn, zijn nog in beta stadium zeg maar...
HP is sterk in een cloud oplossing. Wat ik me afvraag: kan een cloud oplossing ook zorgen voor CPU delen?
Voorbeeld:
Ik maak met mijn Palm Veer filmpjes van een dagje dierentuin, mijn vriendin neemt foto's met haar Pre3 en ondertussen vind ik leuke wetenswaardigheidtjes op mijn Touchpad die ik als stukjes tekst opsla. We komen thuis en via de touhstones worden alle filmpjes en foto's op mijn WebOS pc opgeslagen. Ik ga lekker op de bank zitten, Touchpad op schoot als editing board, beelden op TV om te zien wat je doet en op mijn tablet de filmpjes bewerken en samenvoegen met de foto's en teksjes tot een leuke film over een dagje dierentuin. Het renderen van de film op 720p is wel erg veel gevraagd van mijn tablet en aangezien de data die ik gebruik van mijn WebOS pc komt, kan die het in principe ook uitrekenen. WebOS pc is uiteraard de krachtigste pc in huis... Als de film klaar is kun je hem naar je verschillende gadgets sturen.

Dit is gewoon een idee dat ik heb, welke me erg plezierig lijkt werken. Er zijn vast nog meerdere andere voorbeelden te bedenken van CPU en data delen plus het werken aan 1 project in een combinatie van je phone, pc of tablet.

Zou het mogelijk zijn dat HP, Apple en Google ook in hun gedachte hebben?
Pagina: 1