Overclock fail 1055T Help wanted

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ,

Aangezien er in het oc topic weinig feedback komt probeer ik het even met mijn eigen topic.

Even het verhaal in het korte ,

Heb sinds enkele maanden een nieuw systeem zelf gebouwt en alles loopt heerlijk.Geen enkele foutmelding what so ever,Hieronder de specs ,

Amd 1055T @ 2,8 Ghz
4x1 GB Kingston hyper X @ 1333 mhz (pc 10700)

http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1600

Asus M4A79XTD Evo Moederbord
Scythe Samurai ZZ cpu cooler
Ocz 850watt Voeding
Crossfire HD4890 1GB DDR5 (2x dus)

Maar nu ,

Overklokken van de cpu kan alleen via de cpu bus ivm dat dit geen BE is.Zolang ik de bus NIET hoger zet dan 240 zijn er weinig problemen.Uiteraard de turbocore uit en de cpu loopt dan netjes op 3360 mhz.So far so good!Maar zodra ik de cpu bus HOGER dan 240 ga zetten is de stabiliteit van het systeem ver te zoeken , en boven de 250 start hij zelfs al niet meer op.Nu ben ik al enkele maanden bezig hiermee en heb van alles al geprobeerd.Van v-core verhoging tot mem underclock.Van Ht frec. tot ....... En ga zo maar door.Zo goed als ALLE topic met het trefwoord 1055T doorgelezen maar geen enkel brengt soelaas.

Nu weet ik wel dat de 1055T REDELIJK is over te klokken , en er zijn screens van 4 ghz en meer.Maar niet meer dan 3360 mhz vind ik toch wel wat aan de lage kant.

Is er iemand die mij een duidelijke uitleg kan geven hoe ik mijn cpu hoger kan clocken want ik ben er 90% zeker van dat ik ZELF iets fout doe maar heb geen enkel idee meer wat ik fout zou doen.Mijn streefsnelheid is 3,8 Ghz en dat zou volgens vele topics makkelijk haalbaar moeten zijn.

Alvast bedankt voor alle input en feedback.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

240 is redelijk laag (stock 200), maar het zou zo maar kunnen zijn dat je moederbord gewoon niet sneller kan ;) Ook al geprobeert de geheugen voltages omhoog te schroeven, als je de bus overclockt dan gaat je memory mee ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook al geprobeerd , zelfs tot 1,8 v terwijl mijn geheugen 1,65 voorgeschreven heeft..Maar gaf geen enkel verschil.En de M4a79XTD evo staat toch niet echt bekend als een slechte oc bord.Tis natuurlijk geen striker maar dan nog!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 10:37 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

En heb je ook je CPU/NB en HT link in de gaten gehouden? HT link wil je op de standaard 2000MHz houden, met een HT ref van 240 loopt 'ie op 2400 dus moet je de multiplier aanpassen. CPU/NB op 2400MHz is goed maar daar zou je het voltage misschien iets moeten verhogen. Duidelijk is dat een andere factor dan je core clock je stabiliteit parten speelt, want een HT van 240 stelt niks voor.

Locked multiplier overclocking is gewoon wat ingewikkelder, omdat alle factoren mee veranderen wanneer je met de ref clock speelt. Gewoon goed opletten wat er verandert en stabiliseren waar nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Singular1ty op 10-02-2011 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook in de gaten gehouden.Hen hem zo goed mogelijk rond de 2000 mhz gehouden.En verder ook het geheugen netjes rond 667 gehouden enz.Links en erchts wat meer voltage gegeven maar helaas!Niks lijkt te lukken boven de 240 cpu bus

• ch1ck3n06
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05-2024
Heb je turbo boost uit staan? Ik heb ook een 1055T, ik heb m stabiel op 3,6 draaien nadat ik turbo uit had gezet in bios.
Zelf ben ik niet hoger dan 3,7 gekomen, bij 3,8 crashte mn pc meerdere malen wanneer windows tevoorschijn kwam :(

(ik ben geen ervaren overclocker)

[ Voor 38% gewijzigd door ch1ck3n06 op 10-02-2011 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ch1ck3n06 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:54:
Heb je turbo boost uit staan? Ik heb ook een 1055T, ik heb m stabiel op 3,6 draaien nadat ik turbo uit had gezet in bios.
Zelf ben ik niet hoger dan 3,7 gekomen, bij 3,8 crashte mn pc meerdere malen wanneer windows tevoorschijn kwam :(

(ik ben geen ervaren overclocker)
Ja overklokken met turbo core uit schijnt beter te zijn.Ook moet je dan hogere ghz kunnen halen maar helaas blijft de mijne maar steken op 3360 mhz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
Zou gewoon kunnen dat dit de max is. Dat het moederbord in combinatie met deze processor niet hogen kan ofzo. Spelen genoeg factoren mee.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Ìk denk dat je er genoegen mee moet nemen, ik heb zelf ook een 1055T en kom ermee ook niet over de 3470 MHz. Je ziet wel mensen met 4GHz maar hij loopt op 3.5GHz toch lekker?
Kan het ook niet zijn dat we gewoon pech hebben en dat ie niet perfect gebakken is :P
Who knows...

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Verwijderd

Topicstarter
Skeltjers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:09:
Ìk denk dat je er genoegen mee moet nemen, ik heb zelf ook een 1055T en kom ermee ook niet over de 3470 MHz. Je ziet wel mensen met 4GHz maar hij loopt op 3.5GHz toch lekker?
Kan het ook niet zijn dat we gewoon pech hebben en dat ie niet perfect gebakken is :P
Who knows...
Mhhzzz zou zonde zijn!heb me eigen er wel bij neer gelegd daar niet van , maar toch.Binnenkort maar eens gaan kijken voor een 1075 of 1100.....

Tevens zijn alle tips en trucs nog welkom

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

Ik heb een stabiele overlcok van 3,7 Ghz, ik noteer even de waardes.
Cpu 265
Spread Sprectum
Cpu V. 1,475
NB M. x7
NB V. 1,325
HT Bus x7
Mem 1060 Mhz
Mem volt 1,7

Je hebt denk ik niet hetzelde geheugen, maar ik heb wel dezelfde snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:24:
Ik heb een stabiele overlcok van 3,7 Ghz, ik noteer even de waardes.
Cpu 265
Spread Sprectum
Cpu V. 1,475
NB M. x7
NB V. 1,325
HT Bus x7
Mem 1060 Mhz
Mem volt 1,7

Je hebt denk ik niet hetzelde geheugen, maar ik heb wel dezelfde snelheid.
En wat houd Spread Spectrum in??Heb die optie ook maar moet die auto of disable staan?En wat is de functie daarvan?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Disable, SS zit erg gecompliceerd in elkaar. Moet iemand anders even bondig proberen uit te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een kleine update ,

Dankzij thomg heb ik op dit moment een vrij stabiele overklok op 3640 mhz.3Dmark06 verloopt zonder een enkel probleem op een cpu bus van 260 , waar eerst een cpu bus van 242 al een absolute NO GO was.Tevens heb ik het voltage van mijn SB omhoog geschroeft van 1,20 naar 1,35 en ik vermoed dat juist dit het grote verschil heeft gemaakt.Ook ben ik er achter wat mijn grootste bottleneck is.....Mijn geheugen(zie link in OP)

Op 1040 mhz loopt alles prima maar zodra ik naar 13** wil gaan is er zelfs geen boot aanwezig.Is dit normaal om het geheugen zo ver te underclocken met het overclocken van de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Het geheugen zou toch minimaal op stock moeten kunnen lopen, overclock of niet. Kan ook wel zijn dat je je geheugen al zodanig hebt toegetakeld met 1,8V, maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Er gaat een beetje snelheid verloren voor een flinke overclock op je processor. Het is eigenlijk helemaal wat jij wilt.
Pagina: 1