• rusrock
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-01 19:13
Hallo allemaal

Ik heb een vraag ik heb namelijk zelf thuis nog een 20cm fan en die wil ik op een H70 gaan maken.
hierbij een frame maken waardoor de lucht niet kan ontsnappen,
Zou dit kunnen en zoja zou dit goed gaan werken dus dat de cpu nog koeler wordt als nu?

Alvast heel erg bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door rusrock op 09-02-2011 18:40 ]

Verwijderd

rusrock schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:36:
Hallo allemaal

Ik heb een vraag ik heb namelijk zelf thuis nog een 20cm fan en die wil ik op een H70 gaan maken.
Zou dit kunnen en zoja zou dit goed gaan werken dus dat de cpu nog koeler wordt als nu?

Alvast heel erg bedankt
Try before you die............Zou ik zeggen!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 21:39
Dat gaat waarschijnlijk niet helpen omdat je een radiator moet koelen. En met 20 cm zal een groot deel gewoon langs de radiator waaien ;)

• rusrock
Nou dat erlangs waaien gaat nie gebeuren want wou een frame maken waar de lucht niet van kan ontsnappen zeg maar.

Verwijderd

als je een frame maakt dat gewoon erop en eraf te schroeven is kan het niet zo veel kwaad denk ik? ik vraag me alleen af of dat in je kast gaat passen...

• rusrock
heb een thermaltake V9 black dus redelijke ruimte dus denk wel dat het gaat passen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nauurlijk kan dat. Of je betere temps haalt is afhankelijk van de hoeveelheid lucht die de fan verplaatst en de 'static pressure'.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Leuk om te doen, maar voor de rest zinloos. Voor die ene graad lijkt het mij verspilling van je tijd en kosten.. Als het al werkt. Beter een mooi setje (scythes) 2000rpm's halen, die verplaatsen veel meer lucht..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 21:23
millman schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:10:
Leuk om te doen, maar voor de rest zinloos. Voor die ene graad lijkt het mij verspilling van je tijd en kosten.. Als het al werkt. Beter een mooi setje (scythes) 2000rpm's halen, die verplaatsen veel meer lucht..
Een grote fout die vaak gemaakt wordt is het zomaar plaatsen van hogere RPM fans op een willekeurige radiateur, met de gedachte dat meer luchtverplaatsing een betere koeling met zich mee brengt.

Fout, radiateuren worden ontworpen voor bepaald type fans. Die van de Corsair H70 is ontworpen voor low/mid speed fans.

Op het internet zijn genoeg testen te zien tussen verschillende radiateuren, waarbij high speed fans het juist slechter doen bij radiateuren die daar niet voor ontworpen zijn. Ga dus eerst na met wat voor type fans je radiateur het beste werkt voordat je een keuze maakt. :)

Sowieso zijn de Scythe Gentle Typhoons hele goede fans in verschillende RPM klasses!

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 09-02-2011 22:03 ]

M3P 24'

• Gekko12482
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
De H50 is voor langzame fans, de H70 is juist superdik met een hoge 'fin density', dus fan met een zeer hoge static pressure (zoals een Scythe Gentle Typhoon op 1900 rpm) is toch wel nodig om je H70 te gebruiken zoals hij bedoeld is.

Een 20cm is een leuk experiment. Misschien levert het onverwachts wel hele goed resultaten op vanwege zijn grote afmetingen. Bij waterkoeling worden soms shrouds gebruikt om de prestaties te verbeteren, dus als je een opzetstuk gebruikt werkt dat misschien wel als shroud. Ik zou eerst gewoon die 200mm fan monteren, kijken wat de load temps zijn, en dan een normale 120mm fan die je ergens hebt liggen op de H70 zetten en dan de load temps vergelijken. Ik ben wel heel nieuwsgierig nu!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Over het algemeen wordt aangenomen dat de huidige 200mm modellen wat minder scoren op static pressure, omdat de afstand tussen de bladen relatief groot is.. Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

zo'n frame heet trouwens shroud. :) op zich zou het moeten werken, maar ik denk dat je met 2 stuks 120 fans beter af bent..

[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderB op 10-02-2011 03:32 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Dit heeft meer met cooling te maken, dus verplaats ik dit ook maar even naar Cooling :)
Pagina: 1